شناسهٔ خبر: 21973737 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

هفتمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) با رونمایی از ۴ کتاب برگزیده پایان یافت

R7720/P1336/S6,58/CT11

هفتمین کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) با رونمایی از چهار کتاب برگزیده و معرفی آثار برتر انتخاب‌شده به کار خود در بندرعباس پایان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، دبیر علمی کنگره بین المللی امام سجاد (ع) صبح امروز در مراسم پایانی این کنگره به خبرنگاران اظهار داشت: کتاب‌های رونمایی‌شده شامل کتابت رسالة‌الحقوق امام سجاد(ع) به‌قلم علی مریدی‌زاده، کتاب نماز در آموزه‌های امام سجاد (ع) اثر احمدرضا باوقار، کتاب سجاده‌ خورشید منتخب مقالات برگزیده کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) و ترجمه کتاب صحیفه سجادیه به ارمنی توسط ژرژیک ابراهیمی هستند.

حجت‌الاسلام محمدعلی لبخندان خاطرنشان کرد: از میان 120 مقاله ارسال‌شده به این کنگره، آثاری از علی یاور غفوری، حجت‌الاسلام احمدرضا باوقار، ابوذر سال‌پور، حجت‌الاسلام ربانی و فریده عبودیت موفق به کسب عناوین برتر شدند.

وی تصریح کرد: در کنگره امسال در بخش حفظ صحیفه سجادیه، سجاد بسطام، حسین مرادی و حاجی‌پناه حائز رتبه برتر شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، هفتمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) دوشنبه 24 مهرماه با حضور اندیشمندان، علما و پژوهشگران داخلی و خارجی برگزار شد.
در این کنگره شیخ صاحب محمد حسین رازی متفکر شیعی از کشور عراق، شیخ ایمن الرفاهی عالم اهل سنت از کشور لبنان و ژرژیک آبراهامیان (ابراهیمی) مترجم صحیفه

سجادیه و رساله حقوق از کشور ارمنستان به‌عنوان میهمانان خارجی و همچنین آیت الله حسینی بوشهری از اعضای مجلس خبرگان به‌عنوان سخنران ویژه حضور داشتند.
برنامه‌های بخش بین المللی کنگره هفتم، از 12 محرم در 15 کشور از قاره‌های مختلف جهان از جمله آمریکا، انگلستان، آرژانتین، اسپانیا، بلژیک و میانمار آغاز شده تا 25 محرم ادامه داشت.

کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) هر ساله (از سال 89) در سالروز شهادت امام چهارم، در 25 محرم از سوی دبیرخانه کانون‌های مساجد هرمزگان و با حمایت دفتر نماینده ولی فقیه در استان و استانداری هرمزگان، ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور و سایر نهادهای فرهنگی و با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در بندرعباس برگزار می‌‌شود.

امسال هفتمین سال برگزاری کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) است و از سال 89 تاکنون، یک‌هزار مقاله و 120 کتاب درباره صحیفه سجادیه تولید، چاپ و منتشر شده است و بیش از یک‌هزار سخنرانی علمی شکل گرفته و 12 استان کشور و 15 کشور در سطح جهان در برگزاری کنگره مشارکت دارند.

انتهای پیام/

نظر شما