شناسهٔ خبر: 21973734 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی مالک اشتر:

رؤسای سه قوه باید در مسئله میانمار ورود پیدا کنند

R7854/P1486/S6,62/CT11

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی مالک اشتر با تأکید بر اینکه رؤسای سه قوه باید در مسئله میانمار ورود پیدا کنند، گفت: فشار سیاسی و اقتصادی به دولت میانمار توسط دولت جمهوری اسلامی تأکید رهبری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، مسعود اخوان فرد امشب در همایش بررسی حقوقی فجایع ضدانسانی مسلمانان میانمار و یمن در قم، با بیان اینکه بر اساس قانون اساسی مسئله میانمار یک مسئله حقوقی خصوصی نیست و مسئله حقوقی بین‌الملل است پس رئیس قوه قضائیه باید در آن ورود پیدا کند، تأکید کرد: قوه مجریه و قوه مقننه کنار سازمان‌های مردم‌نهاد مطالبه‌گر باید نهایت فشار حقوقی، سیاسی و اقتصادی را به خون‌خواران جهان و به‌ویژه دولت میانمار وارد کنند.

با اشاره به نزدیکی ایام اربعین و پیاده‌روی از نجف تا کربلا اظهار داشت: این ظرفیت 20میلیونی این ظرفیت را دارد که فجایع انسانی میانمار را به گوش‌های آزاده‌ای که ندای حق‌طلبی هنوز به گوششان نرسیده، برسانیم.

وی با ابراز اینکه بنیاد سوروس از اولین افرادی بود که از فاجعه میانمار حمایت کرد، تأکید کرد: باید مراقب حرکات مشکوک این بنیاد مخرب باشیم خصوصاً که سال‌هاست به‌دنبال ایجاد اختلال در نظم غرب آسیا و به‌ویژه میان کشورهای مسلمان یا مناطق مسلمان‌نشین کشورهای آسیایی است.

عضو شورای عالی سازمان بسیج حقوقدانان با اشاره به مسجدی که مسلمانان میانمار در آبادان ساخته‌اند و اینکه نشان‌دهنده این است که در یک قرن اخیر با ایرانیان در تعامل‌های بسیاری بوده‌اند، گفت: امروزه در جهان حتی در مباحث اولیه حقوق بشری نیز تضییعات خیلی زیادی ایجاد شده و حتی در میانمار مسلمانان بومی آنجا را نیز خیلی به‌رسمیت نمی‌شناسند.

وی با یادآوری این نکته که اولین باری نیست که مسلمانان دچار این فجایع می‌شوند به کشتار فجیع 4هزارنفری مسلمانان میانمار که شامل زنان، کودکان و پیران می‌شد و شکنجه‌های فجیع در 24 سال پیش‌ علیه مسلمانان این کشور اشاره و تأکید کرد: کانال مالاگا دو اقیانوس هند و آرام را به یکدیگر متصل می‌کند و این باعث می‌شود این کشور که شاهراه تأمین 80 درصد نفت چین است مورد هجمه‌های بی‌رحمانه بسیاری قرار گیرد.

اخوان فرد با اظهار اینکه موقعیت استراتژیک میانمار برای ناتو خیلی اهمیت دارد، گفت: مسئله میانمار ارتباطی با بودائی‌های اصیل ندارد و اگر داعش با اسلام و بهاییان با شیعیان ارتباطی دارند جنایتکاران بی‌رحم علیه مسلمانان میانمار نیز با بودائیان در ارتباط‌اند.

وی با تذکر اینکه قضایایی که  ترامپ اخیراً مطرح کرده رد گم کردن است و نباید فریب  بیگانگان را خورد، گفت: آمریکا به کسی جایزه صلح نوبل را داده است که مظهر بی‌رحمی در کلام رهبر انقلاب است و حتی عجیب‌تر این موضوع است که این جنایات را یک  زن مرتکب می‌شود!

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی مالک اشتر با تأکید بر اینکه "مظلومیت مسلمانان میانماری به‌شدت شبیه مظلومیت ما در دوران دفاع مقدس است"، اظهار داشت: اسرایی که در دوران دفاع مقدس در ایران بودند تنها از کشور عراق نبوده و از تمام دنیا مقابل ما ایستاده بودند اما ما به‌تنهایی روی پای خودمان ایستادیم، امروز باید به میانمار کمک کنیم به حقوق خود دست پیدا کند.

وی از اعلامیه 1948 پاریس نام برد و گفت: این اعلامیه 30 بند دارد که در هر بند آن به بخشی از حقوق بشر اشاره شده که البته در بندهای آن به آزادی در انتخاب محل سکونت، آزادی کلیه اقوام، نژاد و مذاهب و کلیه فرهنگ‌ها، منع بردگی و شکنجه و امنیت و آزادی اشاره شده است که همه آن هم‌اکنون در میانمار نقض می‌شود.

عضو شورای عالی سازمان بسیج حقوقدانان افزود: نباید مقابل این اقدام کوتاه آمد و تا می‌توانیم باید با فشارهای اقتصادی و سیاسی به دولت میانمار برای قطع تضییع حقوق شهروندی و حتی انسانی در این کشور فشار آورده که خوشبختانه هند در این زمینه پیش‌قدم شده است.

وی با اشاره به استعفای رضا کردی مربی تیم ملی میانمار در اعتراض به ظلم حکومت میانمار به منطقه مسلمان‌نشین آن از این حرکت به‌عنوان اقدامی شایسته نام برد و تصریح کرد: مسلمانان میانماری در فشار هستند و حداقل کاری که می‌توانیم انجام بدهیم فشار به دولت‌های استعمارگر و زورگو است که البته دیگر کاری از پیش نمی‌برند و بساطشان کم‌کم برچیده می‌شود.

اخوان با تأکید بر اینکه تا آمریکا هست مبارزه است زیرا خون‌خواری باقی است و تا فرزند ناخلفش همچون عقده سرطانی وجود دارد جهان روی نسیم خوشی را نخواهد دید، تأکید کرد: ما تا پایان راه مبارزه و شهادت‌طلبی را پی خواهیم گرفت.

انتهای پیام/*

نظر شما