شناسهٔ خبر: 21973727 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه اصفهان:

قوانین راهنمایی و رانندگی واجب دینی است

اصفهان - امام جمعه اصفهان گفت: همه باید قوانین راهنمایی و رانندگی را قوانین دینی بدانند چرا که این قوانین واجب دینی است و مردم باید نسبت به اجرای آن توجه داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد صبح سه شنبه در همایش تجلیل از رانندگان و راکبان قانونمند اصفهان با اشاره به اینکه به نیروی انتظامی علاقه بسیار دارم و همه باید به این نیروی خدوم علاقه داشته باشند، اظهار داشت: در بین همه نیروهای ارزشمند ما، نیروی انتظامی دائماً در حال جنگ و نبرد است و جان بر کف گرفته تا امنیت داخلی و خارجی را تامین کند.

وی با بیان اینکه یکی از راه های احترام به نیروی انتظامی و قدردانی از این نیرو کمک به اجرای قانون است، تصریح کرد: یکی از قوانین بین‌المللی قانون راهنمایی و رانندگی است که همه باید آن را رعایت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با بیان اینکه تلفن همراه، همراه بدی برای رانندگان است، افزود: در خصوص استفاده از این وسیله باید در هنگام رانندگی دقت بیشتری داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ هزار کشته و ۱۰۰ هزار مقتول در هر سال در تصادفات رانندگی تاسف بار است، گفت: باید رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی را بر خود واجب بدانیم.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به اینکه گفته می‌شود رانندگان موتورسیکلت باید از کلاه استفاده کنند حرف درستی است، اظهار داشت: بارها تاثیرات استفاده از کلاه ایمنی را شاهد بوده‌ایم و نباید تنها روبروی پلیس از کلاه استفاده کنیم چرا که نیروی انتظامی برای مردم کار می کند.

وی با بیان اینکه اصفهان باید در حوزه کاهش تصادفات الگو باشد، ابراز داشت: راکبان موتورسیکلت باید در این زمینه بیش از گذشته نسبت به اجرای قوانین و موارد ایمنی توجه داشته باشند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به اینکه قوانین راهنمایی و رانندگی در خصوص راکبان موتورسیکلت نیازمند اصلاح است، افزود: در برخی موارد برای نگهداری موتورسیکلت ها در پارکینگ هزینه های گزافی را دریافت می‌کنند که این امر باعث ناامیدی مالکان می شود و در این زمینه پلیس به عنوان احراز، قصد فروش موتورسیکلت را دارد که این اقدام اشکال شرعی دارد.

وی با اشاره به اینکه استمرار اجرای قوانین برای فرهنگسازی و آموزش ضروری است، اظهار داشت: باید در خصوص اجرای قوانین، سخت گیری بیشتری داشته باشیم و برای اجرای همه قوانین آموزش را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

آیت الله طباطبایی نژاد تصریح کرد: همه باید قوانین راهنمایی و رانندگی را قوانین دینی بدانند چرا که این قوانین واجب دینی است و باید نسبت به اجرای آن توجه داشته باشند.

نظر شما