شناسهٔ خبر: 21973716 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

انجمن حمایت از خبرنگاران در یمن:

ممانعت از ورود خبرنگاران خارجی به یمن خلاف قوانین بین‌المللی است

انجمن حمایت از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران یمن ضمن ابراز تاسف از ممانعت ائتلاف بین‌المللی و سعودی از پوشش رسانه‌‏ای در یمن اعلام کرد که ورود خبرنگاران خارجی به یمن مخالف قوانین بین‌المللی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، انجمن حمایت از روزنامه نگاران در یمن از ائتلاف بین المللی و سعودی علیه یمن و منع ورود خبرنگاران خارجی به داخل اراضی یمن برای پوشش حقیقیت اوضاع خطرناک این کشور شدیدا ابراز تاسف کرد.

انجمن حمایت از روزنامه نگاران تاکید کرد که عربستان و مقامات یمنی که عربستان و غرب از آنها حمایت می کنند، بارها مانع ورود خبرنگاران به یمن شدند به این بهانه که پوشش اخبار مربوط به واقعیت جنگ یمن با قوانین جامعه جهانی و دیگر تعهدات بین المللی تطابق ندارد.

انجمن حمایت از خبرنگاران و روزنامه نگاران یمنی تاکید کرد که ائتلاف سعودی ماه جولای گذشته مانع ورود هواپیمای حامل کمک های انسان دوستانه سازمان ملل به یمن شد تنها به این دلیل که در داخل هواپیما تعدادی خبرنگار حضور داشتند.

احمد بن الاسود سخنگوی دفتر سازمان ملل برای هماهنگی امور انسانی در یمن اعلام کرد که «ائتلاف می گفت که امکان ندارد سلامت خبرنگاران در مناطقی که حوثی ها در آن حضور دارند، حفظ شوند و به سه خبرنگار توصیه می کرد که با پروازهای تجاری سفر کنند.»

وی افزود: این خیلی تاسف بار است که اخبار مربوط به یکی از بزرگترین بحران های جهان سانسور شود و رسانه های بین المللی به آن توجه کافی نداشته باشند.

سازمان های بین المللی مدافع حقوق خبرنگاران نیز خواستار اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از تضییع حقوق خبرنگاران و آزادی های رسانه ای و همچنین لغو قید و بندهای آزادی حمل و نقل و سفر آنها شدند.

انتهای پیام/م

عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

نظر شما