شناسهٔ خبر: 21973600 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ترامپ: اعتراض را به هر شکلی می‌پذیرم به جز در هنگام پخش سرود ملی

دونالد ترامپ بار دیگر از اعتراض ماه گذشته ورزشکاران در هنگام پخش سرود ملی کشور انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از نشریه هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بار دیگر اعلام کرد اعتراض به هر شیوه ای که باشد بلامانع است به جز اعتراضی که در هنگام پخش سرود ملی این کشور انجام شود.

وی در یک سخنرانی در شهر «گرینویل» در کارولینای جنوبی اعلام کرد: «من با هر نوع اعتراض موافق هستم. به جز اعتراضی که در هنگام پخش سرود ملی انجام شود. اما هیلاری کلینتون از آن ورزشکارانی که هنگام پخش سرود ملی آمریکا به نشانه اعتراض از جای خود بلند نشدند، حمایت کرد.»

کمتر از یک ماه پیش ورزشکاران لیگ حرفه ای فوتبال آمریکا در اعتراض به سیاست های نژادپرستانه دولت ترامپ در هنگام پخش سرود ملی از جای خود بلند نشدند. ترامپ بارها از این ورزشکاران بخاطر حضور در این اعتراض آن هم هنگام پخش سرود ملی اعتراض کرده بود. اما اعتراض روز یکشنبه وی به دنبال حمایت کلینتون از این ورزشکاران بود.

هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات انتخابات آمریکا روز یکشنبه با حمایت از این ورزشکاران اعلام کرد: زانو زدن این افراد در هنگام پخش سرود ملی توهین به پرچم و سرود ملی کشور نیست. در واقع زانو زدن یک نوع ادای احترام است. این کار ورزشکاران برای این بود که به صورت صلح آمیز مخالفت خود را با نژادپرستی و بی عدالتی در نظام ما نشان دهند.

پس از آن دونالد ترامپ اعلام کرد: حمایت کلینتون از زانو زدن ورزشکاران هنگام پخش سرود ملی نشانه قطع ارتباط او با مردم آمریکاست. اظهارات او بی احترامی به کشور ما بود.

دونالد ترامپ حتی حملات لفظی خود علیه کلینتون را تشدید کرد و گفت: او به همین خاطر در انتخابات پیروز نشد. اگر هیلاری کلینتون فکر می کند که نشستن در هنگام پخش سرود ملی بی احترامی نیست، بنابراین من می فهمم که او چرا در انتخابات پیروز نشده است.

رئیس‌جمهور آمریکا پیشتر در واکنش به زانو زدن معترضان در هنگام پخش سرود ملی خواستار اخراج این بازیکنان شده بود. او در حساب توییتر خود اعلام کرده بود که بازیکنی که درآمد میلیونی از ورزش کردن دارد باید به پرچم و سرود ملی کشورش احترام بگذارد.


انتهای پیام/

انتقاد جدید ترامپ از احترام نگذاشتن به سرود ملی آمریکا

نظر شما