شناسهٔ خبر: 21973583 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هزینه نگهداری از یک بیمار روانی مزمن ماهانه 9 میلیون ریال

حدود یک سوم بیماران روانی مزمن ساکن در مراکز شبانه روزی خراسان رضوی بدون هویت و خانواده مشخص هستند

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: این استان یک سوم بیماران روانی مزمن ساکن در مراکز شبانه روزی بدون هویتبیشترین شمار بیماران روانی مزمن مجهول الهویه کشور را دارد.

مسعود فیروزی  افزود: در حال حاضر یک هزار بیمار روانی مزمن در 11 مرکز شبانه روزی ویژه این بیماران نگهداری می شوند که 300 نفر آنان بدون هویت و خانواده اند.
وی با اشاره به پرداخت کلیه هزینه های نگهداری این بیماران توسط بهزیستی، افزود: سایر بیماران روانی که دارای خانواده هستند نیز به ازای هر نفر ماهانه پنج میلیون و 600 هزار ریال یارانه نگهداری در مراکز از بهزیستی دریافت می کنند.
معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: هزینه نگهداری از یک بیمار روانی مزمن در مرکز شبانه روزی ماهانه 9 میلیون ریال است.
فیروزی با اشاره به اینکه ویژگی خاص مشهد بخصوص وجود بارگاه رضوی موجب می شود خانواده ها اقدام به رهاسازی بیمار یا معلول خود در این شهر و یا حرم نمایند، افزود: بعضا فشار زیاد روحی- روانی و مالی به خانواده های دارای سالمند، بیمار روانی و معلول و البته ناآگاهی آنان از نحوه نگهداری راحت و صحیح این افراد موجب می شود با امید به شفا و یا شفاعت حضرت رضا(ع) معلول و سالمند خود را در مشهد رها کنند.
وی بیان کرد: همه افراد دچار این مشکلات که بدون هویت هستند پس از شناسایی در سطح شهر و یا حرم رضوی تحویل سازمان بهزیستی می شوند.
استان خراسان رضوی دارای حدود 6 و نیم میلیون نفر جمعیت است که حدود 100 هزار نفر از این تعداد در بهزیستی خراسان رضوی پرونده دارند.

نظر شما