شناسهٔ خبر: 21973539 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برداشت انار در سردشت+فیلم

پیش بینی می شود بیش از 1 هزار تن انار از سطح باغات این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکزآذربایجان غربی ، مدیرجهادکشاورزی شهرستان سردشت گفت : سطح زیرکشت انار در این شهرستان 135 هکتار است که ازاین مقدار 120 هکتارآن باغات بارور و 15 هکتار باغات نهال است.
سعیدیان بابیان اینکه شهرستان سردشت اولین شهرستان ازنظر سطح زیر کشت و تولید انار درسطح استان است و با توجه به شرایط خاص آب و هوایی و توپوگرافی منطقه یکی از اقلیم های مستعد برای کشت و پرورش و حتی توسعه باغات انار می باشد ،افزود : میزان تولید سالیانه انار شهرستان 1 هزار تن با عملکرد 7 تن در هکتار است که امسال با توجه به وضعیت مطلوب باغات پیش بینی می شود بیش از 1 هزار تن انار از سطح باغات این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شود.
  منطقه آلان در نقطه صفر مرزی این شهرستان تنها منطقه ای است که در سطح استان انار در آن پرورش می یابد وهرساله برداشت انار از اوایل مهرماه شروع و تا آبان ماه ادامه دارد.
انار شیرین ، می خوش ، انار ترش ، انار باپوست سفید جزو ارقام های انار شهرستان هستند.محصول برداشت شده بیشتر به صورت تازه خوری مصرف که علاوه بر مصرف داخلی به شهرهای همجوارنیز صادر می شود.
 
                                                                                                       
برداشت انار در سردشت+فیلم برداشت انار در سردشت+فیلم برداشت انار در سردشت+فیلم برداشت انار در سردشت+فیلم برداشت انار در سردشت+فیلم
                                                                                          
 

نظر شما