شناسهٔ خبر: 21973472 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

پیش‌نویس قانونی در اسرائیل برای حفظ مصونیت نخست‌وزیران

یک مسؤول اسرائیلی اعلام کرد که حزب لیکود یک پیش‌نویس قانونی را ارائه خواهد کرد که از تحقیقات علیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی ممانعت به عمل‌ می‌آورد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز : رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از کارشناسان حقوقی اعلام کردند که این پیش‌نویس قانون به "قانون فرانسوی" معروف است آن هم به دلیل حمایت قانونی که رئیس‌جمهور فرانسه از آن برخوردار است. اما احتمال می‌رود این لایحه با مخالفت شدید افیخای مندلبلیت، دادستان اسرائیل روبه‌رو شود.

به گزارش ایسنا، دیوید بیتان، معاون حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس ائتلاف این حزب در پارلمان در گفت‌وگو با رادیوی عبری زبان گفت: ما به تهیه این پیش‌نویس قانون خواهیم پرداخت و قبل از پایان دوره کنونی پارلمان همزمان با آغاز سال آینده میلادی آن را تصویب خواهیم کرد.

پلیس رژیم صهیونیستی در دو پرونده جداگانه از نتانیاهو بازجویی می‌کند، پرونده نخست مربوط به دریافت غیرقانونی هدایای شخصی از سوی نتانیاهو و پرونده دوم مربوط به معامله نتانیاهو با ناشر روزنامه "یدیعوت آحارونوت" جهت پوشش دهی خبری مثبت از حزب او در مقابل روزنامه "اسرائیل الیوم" است که رقیب یدیعوت آحارونوت محسوب می‌شود.

همسر وی نیز در سپتامبر ماه گذشته به اتهام سوءاستفاده از اموال عمومی به دادگاه احضار شد.

همچنین نام وکیل مدافع شخصی نتانیاهو در پرونده خرید سه زیردریایی نظامی آلمانی آورده شده است.

این اخبار احتمال استعفای نتانیاهو و برگزاری انتخابات زودهنگام را بیش از پیش تقویت کرده است.

نظر شما