شناسهٔ خبر: 21970959 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پاسخگویی وزارت دادگستری به 45 درخواست مردمی در سامانه ایرنا

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار اجتماعی ایرنا، سامانه ارتباطی بی واسطه با مسئولان در صفحه اول سایت ایرنا به گونه ای طراحی شده است تا مردم بتوانند مشکلات خود را بدون واسطه با مسئولان درمیان بگذارند.
وزارت دادگستری این درخواست ها را مورد بررسی قرار داد و به دادگستری های استان های تهران، گیلان، مازندران، فارس، اردبیل، خراسان رضوی، لرستان، کرمان، خوزستان، کرمانشاه، البرز، همدان و کردستان برای رسیدگی و بررسی بیشتر ارسال کرد.
همچنین تعداد دیگری از این درخواست ها برای نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی، رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز، رئیس مرکز امور شوراهای حل اختلاف، مدیرکل دفتر حوزه ریاست قوه قضائیه، وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، مدیرعامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیده و کمک به زندانیان نیازمندان کشور، مشاور و مدیرکل حوزه هیات عامل بانک مرکزی، رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
علی فولادی مدیرکل حوزه وزارتی و روابط عمومی وزارت دادگستری در این باره گفت: بازگشت به نامه شماره 1452/10/96 مورخ 17 مرداد 1396 در خصوص پیام های مردمی در سامانه ارتباطی بی واسطه با مسئولان، این وزارتخانه اقدامات لازم برای رسیدگی به درخواست های مردمی را انجام داده است و تمام این موارد مورد بررسی قرار گرفت.
وی ادامه داد: به همین منظور هر کدام از درخواست های افراد به دستگاه های مربوطه ارسال شده تا رسیدگی شود، البته در مورد برخی از آنها راهنمایی های لازم نیز انجام شد، هرچند برخی از این درخواست ها نیز مرتبط با وزارت دادگستری نبود اما برای پیگیری مشکلات راهنمایی شدند.
فولادی اضافه کرد: از طریق تماس، پیام کوتاه و ایمیل موارد رسیدگی به تمام متقاضیان اطلاع رسانی شده است.
به گزارش ایرنا، یکی از بخش های سامانه بدون واسطه با مسئولان ایرنا، بخش ارتباط با وزیران، بخش های دفاعی، امنیتی، انتظامی و دستگاه های اجرایی است که اقشار مختلف جامعه درماه های گذشته صدها درخواست و مطالبه خود را از طریق این سامانه با مسئولان بخش های مختلف مانند قوه قضائیه و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مطرح می کنند.
سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز از دیگر دستگاه های رسیدگی کننده به درخواست های ارجاعی مردمی از سوی سامانه بی واسطه با مسئولان ایرناست که تاکنون به بیش از یکصد درخواست مردمی ثبت شده دستور رسیدگی داده است.
همچنین در راستای رسیدگی به درخواست های مردمی در سامانه ارتباطی بی واسطه با مسئولان ایرنا، تاکنون دستگاه های مختلف قضایی گزارش هایی را دریافت و به آنها رسیدگی کرده اند.
وزارت دادگستری تاکنون دو بار به درخواست مردمی در سامانه ارتباطی بی واسطه با مسئولان ایرنا پاسخ داده است.
بنیاد شهید و امور ایثارگران در سه مرحله رسیدگی به درخواست های مردمی در سامانه ایرنا به 126 درخواست پاسخگو بوده است.
معاون اول قوه قضائیه برای نخستین بار به 81 درخواست مردمی در سامانه ارتباطی بی واسطه با مسئولان در صفحه اول سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) پاسخ داد.
رسیدگی به 488 درخواست مردمی در سازمان بازرسی کل کشور برای دهمین بار، ارائه گزارش های بی واسطه با مسئولان از سوی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دادگستری به دادگستری های لرستان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان شرقی و کرمانشاه برای رسیدگی از دیگر موارد بررسی شده در این سامانه به شمار می آید.
وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درسال 95 در دو مرحله(تیرماه و خردادماه) به یکصد درخواست مردمی رسیدگی کرد.
معاونت راهبردی قوه قضاییه نیز در سه مرحله، حدود 40 درخواست مردمی در قالب مطالبات قضایی ثبت شده مردم در این سامانه را به قضات و روسای دادگستری ها در سال 95 ارجاع داد که از این طریق رسیدگی شد.
وزارت ورزش و جوانان، مانند دیگر دستگاه های اجرایی و وزارتخانه ها به پنج درخواست مردم در سامانه ارتباطی ایرنا پاسخ داد.
ایرنا به عنوان خبرگزاری رسمی کشور بر اساس مسئولیت تعیین شده در اساسنامه وظیفه انعکاس نظرات، پیشنهادات، انتقادات و درخواست های مردم به مسئولان را عهده دار است.
ارتباط بدون واسطه با مسئولان برای شهروندان در سامانه ایرنا ایجاد شده است و مردم می توانند، مطالب درخواستی خود را به صورت مستقیم و محرمانه به مسئولان ذیربط منعکس کنند.
اجتمام** 7268 **1418
خبرنگار: مهناز بیرانوند ** ناشر: مریم برزآبادی
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

انتهای پیام /*

نظر شما