شناسهٔ خبر: 21970356 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

یک مسئول فرهنگی: دشمن اندیشه‌هایش را به اسم آزادی عرضه می کند

حجت‌الاسلام محمد وفایی روز پنجشنبه در همایش امور مساجد خلیل‌آباد افزود: امروزه جوانان در معرض مستقیم تهاجم دشمن قرار دارند لذا به هر میزان فضا را برای حضور

صاحب‌خبر - حجت‌الاسلام محمد وفایی روز پنجشنبه در همایش امور مساجد خلیل‌آباد افزود: امروزه جوانان در معرض مستقیم تهاجم دشمن قرار دارند لذا به هر میزان فضا را برای حضور جوانان در مسجد فراهم کنیم آنها از معنویت بالایی برخوردار می شوند.
وی ادامه داد: مسئولیت بسیار سنگینی در رونق هرچه ‌بیشتر مساجد بر عهده ‌داریم. در شرایطی که دشمنان نظام به دنبال از بین بردن عمق اسلام هستند و با بی‌بند و بار کردن ملت ایران و زیر وبم عفاف و حجاب می خواهند از اسلام تنها یک ظاهر زیبا باقی بگذارند باید تلاش کنیم معنویت در جامعه بیشتر شود.
مدیر رسیدگی به امور مساجد استانهای سه گانه خراسان همچنین گفت: امر به ‌معروف و نهی از منکر دو واجب فراموش ‌شده دین هستند که باید برای انجام آن در جامعه تلاش کرد. نماز نیز معنویت خاصی به جامعه و فرد می‌دهد لذا مجموعه ارکان در مساجد باید خادم مسجد و خادم نمازگذار باشند.
وی با تاکید بر لزوم جذب جوانان به مساجد افزود: اگر روح انقلابی و جهادی در مساجد و حوزه جریان نداشته باشد خاصیت خود را از دست می‌دهند. مساجد باید به سامانه ‌های روز مجهز شود تا روحانیون و ارکان مساجد بتوانند با استفاده از این امکانات مناسبترین اطلاعات را در کمترین زمان ممکن در اختیار جوانان و نوجوانان قرار دهند و باعث جذب آنها به مساجد شوند.
امام‌جمعه خلیل‌آباد نیز در این نشست گفت: 78 مسجد در این شهرستان وجود دارد که دارای هیات ‌امنا هستند.
حجت‌الاسلام علی ناهیدی افزود: اکثر مساجد خلیل‌آباد شناسنامه ‌دارند. شرح وظایف خادمان، هیات‌ امنا و روحانیون نیز حائز اهمیت است و باید به وظایف خود آشنایی داشته باشند.
خلیل آباد در فاصله 242 کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.
پنج هزار و 500 مسجد در سطح استان خراسان رضوی وجود دارد.
خبرنگار: لیلا قرایی **انتشار: حسین کریم زاده
7497/1858

نظر شما