شناسهٔ خبر: 21970352 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

حجاب ضامن امنیت اجتماعی و اخلاقی درجامعه

به گزارش ایرنا لباس افزون برحفظ انسان دربرابر گرما و سرما، برف و باران در یاری دادن افراد درحفظ عفت و آراستگی ظاهری و زیبایی آدمی نقش مهمی ایفا می کند و

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا لباس افزون برحفظ انسان دربرابر گرما و سرما، برف و باران در یاری دادن افراد درحفظ عفت و آراستگی ظاهری و زیبایی آدمی نقش مهمی ایفا می کند و دربرخی موارد نیز نشان دهنده گرایشی فکری فرد و تعلق و وابستگی آن به فرهنگ خاصی است.
در این میان رعایت حجاب برای بانوان به ‌معنای یک رفتارانسانی درطول تاریخ با فرازو نشیب‌های فراوانی همراه بود و گرایش‌های و سلایق مختلفی درهردوره براین مقوله تاثیر خود را گذاشته است.
موضوع حجاب وعفاف امری کاملا آموزشی و فرهنگی است و رعایت آن نیز از سوی اقشار مختلف جامعه نیازمند فرهنگ سازی و آگاهی بخشی با مشارکت بخش های مختلف جامعه است.
یک دانشجوی دختر بروجردی دراین باره گفت: امروزه مسئله حجاب وعفاف مورد بی مهری بسیار قرار گرفته و کسانی که حجاب کامل خود را رعایت می کنند درحاشیه قرار دارند.
نرگس احمدی افزود: امروز دخترانی که با حجاب اسلامی وارد دانشگاه و کلاس درس می شوند بعضا مورد تمسخر دیگران قرار می گیرند و بعد ازگذشت مدتی به ضرب المثل قدیمی (گرخواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو) عمل می کنند وحجاب خود را کنارمی گذارند.
وی اظهارکرد: ما در جامعه اسلامی زندگی می کنیم و مسئولان و متولیان بخش فرهنگی جامعه باید جاذبه های فراوانی دردانشگاه ها و مدارس ایجاد کنند تا جوانان و نوجوانان به سمت حجاب و عفاف سوق داده شوند.
یکی دیگرازدختران دانشجوی بروجردی گفت: حجاب باعث امنیت اجتماعی و اخلاقی در جامعه می شود ولی متاسفانه گسترش وسایل ارتباط جمعی و ماهواره ها روز به روز این امنیت را از جامعه ما سلب می کند.
پروین قربانی افزود: حجاب و عفاف مانع آزادی فرد نیست و اگر حجاب اسلامی در محافل عمومی و دانشگاهها و مدارس تقویت نشود با مشکل جدی روبرو خواهیم شد.
وی بیان کرد: دشمنان این آب و خاک با هر توطئه و ترفندی درصدد رواج بی بندباری در بین جامعه و خانواده ها هستند و هر روز به شیوه ای جدید ضربه خود را به کشور وارد می کنند.
وی ادامه داد: متاسفانه در شهرستان بروجرد ما متولیان فرهنگ جامعه به خوبی وظیفه خود را انجام نمی دهند وهمین غفلت انها باعث شده که بد حجابی دراین شهرستان رواج پیدا کند.
معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد نیز دراین باره گفت: حجاب وعفاف یکی از اصول اساسی و مهم حکومت دینی ایران اسلامی محسوب می شود و خروج از این اصل مهم کم توجهی به اعتقادات دینی و اصول فرهنگی وسنتی کشوراست.
جعفرحیدری افزود: هرچیزی که موجب عفت و پاکی عمومی و تعادل فکری و روانی و اخلاقی جامعه را فراهم نماید وبرای اجتماع مفید باشد باید درجهت تحقق و ایجاد آن حداکثر کوشش را به کارگرفت.
وی اضافه کرد: فردی که حجاب مطلوب و متناسب با شئونات اسلامی را رعایت نمی‌کند با حضور درسطوح مختلف اجتماع، عامل غفلت زدگی و فراموشی و انحراف دل‌ها در جامعه می‌شود، این فرد گناه و رفتارناهنجار روانی و خودنمایی و فساد را در جامعه ترویج می کند.
وی اظهار کرد: ازسوی دیگر دشمنان نیز با طرح اسلام زدایی و تسلط بر کشورهای اسلامی از قوی‌ترین حربه شیطانی خود یعنی ترویج فساد و بی‌عفتی، بی‌حجابی و به‌کارگیری جاذبه‌های جنسی استفاده می کنند.
معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد با اشاره به این که امروزه استعمارگران، زنان مسلمان را مهم‌ترین و اولین هدف حملات فرهنگی خود قرار می دهند، ادامه داد: دشمنان به خوبی می‌دانند، که تنها راهی که بشود به‌ وسیله آن اسلام را تهدید کرد ترویج فساد و بی بندوباری دربین اقشار جامعه است و زنان اصلی‌ترین ابزار ترویج این فرهنگ منحط هستند.
حیدری گفت: برهر بانوی مسلمان واجب است که قانون حجاب را بپذیرد، زمانی‌که زنی بپذیرد که اگر انسان به خداوند تسلیم نشود، گمراهی او قطعی است.
وی تاکید کرد: بانوان جامعه اسلامی با درک این موضوع که رعایت حجاب فریضه ای الهی ودینی است باید ان را با دل‌ و جان در زندگی خود به کارگیرند.
فرمانده انتظامی بروجرد نیزگفت: ترویج بد‌حجابی ازجمله برنامه های جدی دشمن درمقابله با انقلاب اسلامی است، براین اساس باید در برابر این هجمه برنامه ریزی شده، با برنامه و هماهنگ دست به کار شد.
سرهنگ علیرضا دلیری افزود: تحقیقات و بررسی های صورت گرفته نشان می دهد که امروزه دشمن با ترویج اباحه گری در جامعه اسلامی ما به دنبال عملی کردن نقشه جدید خود برای مقابله با حجاب و عفاف است.
وی بیان کرد: مسلما درسایه بدحجابی خانواده ازهم پاشیده می‌شود و امنیت اجتماع به هم می‌خورد، بی قیدی، بی بندوباری، انحطاط فکری و اعتقادی درجامعه شیوع پیدا کرده و کم کم باعث می شود که یک ملت تحت سلطه فرهنگی غرب درآید که برای جلوگیری از این مهم مراکز علمی و دینی باید هوشیار بوده و نسبت به شیوع این پدیده در جامعه حساس باشند، وعلما نیزباید به شبهات دینی و اعتقادی جوانان پاسخ گفته شود و هرچه زودترجلوی این حربه دشمن برای به انحطاط کشیدن جوانان این مرزو بوم را گرفت.
وی اظهارکرد: برای ترویج حجاب و رفع مشکل بدحجابی و بی حجابی باید ازهمه‌ی ابزارهای موجود، اعم از قانونی، انتظامی، آموزشی و فرهنگی بهره گرفت، و نگاه تک بعدی و غالبا پلیسی در این زمینه نتیجه ای جز شکست نخواهد داشت.
فرمانده انتظامی بروجرد ادامه داد: برای رسیدن به افق مطلوب انقلاب اسلامی در موضوع حجاب، باید همه ابزارها و ظرفیت ها را به کار گرفت و با برنامه ای منظم، علمی و هماهنگ به دنبال تحقق فضای مناسب برای رعایت حجاب و پوشش در جامعه بود وازحرکت های انفرادی و رفتارهای تک بعدی و بی توجه به دیگرابعاد مختلف این پدیده اجتماعی جلوگیری کرد.
7190/7273 خبرنگار: علیرضا سلیمانی روزبهانی** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی

نظر شما