شناسهٔ خبر: 21969753 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مهر از ۴ سال سرگردانی گزارش می دهد

دود پاسکاری های ادارات در چشم ساکنان «دشت ناصر»

فیروزکوه- ساکنان مسکن مهر «دشت ناصر» فیروزکوه، در حالی ۴ سال در واحدهای مسکونی خود زندگی می کنند، که از امکانات رفاهی اولیه بی بهره هستند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- وحید محمدی یکتا: زمانی که طرح مسکن مهر رونمایی و به مردم معرفی شد، موجی از خوشحالی مردم، به خصوص جوانان را در پی داشت و استقبال خوبی از این طرح نیز انجام شد، رویای خانه دار شدن، آن هم با شرایطی راحت، در شرایط بازار آن روزهای مسکن می توانست، بسیار امید بخش و اغوا کننده باشد.

در برخی شهرستان ها، مانند فیروزکوه که درآمد مردم به نسبت دیگر مناطق استان تهران پایین تر است، شیرینی مسکن مهر بیش از پیش خودنمایی می کرد، اما مشکلات عدیده مسکن مهر در سراسر کشور، به خصوص شهرستان فیروزکوه سبب شد، تا این طرح به دل بسیاری از متقاضیان ننشیند.

۴ سال سکونت بدون زیر ساخت

یکی از معضلات عمده مسکن مهر در فیروزکوه و البته اغلب نقاط کشور، انتخاب مکان اشتباه برای آن بود، اغلب اماکنی دور از محیط شهری و نا مناسب انتخاب شد، طوری که ایجاد زیر ساخت های مناسب برای مجتمع های احداث شده بسیار دشوار بود.

مسکن مهر «دشت ناصر» فیروزکوه نامی آشنا برای خانوارهایی است، که ۴ سال بدون برخورداری از زیرساخت های رفاهی و امکانات مورد نیاز در این مجتمع ۳۵ هکتاری زندگی می کنند.

پروژه « دشت ناصر» که از سال ۸۸ با هدف ساخت ۳۰۰۰ واحد مسکونی استارت خورد، چیزی جز دل خوری برای ساکنانی که با شوق و ذوق فراوان اقدام به خرید آن ها کرده بودند، باقی نگذاشت.

یکی از ساکنان مسکن مهر «دشت ناصر» به خبرنگار مهر گفت: به نظر می رسد زمان اجرای این پروژه به امکاناتی مانند مدرسه، مسجد و حتی سوپر مارکت توجهی نشده بوده و بعد ها به فکر ساخت آن ها افتادند، چرا که جانمایی ها بسیار نامناسب است.

وی افزود: معابر این مجتمع روشنایی مناسب را نداشته و نیز نبود آسفالت و دیگر امکانات رفاهی، آن هم پس از ۴ سال از تحویل این واحدها، قابل اغماض نیست، مسئولین مردم را به یکدیگر پاس می دهند و کسی به فکرحل مشکل بر نیامده است.

شهرداری فیروزکوه توان ارائه خدمات به ساکنان «دشت ناصر» را دارد

به گفته شهردار فیروزکوه، علی رغم وجود مسکن مهر «دشت ناصر» در محدوده شهری فیروزکوه، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فیروزکوه اقدامی در تحویل آن ها به شهرداری نکرده است.

جعفر پرج با بیان این که شهرداری فیروزکوه توان ارائه خدمات در خور به ساکنان مسکن مهر «دشت ناصر» را دارد، افزود: در صورت تحویل این مسکن ها به شهرداری، می توانیم مشکلات موجود را حل کرده و زیر ساخت ها را ایجاد کنیم.

دود اختلاف نظرها در چشم ساکنان

این اظهارات در حالی صورت می گیرد، که  مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان فیروزکوه معتقد است برای تحویل مسکن مهر «دشت ناصر» درخواستی از سوی شهرداری فیروزکوه صورت نپذیرفته است.

حسین کیانی تأکید کرد: بر اساس صورتجلسه ۱۵ اسفند سال گذشته، شهرداری ها باید مجتمع های مسکن مهر را تحویل گرفته و مسئولیت خدمات رسانی به آن ها را بر عهده بگیرند.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان فیروزکوه، پیش از این عمل نکردن اتحادیه ها به تعهدات خود، را علت انجام نشدن کارهای پایانی مسکن مهر «دشت ناصر» دانسته بود.

وعده حل مشکلات قبل از فصل سرما

فرماندار فیروزکوه در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص اختلاف های موجود بین دستگاه های اجرایی در خصوص مجتمع مسکن مهر «دشت ناصر» از برگزاری جلسه ای در روز گذشته با همه طرفین خبر داد و افزود: مقرر شد برای راه اندازی واحدهای تجاری و خدماتی، تعدادی واحد تحویل شود و شهرداری اقدامات لازم در این خصوص را انجام دهد.

نوراله طاهری اضافه کرد: در خصوص آسفالت و بهسازی معابر نیز تصکیکاتی اتخاذ شد و عملیات اجرایی آن به زودی آغاز می شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص زمان پایان آسفالت معابر مجتمع مسکن مهر «دشت ناصر» گفت: قبل از آغاز فصل سرما این اقدامات انجام خواهد شده و نگرانی های موجود مرتفع خواهد شد.

این اختلاف نظرها در حالی وجود دارد، که نماینده مردم شهرستان های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، دوم مرداد ماه سال جاری از بازدید قائم مقام وزیر راه، مسکن و شهرسازی و مدیر کل مسکن و شهر سازی استان تهران از پروژه های مسکن مهر «مهرآباد» ، «گیلاوند» و «فیروزکوه» خبر داده و گفته بود: تصمیمات اولیه برای تحویل پروژه ها به مجموعه شهرداری ها گرفته شد.

 به نظر می رسد، دود چنین اختلاف نظرهایی، آن هم در آستانه فصل سرما، در سردترین شهرستان استان تهران، تنها به چشم مردم می رود و اکنون ساکنان این مجتمع برای تهیه مایحتاج اولیه خود با مشکلات متعددی مواجه هستند.

باید منتظر ماند و دید، مسئولین تا کی منتظر درخواست اداره دیگر برای ارائه خدمات به مردمی که ۴ سال صبورانه کاستی ها را تحمل کرده اند، خواهند ماند.

نظر شما