شناسهٔ خبر: 21969133 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

حمایت دولت ترامپ از فتنه سبز!

رئیس‌ جمهور آمریکا جمعه گذشته علاوه‌ بر اینکه از تشدید تحریم‌ها سخن گفت حمایت صریح و رسمی خود را از آنچه او جنبش سبز نامید اعلام کرد!

صاحب‌خبر -
صراط: رئیس‌ جمهور آمریکا و وزیر خارجه این کشور در سخنانی از فتنه سبز در راستای براندازی جمهوری اسلامی حمایت کرده و همزمان نیز از تشدید تحریم‌ها علیه کشورمان سخن گفتند، حامیان فتنه‌گران که این روزها در بیانیه‌ها و تذکرهایی به برخی محدودیت‌های این فتنه‌گران انتقاد دارند با سر و صدای فراوان نسبت به برخی سخنان ترامپ در رابطه با برجام و خلیج‌فارس واکنش نشان داده ولی در رابطه با حمایت ترامپ از فتنه سکوت کرده‌اند!

به گزارش کیهان، رئیس‌ جمهور آمریکا جمعه گذشته علاوه‌ بر اینکه از تشدید تحریم‌ها سخن گفت حمایت صریح و رسمی خود را از آنچه او جنبش سبز نامید اعلام کرد!

ترامپ ضمن سخن گفتن از تشدید تحریم‌های ضدایرانی خود را حامی مردم ایران قلمداد کرده و مدعی شد: تنها هدف رژیم ایران، آمریکایی‌ها نیستند، جمهوری اسلامی دانشجویان و معترضان در داخل ایران را در زمان اعتراضات جنبش سبز کشت!

رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا نیز در گفت‌و‌گو با شبکه سی ان ان ضمن تکرار ادعاهای همیشگی آمریکا علیه کشورمان از تلاش برای براندازی جمهوری اسلامی سخن گفت.

وی اظهار داشت: تلاش ما این است که از صداهای معتدل در ایران حمایت کنیم، از دموکراسی‌خواهی و آزادی‌طلبی آنها حمایت کنیم، به این امید که روزی مردم ایران کنترل حکومت این کشور را بازپس بگیرند!

تیلرسون ادامه داد: «این آخر بازی است، اما این بازی‌ای طولانی است و ما این را درک می‌کنیم.»

گفتنی است وزیر خارجه آمریکا خرداد ماه سال جاری نیز طی سخنانی در مجلس نمایندگان این کشور گفته بود: «سیاست دولت آمریکا حمایت از انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در ایران است.»

تیلرسون در این سخنرانی اظهار داشته بود: «سیاست ما در قبال ایران این است که هژمونی و استیلای ایران را عقب برانیم، توانایی آنها در تولید تسلیحات اتمی را مهار کنیم، و از عناصری در داخل ایران حمایت کنیم که منجر می‌شود به انتقال مسالمت‌آمیز حکومت و البته همان‌طور که می‌دانیم، آن عناصر حضور دارند.»

البته این اولین باری نیست که دولتمردان آمریکایی از تغییر حکومت و نظام در ایران سخن می‌گویند، مشی ایالات متحده در نزدیک به چهار دهه گذشته همواره تلاش برای براندازی جمهوری اسلامی بوده است، اسناد لانه جاسوسی به وضوح این تلاش‌ها را اثبات می‌کند، تلاش برای کودتا در حمایت از رژیم دیکتاتوری پهلوی در تیرماه 1359 که به کودتای نوژه مشهور شد و پس از شکست این کودتا حمایت از صدام در تحمیل جنگی هشت ساله به ایران اسلامی در این راستا می‌تواند مورد ارزیابی قرار گیرد.

از روز نخست پیروزی انقلاب اسلامی آمریکا تحریم‌ها علیه ایران اسلامی را اعلام و اعمال کرده است و تحریم‌های قدیم و جدید که ترامپ از آن سخن گفته است امر جدیدی نیست که مردم ایران از آن تعجب کرده و یا شوکه شوند.

تحریم با هدف براندازی در دولت اوباما آنچه که این روزها زیاد در رسانه‌ها می‌خوانیم و گروهی از آن سخن می‌گویند حمایت از فتنه‌گرانی است که در سال 88 انتخابات را بهانه کردند تا به سمت براندازی جمهوری اسلامی حرکت کنند.

شعارهای صریح اصحاب فتنه در خیابان‌های تهران و برخی نقاط کشور مؤید این واقعیت بود که آنان یا در انتخابات شرکت نکرده‌اند و یا اصولا انتخابات برایشان بهانه‌ای برای براندازی بوده است.

فتنه‌گران در خیابان‌ها از اوباما رئیس‌جمهور آمریکا خواستند تا حمایت خود را به صراحت از آنان اعلام کند، دولت آمریکا نیز به صراحت از فتنه‌گران حمایت کرد‌، سال گذشته نیویورک تایمز در گزارشی افشا کرد: «حوادث سال 88 عامل اصلی تشویق کاخ‌سفید برای تحریم‌های کم‌سابقه علیه ایران بود.»

نیویورک‌تایمز در تحلیلی به‌قلم مارک لاندر با ‌اشاره به تاریخچه اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران و مذاکرات هسته‌ای، به ارزیابی سفر هیلاری کلینتون وزیر خارجه وقت آمریکا و مشاوران وی به عمان و تلاش‌های آنها برای پیدا کردن کانال‌هایی برای مذاکره با ایران پرداخت و نوشت: کلینتون دنیس راس مشاور ویژه خود را در سال 2009 مکلف کرد با مقامات عمانی درباره چگونگی مذاکره با ایران دیدار و گفت‌وگو کند. اما چند هفته بعد اعتراضات ضددولتی در ایران کاخ‌سفید را واداشت تا به جای تعامل با ایران، راهبرد فشار را پیگیری کند.
رابرت گیتس وزیر دفاع وقت آمریکا (رئیس ‌اسبق سازمان سیا) نیز اواخر شهریور ماه همین سال ضمن سخنانی گفته بود «در حال حاضر به دلیل شکاف‌های عمیق در ایران پس از انتخابات، تحریم موثرتر از گذشته است. ما در 30 سال گذشته چنین شکاف‌هایی را ندیده بودیم. مخالفان به تدریج سیاست‌های کلان جمهوری اسلامی را هدف گرفته‌اند. اکنون باید تحریم‌ها را تشدید کرد.»

همزمان با تلاش‌های آمریکا برای تشدید تحریم‌ها در حمایت از فتنه‌گران در ایران که عده‌ای بر این تحریم‌ها عنوان «تحریم‌های فلج‌کننده» را داده بودند گروهی از فتنه‌گران نیز سال 88 طی نامه‌ای به هیلاری کلینتون وزیر خارجه وقت آمریکا خواستار تشدید تحریم‌های ضدایرانی شدند.

«مایکل لدین» مشاور اسبق شورای امنیت ملی آمریکا و از چهره‌های برجسته محافظه‌کار مرداد ماه سال 1394 با انتشار مطلبی در نشریه «فوربس» متن کامل این نامه که از سوی فتنه‌گران در پاسخ به پیام دولت آمریکا نوشته شده بود را منتشر ساخت. در این نامه به صراحت از دولت وقت آمریکا خواسته شده بود که ایران تحریم شود.

دی ماه سال گذشته نیز خبری توسط شبکه خبری فاکس‌نیوز منتشر شد که نشان می‌داد برخی از جریانات‌ ضدانقلاب ‌خارج‌نشین حامی براندازی جمهوری اسلامی ایران دست به ارسال نامه‌ای برای رئیس‌جمهور جدید آمریکا زده و خواستار اعمال فشارهای بیشتر بر ایران شده بودند.

این نامه حملاتی را متوجه نیروهای جبهه انقلاب اسلامی نموده و از ترامپ خواسته تا در توافق هسته‌ای 23 تیرماه 94 بازنگری کند. تحریم‌های سخت‌تر علیه بخش‌هایی در ایران، عدم تعامل با جمهوری اسلامی ایران و استفاده از تمام ابزارهای موجود برای مقابله با فعالیت‌های منطقه‌ای ایران از جمله خواسته‌های امضاکنندگان نامه بود.

ادامه راهی که از گذشته شروع شد!
دولت کنونی آمریکا نیز همان راهی را ادامه می‌دهد که دولت‌های دمکرات و جمهوریخواه سابق با نیت و هدف براندازی جمهوری اسلامی از چهار دهه گذشته آغاز کرده بودند، آنها برای رسیدن به این هدف نهایی همه راه‌ها را تجربه کرده‌اند‌، از کودتا تا تجزیه‌طلبی و تحمیل جنگی هشت ساله و همزمان با همه این راه‌ها تحریم‌های به اصطلاح کمرشکن نیز تجربه شده ولی هیچ کدام نتیجه‌ای نداده است.

از کارتر تا ترامپ، سیاست تحریم به همراه صدها طرح و برنامه دیگر برای براندازی جمهوری اسلامی پیگیری شده است و حال می‌توان از حامیان فتنه که این روزها پشت سر هم نامه و بیانیه می‌دهند و دم از مظلومیت فتنه‌گران می‌زنند و همزمان نیز سخنان ترامپ را محکوم می‌کنند آن است که ننگ حمایت دولت ترامپ از خود را چگونه می‌خواهند پاک کنند؟!

چگونه خود را به ندیدن می‌زنند؟!
هفته گذشته نمایندگان فراکسیون امید پس از مذاکره و رایزنی با رئیس ‌مجلس، روسای دیگر فراکسیون‌ها و گفت‌وگو با برخی دیگر از نمایندگان حاضر در صحن، برای طرح یک تذکر کتبی به رئیس‌جمهور نزدیک به ۹۰ امضا جمع کردند. در این تذکر از آنچه اعمال محدودیت‌های جدید برای رئیس‌ دولت اصلاحات خوانده شده انتقاد شده بود.

دولت ترامپ از سویی از فتنه‌گران 88 با عناوین دهان پرکنی چون جنبش سبز حمایت و از سوی دیگر نیز بر تشدید تحریم‌ها تاکید و تصریح می‌کند، حال چگونه عده‌ای سخنان ترامپ در رابطه با برجام و خلیج‌فارس و... را محکوم می‌کنند ولی در مورد حمایت ترامپ از فتنه‌گران خود را به جهالت و ندیدن می‌زنند؟!

نمایندگان عضو فراکسیون امید باید پاسخ دهند که فتنه‌گران چه کار کرده‌اند که دولت سابق و کنونی آمریکا از آنان برای براندازی جمهوری اسلامی حمایت کرده است و آیا دفاع از چنین افرادی و همزمان با محکوم کردن سایر سخنان و اقدامات دولت آمریکا عقلانی است؟!

نظر شما