شناسهٔ خبر: 21968617 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد:

نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد به ۱۰.۸ درصد رسید

R41452/P1361/S6,69/CT1

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: براساس آخرین آمار در تابستان سال ۹۶ نرخ بیکاری در استان به ۱۰.۸ درصد رسید.

صاحب‌خبر -

صابر مظاهری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، اظهار داشت: براساس نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در تابستان 96 میانگین نرخ بیکاری کشور در فصل بهار 12.6 و در تابستان 11.7 درصد اعلام شده است.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: نرخ بیکاری در فصل بهار در این استان نیز به 12 درصد و درفصل تابستان به 10.8 درصد رسیده است که نسبت به میانگین کشوری نرخ بیکاری در استان کاهش یافته است.

مظاهری به نرخ بیکاری در تابستان سال 95 اشاره کرد و افزود: نرخ بیکاری در تابستان سال 95 در استان 13درصد بوده است که در تابستان 96 این نرخ به 10.8 درصد رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد کاهش چشمگیری در نرخ بیکاری در استان هستیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: استان  در سر شماری فصلی تابستان 96 در زمینه کاهش نرخ بیکاری در رتبه دوازدهم کشور قرار دارد.

وی میانگین نرخ مشارکت اقتصادی کشور درهمین فصل را 40.6  درصد عنوان کرد و گفت: این نرخ در استان کهگیلویه و بویراحمد 37.9 درصد است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه وبویراحمد افزایش نرخ مشارکت اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری را بهترین حالت ممکن در جامعه برای رشد شاخص‌های اقتصادی و اشتغال دانست و افزود: نرخ مشارکت اقتصادی استان  در فصل بهار 36.8 درصد و در تابستان امسال 37.9 درصد اعلام شده است .

مظاهری بیان کرد: سهم شاغلین در بخش‌های عمده اقتصادی در کشور نشان می‌دهد که  بخش خدمات با 49.5 درصد بیشترین سهم را دارا است  و بخش صنعت با 31.4 درصد و کشاورزی نیز با 19.1 درصد در اولویت‌های بعدی قرار دارند.

وی در تبیین دلایل کاهش نرخ بیکاری در نیمه اول امسال در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به شرایط خاص اقلیمی استان و بررسی شاخص‌های عمده نیروی کار نشان می‌دهد در فصل بهار و تابستان بستر برای فعالیت و کار در بخش‌های مختلف بیشتر از فصل‌های پاییز و زمستان است.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: دولت دوازدهم توجه به موضوع تولید و اشتغال را در سرفصل برنامه‌های کاری خود قرار داده است و همه دستگاه‌ها باید در حوزه توسعه اشتغال و بازارکار هدفگذاری و فعالیت نمایند.

انتهای پیام/

نظر شما