شناسهٔ خبر: 21968560 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سیدعباسی: گنبد باید حمایت شود/ بانک سرمایه با هیچ تیمی قابل مقایسه نیست

71580

کارشناس والیبال ایران با اشاره به فلسفه درست حضور تیم شمس تهران در لیگ برتر والیبال، گفت: پیکان با ارومیه در هفته‌های آینده به روزهای خوبشان باز می‌گردند.

صاحب‌خبر -

جهانگیر سیدعباسی در گفت‌وگو با ایسنا درباره شرایط نابسامان برخی تیم‌ها در لیگ برتر والیبال و اینکه چرا با وجود سخت‌گیری‌ها از سوی سازمان لیگ هنوز باشگاه‌ها به تعهدات‌شان پایبند نیستند، گفت: لیگ برتر والیبال ایران با وجود آنکه از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و جزء لیگ‌های خوب در جهان به حساب می‌آید اما اصول حرفه‌ای بر آن حاکم نیست. ورود و خروج به لیگ تابع قوانین‌ خاصی نیست. برخی تیم‌ها در سال قبل حذف می‌شوند اما دوباره آنها را در سال بعدش در لیگ می‌بینیم و یا تیمی دیگر قهرمان لیگ می‌شود اما سال بعد خبری از این باشگاه در لیگ نیست. این موارد نشان می‌دهد که لیگ والیبال نیاز به یک بازنگری دارد چرا که لیگ پویا یکی از معیارهای پیشرفت والیبال در هر کشوری است.

این کارشناس والیبال در ادامه صحبت‌هایش افزود: از سوی دیگر برخی تیم‌ها حمایت باشگاه بودن را ندارند و گاهی فقط برای آنکه در یک سال تیم‌داری کنند پا به لیگ می‌گذارند. درباره تیم گنبد نیز باید بگویم والیبال این شهر همانند ارومیه اگر مورد حمایت قرار نگیرد دچار آسیب می‌شود. گنبد جایی نیست که بازیکنان مستعد این شهر از طریق بخش خصوصی به والیبال معرفی شوند. به نظرم فدراسیون باید به این شهر کمک کند همانگونه که تا الان هم این شهر را حمایت کرده است. در طول ۱۰ سال گذشته همواره شاهد بودیم که تیم‌های شهر گنبد به صورت ثابت در لیگ حضور نداشتند و هر سال به صورت دست و پا شکسته‌ای اقدام به تیمداری می‌کردند و حتی بازیکن بومی خود را نیز نمی‌توانستند جذب کنند و امسال هم فدراسیون برای آنکه شانس دوباره به این تیم بدهد از والیبال این شهر حمایت کرد و امیدوارم باز هم این حمایت‌ها ادامه داشته باشد. سازمان لیگ هم تا جایی که به ماهیت لیگ آسیبی نمی‌رسد لازم است که از والیبال گنبد حمایت کنند این تیم در لیگ بماند.

سیدعباسی در مورد شروع خوب تیم‌های بانک سرمایه و شهرداری تبریز در لیگ امسال، گفت: تیم بانک سرمایه حسابش با همه تیم‌های دیگر حاضر در لیگ برتر جدا است. این تیم با توجه به غنای بازیکنی که دارد و نیز بازیکنان ملی‌پوشی که در اختیارش است با هیچ تیم دیگری قابل مقایسه نیست و این تیم همانطور که از ابتدا خوب شروع کرده است به نظرم تا پایان نیز شانس اصلی کسب عنوان قهرمانی است. تیم شهرداری تبریز هم با وجود آنکه نقاط ضعفی دارد اما تیم استخوان‌داری است و معتقدم به همراه سایپا حداقل برای عنوان سومی خواهد جنگید. شهرداری تبریز تیمی است که امسال خوب بسته شده است هر چند این تیم سرمایه‌گذاری کلانی را نداشته اما مهره‌های تاثیرگذاری را در کنار هم جمع کرده است.

کارشناس والیبال ایران همچنین در خصوص شروع بد تیم‌های پیکان تهران و شهرداری ارومیه که تاکنون طعم برد را نچشیده‌اند، اظهار کرد: تیم پیکان فصل گذشته هم دچار نقاط ضعفی بود اما به دلیل کار گروهی خوبی که بازیکنان این تیم در کنار هم داشتند، توانستند نتیجه خوبی بگیرند و در فینال اگر امیر غفور دچار مصدومیت نمی‌شد مطمئناً پیکان می‌توانست عرصه را بر بانک سرمایه تنگ‌تر کند، پیکان اما در این فصل تقریبا استخوان‌بندی خود را از دست داده است. جواد معنوی‌نژاد با وجود آنکه در دریافت عملکرد خوبی نداشت اما زمانی که مرندی و نظری افشار جور دریافت‌های او را می‌کشیدند در خط حمله بسیار تاثیرگذار عمل می‌کرد. غفور هم یکی از بازیکنانی است که پر شدن جان خالی او در یک تیم با نفرات جایگزین کار راحتی نیست. اضافه شدن بازیکنان جدید به پیکان و هماهنگی آنها با هم زمان می‌برد. در مورد شهرداری ارومیه هم باید بگوییم که این تیم قدرت سال‌های گذشته را ندارد اما اینگونه هم نیست که تصور کنیم چون دو بازی اولش را واگذار کرده از این تیم ناامید شویم. به نظرم شروع لیگ این سختی‌ها را دارد و چند هفته طول می‌کشد تا تیم‌ها در مسیر بازی‌های لیگ قرار بگیرند. من شخصا از پیکان و ارومیه انتظار دارم در هفته‌های بعدی نتایج خوبی را کسب کنند.

او درباره حضور تیم شمس تهران در لیگ برتر که ترکیبی از نفرات تیم‌های نوجوانان هستند و اینکه انتقاداتی مبنی بر حضور این تیم در لیگ مبنی بر پایین آوردن سطح کیفی رقابت‌ها، پاسخ داد: اینکه یک تیم بتواند انسجام قبلی خود را پس از دو سال کار با همدیگر حفظ کند و لیگ بتواند به پختگی این نوجوانان کمک کند فلسفه درستی است. عملکرد خوب این تیم در دو بازی نخست این ادعا را ثابت می‌کند که نفرات در ورزش‌های گروهی عامل اصلی و تعیین‌کننده نیستند و ارتباط بین اعضا و هماهنگی منطقی بین نفرات است که بر نتیجه تیم‌ تاثیر اصلی را می‌گذارد. تیمی که شش بازیکن هماهنگ و متوسط دارد بر تیمی که شش بازیکن خوب اما ناهماهنگ دارد غالب است. بازیکنان تیم شمس مدت‌ها با هم تمرین و بازی کرده‌اند و در دو بازی نخست با توجه به سن و سال‌شان خوب بازی کردند. این حضور در سال‌های بعدی به رشد و پیشرفت این بازیکنان کمک زیادی می‌کند.

انتهای پیام

نظر شما