شناسهٔ خبر: 21968489 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

مرز «پرویزخان» در کرمانشاه بسته شد
ایسنا: فرماندار قصر شیرین از توقف مبادلات تجاری و تردد مسافر از مرز «پرویزخان» خبر داد. فرامرز اکبری گفت: مرز رسمی «پرویزخان» از روز بیست‌وسوم مهرماه موقتا تعطیل شده و مبادلات تجاری، صادرات، واردات و تردد مسافر و تجار از طریق این مرز صورت نمی‌گیرد. او دلیل این مسئله را مناقشات داخلی بین دولت مرکزی و اقلیم کردستان عراق عنوان کرد و گفت: مرز پرویزخان مرز رسمی بین ایران و عراق است و احتمالا تا زمانی که نیروهای دولت مرکزی جایگزین نیروهای اقلیم کردستان شده و در این مرز مستقر شوند، موقتا تعطیل خواهد بود. 

دعوت کره‌شمالی از ایران برای مقابله با آمریکا
ایسنا: معاون پارلمان کره‌شمالی از ایران دعوت کرد تا با یکدیگر علیه بی‌عدالتی آمریکا تلاش کنند. به گزارش خبرگزاری «تاس»، آندانگ چون، معاون پارلمان کره‌شمالی که ریاست هیئت کره‌شمالی در یکصدوسی‌وهفتمین اجلاس اتحادیه بین‌المجالس در روسیه را برعهده دارد، در دیداری با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، از او خواست تا دو کشور علیه بی‌عدالتی آمریکا و برای مقابله با آن تلاش کنند. آندانگ‌ چون در این دیدار گفت: ما یک عزم راسخ علیه متجاوزان داریم. ما و شما برای مدتی طولانی است که برای مقابله با آمریکا تلاش کردیم. بیایید برای مقابله با این بی‌عدالتی با یکدیگر تلاش کنیم. پیش‌تر علی لاریجانی از اقدامات آمریکا و سخنان ترامپ به‌ویژه درباره توافق هسته‌ای ایران انتقاد کرده بود.

جهانگيري به ترکيه سفر مي‌کند
ايسنا: معاون اول رئيس‌جمهوري ايران جهت حضور در نشست گروه  D8و انجام ديدارهايي دوجانبه با مقامات سياسي ترکيه، پنجشنبه هفته جاري (۲۷ مهر۹۶) به آنکارا سفر مي‌کند. انجام ديدارهايي دوجانبه با مقامات ترکيه از جمله نخست‌وزير و رئيس‌جمهوري اين کشور از برنامه‌هاي سفر دوروزه جهانگيري است.D8 گروهي اقتصادي متشکل از هشت کشور اسلامي در حال توسعه (ايران، ترکيه، پاکستان، بنگلادش، اندونزي، مالزي، مصر و نيجريه) است که با هدف تقويت و گسترش همکاري‌هاي اقتصادي کشورهاي عضو در سال ۱۹۹۷ ميلادي (۱۳۷۶ شمسي) آغاز به کار کرده است.

سردار حاجي‌زاده:
اگر دورتادور کشور را ديوار بکشند، توليد موشک متوقف نخواهد شد

تسنيم: فرمانده نيروي هوافضاي سپاه گفت: اگر دورتادور کشور را ديوار بکشند، توليد موشک متوقف نخواهد شد. سردار اميرعلي حاجي‌زاده فرمانده نيروي هوافضاي سپاه در کنگره شهداي دانشجوي شهر قم، در سخناني گفت: دشمني آمريکا يک مسئله راهبردي و تغييرناپذير است؛ تاکتيک‌ها تغيير مي‌کنند اما استراتژي دشمن، تغييرناپذير نيست. او افزود: آمريکا به دنبال خروج از برجام نيست، بلکه استراتژي آمريکا حفظ پوسته برجام و تهي‌کردن هسته آن است. فرمانده نيروي هوافضاي سپاه تصريح کرد: سپاه به عنوان نهاد مدافع ملت فريب دشمنان را نخواهد خورد و توانمندي خود را روزبه‌روز افزايش مي‌دهد؛ اگر دورتادور کشور را ديوار بکشند، توليد موشک متوقف نخواهد شد.

معاون انتظامي وزير کشور: 
مسائل کردستان تأثيري بر مراسم اربعين نخواهد داشت

ايسنا: حسين ذوالفقاري ، معاون امنيتي انتظامي وزارت کشور در گردهمايي دست‌اندرکاران مراسم اربعين حسيني با اشاره به ناآرامي‌هاي اقليم کردستان گفت: با توجه به منطقه جغرافيايي مراسم اربعين، مسائل اقليم تأثيري بر راهپيمايي اربعين ندارد.

نظر شما