شناسهٔ خبر: 21968321 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

حجت الاسلام رضا مصباح، امام جمعه فامنین:

چرا دولت حامی سپاه شد؟/ برجام به دولت یاد داد به موضع قدرت تکیه کند

حتی اگر غلام حلقه به گوش آمریکا باشیم به حقوق شهروندی، حقوق بشر و… ما ایرانی ها ایراد خواهند گرفت. باید بدانیم تنها راه موفقیت عمل به سخنان ولایت است. کُند روی و پیش روی از ولایت ما را به نتیجه ای نمی رساند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام رضا مصباح، امام جمعه فامنین در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری – تحلیلی مساجدنیوز، درخصوص تنش های ایجاد شده میان ایران و آمریکا تصریح کرد: دشمن در طی ۴۰ سال گذشته نقاط قوت انقلاب را رصد کرده تا بتواند به آن آسیب بزند، ولی نتوانست از جنگ نظامی نتیجه ای بگیرد به همین دلیل متوجه شد اگر بخواهد انقلاب را فلج کند باید از افراد داخلی آن بهره بگیرد.
وی افزود: دشمن برخی حرکات را انجام داد تا بداند نقاط قوت اصلی انقلاب چیست که در ادامه بتواند با طراحی توطئه های متعدد بدان ضربه زند. یکی از نقاط قوت انقلاب اسلامی نیز سپاه است. چون آن چه امروزه از عرصه جغرافیای سیاسی ایران داریم مربوط به تلاش سپاه است. اکنون وسعت سیاسی ایران از لحاظ طول و عرض جغرافیایی محدود به کشور نیست، بلکه کشورهای منطقه را در برگرفته است. این ها نیز مرهون تلاش های سردار همدانی ها، سلیمانی ها و… است. دشمن نیز منشأ این کار را سپاه می داند.
این کارشناس مسائل دینی، خاطرنشان کرد: کارهایی که سپاه از حیث اعتقادی، فرهنگی و… انجام می دهد سبب ساماندهی برخی نیروهای نظامی می شود. از سوی دیگر قدرت نظامی و بازدارندگی هر کشوری مرهون تسلیحاتی است که ایجاد می شود و تسلیحات نظامی که در ایران وجود دارد مرهون رشادت های تهرانی مقدم ها است. به طور کلی منشأ تمام این ها سپاه است. ما نیز باید به این برسیم که یک بُعد قدرت ایران، سپاه است.
وی درباره حمایت دولت از سپاه نیز عنوان کرد: این تغییر تاکتیک است. چون پیش تر شاهد بودیم محدودیت هایی برای سپاه ایجاد کرد تا گرفتار مشکل شود، ولی پس از این که از برجام آبی برای کشور گرم نشد، موضع گیری ها تغییر کرد. چون برجام پس از چهار سال به جای اول خود بازگشت، وقتی دولت این را دید به موضع قدرت بازگشت.
امام جمعه فامنین یادآور شد: برای نمونه شلیک موشک به سمت داعش که سکوت طولانی مدت جوامع جهانی را به همراه داشت دولت را آگاه کرد که ایران به راحتی می تواند از مواضع خود دفاع کند و کسی جرأت اظهار نظر ندارد. دولت درک کرد بازوی انقلاب سپاه است و قدرت خودش را در سپاه می بیند. هر عقل حاکمی نیز حمایت از قدرت را تأیید می کرد. از سوی دیگر آمریکا از تهدید کره شمالی نتیجه ای نگرفت، به همین خاطر دولت نیز فهمید آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند. البته امیدواریم این ها موضوع را حفظ کرده و کلمات و حرف های ضد و نقیض نداشته باشند.
حجت الاسلام مصباح، درباره احتمال جنگ میان ایران و آمریکا در پی تنش های لفظی اخیر بیان داشت: ما چه زمانی تهدید نشدیم که اکنون مباحث مطرح شده از سوی سپاه را به تنش کشیدن فضای آرام جامعه قلمداد کنیم. ما همیشه تهدید شدیم. گزینه های روی میز برای ما کلمات غریب و تازه ای نیست. اگر هم تاکنون توانستیم فضای آرام را داشته باشیم تنها به علت مقابله با آمریکا از موضع قدرت است. ما دریاداران آمریکا را گرفتیم ولی این ها هیچ کاری نتوانستند بکنند. البته برخی افراد سست در مباحث اعتقادی معتقدند ایستادن در برابر آمریکا ما را به سمت جنگ می کشد. در حالی که باید بدانیم اگر در برابر این مستکبر کوتاه بیایم هر روز شاهد ارعاب خواهیم بود. آمریکا برای گرفتن عراق نیز نخست فضای جامعه را مشوش کرد، سپس دولت را خلع سلاح، به همین دلیل طی چند روز آن را به اشغال خود در آورد.
وی در پایان اضافه کرد: حتی اگر غلام حلقه به گوش آمریکا باشیم به حقوق شهروندی، حقوق بشر و… ما ایرانی ها ایراد خواهند گرفت. باید بدانیم تنها راه موفقیت عمل به سخنان ولایت است. کُند روی و پیش روی از ولایت ما را به نتیجه ای نمی رساند.

منبع: مساجدنیوز

نظر شما