شناسهٔ خبر: 21967981 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

اختصاصی مشرق /

شهر کرکوک به طور کامل به کنترل نیروهای عراقی درآمد+ نقشه میدانی

با عقب نشینی نیروهای وابسته به حزب اتحاد دموکراتیک کردستان از 27 محله، شهر کرکوک به طور کامل به کنترل نیروهای عراقی درآمد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، آخرین خبرها از تحولات میدانی شهر کرکوک حاکیست، نیروهای ارتش، بسیج مردمی و پلیس فدرال عراق در ادامه عملیات بازپس گیری مناطق تحت تصرف نیروهای حزب «اتحاد دموکراتیک کردستان» (حزب مسعود بارزانی)، شامگاه امشب موفق شدند کنترل خود را بر منطقه « داقوق» در محور جنوب شرقی شهر کامل کنند.

برای دیدن نقشه در اندازه بزرگ روی عکس کلیک کنید

از محور جنوب غرب شهر کرکوک هم خبر می رسد، نیروهای عراقی پس از بازپس گیری منطقه « تل ورده»، توانستند ایستگاه برق و پایگاه نظامی منطقه را به کنترل خود در بیاورند؛ در محور شمالی شهر هم منطقه « یایسی کباسی» از تصرف نیروهای کرد وابسته به حزب بارزانی خارج شد.

نیروهای عراقی پس از به کنترل درآوردن چند محله در جنوب، غرب و شمال غرب شهر کرکوک با استقبال مردم مواجه شدند و همین مسئله باعث شد عناصر تروریستی پژاک، حزب کارگر ترکیه و  pU سوریه به همراه نیروهای مسعود بارزانی به سوی حومه شهر کرکوک متواری شوند.

با عقب نشینی نیروهای وابسته به حزب اتحاد دموکراتیک کردستان از 27 محله، شهر کرکوک به طور کامل به کنترل نیروهای عراقی درآمد؛ « باشور، غازی، آذار 1، الخضرا، تسعین و قوریه، الفیلق، عرفه، حریزان 1، الوسطی و العدال» از جمله های مناطقی به شمار می آیند که ساعتی قبل از تصرف نیروهای وابسته به بارزانی خارج شدند.

عصر امروز هم نیروهای عراقی در محور غربی شهر توانستند ساختمان استانداری را از تصرف نیروهای حزب اتحاد دموکراتیک کردستان خارج کنند. فرمانده هان بسیج مردمی عراق، پلیس فدرال و واکنش سریع در شهر حضور دارند و از نزدیک تحولات میدانی را در حومه شهر کرکوک رصد می کنند.

برای دیدن نقشه در اندازه بزرگ روی عکس کلیک کنید

هم اکنون مردم در مناطق مختلف شهر کرکوک در خیابان ها حضور دارند و اقدام به پایین آوردن پرچم های نیروهای کرد می کنند و پرچم کشور عراق را به اهتزار در می آورند.

به گزارش مشرق، نیروهای عراقی امروز در جریان عملیات بازپس گیری شهر کرکوک موفق شدند، بیش از هزار کیلومتر مربع از مساحت تحت تصرف نیروهای کرد را به کنترل خود درآورند؛ عملیات برای بازپس گیری سایر مناطق تحت تصرف نیروهای حزب اتحاد دموراتیک کردستان در حومه شهر کرکوک در دستور کار قرار دارد.

مناطق مهمی از جمله « مریم بیک، گذرگاه مریم بیک،شهرک صنعتی، گذرگاه خالد، شرکت گاز و نفت شمال، القادسیه، قرش تبه، ترکلان، نیروگاه برق ملا عبدالله، فرودگاه کرکوک، پایگاه K1، شرکت نفت باباکر، شهر تازه خورماطو، لیلان، مرکز پلیس ترکلان، طوابزاوه و البوعساف» در جریان عملیات امروز به کنترل نیروهای عراقی درآمدند.

نظر شما