شناسهٔ خبر: 21967651 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه تعادل | لینک خبر

طرح‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در 40هزار مدرسه

آموزش، راه مهم پیشگیری از پیشامد آسیب‌های اجتماعی است؛ آموزشی که مدرسه نقش مهمی در آن دارد و با توجه به کمرنگ شدن نگاه‌هایی که وجود آسیب‌های اجتماعی را انکار می‌کرد،

صاحب‌خبر -

آموزش، راه مهم پیشگیری از پیشامد آسیب‌های اجتماعی است؛ آموزشی که مدرسه نقش مهمی در آن دارد و با توجه به کمرنگ شدن نگاه‌هایی که وجود آسیب‌های اجتماعی را انکار می‌کرد، حالا آموزش و پرورش سعی کرده گرچه با نگاهی سنتی، به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس بپردازد. مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش ‌و پرورش گفت: مدارس کانون تمرکز سرمایه‌گذاری‌ها برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی قرار گیرند تا در نهایت با اجرای طرح‌های مراقبتی مدرسه را قطب پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی معرفی کنیم.

نادر منصورکیایی در کارگاه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با رویکرد جامعه‌محور در سطح مدرسه که به همت اداره کل آموزش‌ و پرورش آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار کرد: وزارت آموزش ‌و پرورش برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی نقشه راهی دارد که در آن راهکارهای مناسبی برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی طراحی شده است. او افزود: مداخلاتی که در زندگی فرد می‌تواند منشا اثر شود مداخلات زودرس و در سنین شیوع است که به ‌این ‌ترتیب سعی شده با برگزاری کارگاه‌های مختلف آموزشی در مدارس سطح کشور زمینه را فراهم کنیم تا دانش‌آموزان بتوانند در سنین ابتدایی که خطر شیوع رفتارهای پرخطر در آنها وجود دارد از خود مراقبت کنند.

کیایی افزود: سال گذشته بیش از 40 درصد مدارس کشور تحت پوشش این آموزش‌ها قرارگرفتند و در این راستا تعداد 200 هزار نفر از معلمان و کارکنان آموزش ‌و پرورش و همچنین بیش از 2 میلیون نفر از دانش‌آموزان از آموزش‌های مراقبتی در برابر آسیب‌های اجتماعی بهره‌مند شدند. مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش ‌و پرورش اظهار کرد: در راستای گسترش نهضت فرهنگی و اجتماعی پیشگیری در مدارس کشور امسال هفتمین دوره جشنواره نوجوان سالم در مدارس برگزار می‌شود. او با تاکید بر اینکه مدارس بایدکانون تمرکز سرمایه‌گذاری‌ها برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی قرار گیرند، تصریح کرد: امروز طرح‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در بیش از 40 هزار مدرسه کشور اجرا می‌شود و امروز اینجا گرد هم آمده‌ایم تا با افتخار این طرح را به عنوان یکی از قطب‌های پیشگیری در مدارس کشور تعیین کنیم.  کیایی با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری با مقدمات خوبی که پیش‌بینی ‌شده راهکارهای جلوگیری از شیوع خطر در اختیار تمام مدارس کشور قرار گرفته تا در گسترش رسالت پیشگیری در آموزش‌ و پرورش به‌کار گرفته شوند، اظهار کرد: خوشبختانه در همین ابتدای سال تحصیلی دومین موج توزیع محصولات نمایشگاهی در مدارس به عنوان برنامه گسترده فرهنگی در سراسر کشور اجرا می‌شود.

 

 

نظر شما