شناسهٔ خبر: 21967540 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ابتکار | لینک خبر

آمار ویژه بازی پرسپولیس و الهلال

صاحب‌خبر - پرسپولیس و الهلال تاکنون هفت بار در لیگ قهرمانان آسیا( فرمت جدید) به مصاف هم رفتند که پرسپولیس یک برد داشته، سه بار الهلالی ها برنده شدند و سه بازی هم مساوی شده است.
پرسپولیس و الهلال در مجموع ۱۳ بار مقابل هم قرار گرفتند؛ ۴برد،۵ مساوی و۴باخت، ۹ گل زده و۱۵ گل خورده حاصل کار پرسپولیس برابر الهلال بوده است.
پرسپولیس ۱۶ بار در لیگ قهرمانان آسیا با تیم های عربستانی بازی کرده که حاصلش ۵ برد، ۶ باخت و ۵ مساوی بوده است. پرسپولیس به غیر از الهلال، سابقه بازی با الاهلی، الشباب، الاتحاد و النصر را هم دارد.
این دو تیم در مرحله گروهی باهم بازی کردند بازی اول یک-یک شد و بازی دوم با تساوی بدون گل به پایان رسید. آن دو بازی هم در مسقط عمان برگزار شد، دو تیم برای سومین مرتبه در این ورزشگاه مقابل هم قرار می گیرند.
الهلال در لیگ قهرمانان آسیا ۲۴ بار با تیم های ایرانی بازی کرده که حاصلش ۱۱ برد، ۸ باخت و ۵ تساوی بوده است.
پرسپولیس در این فصل لیگ قهرمانان پنج بار با
تیم های عربستانی روبرو شده که حاصلش یک برد، یک باخت و سه مساوی بوده است.
الهلال در این فصل لیگ قهرمانان پنج بار با تیم های ایرانی روبرو شده که حاصلش سه برد و دو مساوی بوده است. الهلال در مرحله یک هشتم نهایی رفت و برگشت استقلال خوزستان را برد.
پرسپولیس پیش از سه بار در مراحل حذفی با تیم های عربستانی روبرو شده که دو بار ناکام مانده و یک بار حریف عربستانی خود را حذف کرده است.
الهلال پیش از سه بار در مراحل حذفی فرمت جدید لیگ قهرمانان آسیا با تیم های ایرانی روبرو شده است. این تیم موفق شد پرسپولیس و استقلال خوزستان را در مرحله یک هشتم حذف کند اما در نیمه نهایی ۲۰۱۰ مقابل
ذوب آهن حذف شد.
این اولین حضور پرسپولیس در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا(فرمت جدید) است.
آخرین تیم ایرانی که به نیمه نهایی رسید استقلال بود که در سال ۲۰۱۳ در نیمه نهایی حذف شد. ذوب آهن و سپاهان هم پیش از این حضور در نیمه نهایی را تجربه کردند و فینالیست شدند.
پرسپولیس و الهلال در نیمه نهایی جام در جام آسیا سال ۱۹۹۰ به مصاف هم رفتند و پرسپولیس پس از تساوی در زمین حریف در دیدار برگشت در استادیوم آزادی الهلال را یک بر صفر شکست داد و پس از صعود به فینال موفق شد تنها عنوان قهرمانی آسیایی خود را کسب کند.
الهلال ۱۴ بار قهرمان عربستان شده و پرسپولیس ۱۰ مرتبه قهرمان ایران.

نظر شما