شناسهٔ خبر: 21965898 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دست کم شش نفر از جمله 3 مامور پلیس در سینای شمالی کشته شدند

یک منبع امنیتی اعلام کرد در درگیری میان نیروهای امنیتی مصر وعناصر مسلح در مرکز شهر العریش در شمال شرق مصر دست کم شش نفر کشته شدند که سه تن از آنان مامور پلیس هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری آناتولی؛ یک منبع امنیتی اعلام کرد در درگیری میان نیروهای امنیتی مصر وعناصر مسلح در مرکز شهر العریش در شمال شرق مصر دست کم شش نفر کشته شدند که سه تن از آنان مامور پلیس هستند.
بر اساس این گزارش، منبع امنیتی که خواست نامش نشود، گفت درگیری شدید مسلحانه میان نیروهای پلیس و عناصر مسلح بعد از ظهر دوشنبه در مرکز شهر العریش رخ داد .
این منبع افزود سه مامور پلیس و سه غیر نظامی در این درگیری کشته و 17 تن دیگر زخمی شدند که برخی از زخمی ها عناصر مسلح هستند .
منبع امنیتی تاکید کرد تروریست های مسلح وابسته به گروه داعش با یک خودرو و سه موتورسیکلت به ماموران امنیتی مسئول مراقبت از کلیسا در شهر العریش حمله کردند.
تروریست های مسلح پس از درگیری با ماموران امنیتی به داخل بانک در مجاورت کلیسا فرار کردند و درگیری میان طرفین در اطراف کلیسا و بانک رخ داد.
در پی تشدید حملات و خشونت ها در شبه جزیره سینا در روزهای اخیر روز دوشنبه نشستی با حضور عبد الفتاح السیسی رئیس جمهور مصر، شریف اسماعیل نخست وزیر ، سرلشکر خالد فوزی رئیس سازمان اطلاعات و تعدادی از وزیران کابینه از جمله وزرای دفاع و کشور در قاهره برگزار و در این نشست تحولات اوضاع در استان سینای شمالی بررسی شد.
بر اساس بیانیه دفتر ریاست جمهوری مصر، در این نشست آخرین اقدامات و تلاشهای دستگاه های امنیتی کشور برای مقابله با تروریست های مسلح در استان سینای شمالی مورد بررسی قرار گرفت.

نظر شما