شناسهٔ خبر: 21965826 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

تجلیل از برگزیدگان جشنواره مدهامتان، ارایه تازه های نشر در نمایشگاه کتاب تبریز، برگزاری نمایشگاه کاریکاتور ترامپیسم و تأکید بر انتقال مزار شیخ محمد خیابانی به تبریز از مهم ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد هادی‌نیا، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی در جمع خبرنگاران از برگزاری آئین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان یازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان خبر داد و اظهار داشت: قرار است بیش از 20 برگزیده مورد تجلیل قرار گیرند.

وی با بیان این‌که این جشنواره 400 نفر در رشته های حفظ، قرائت، ترتیل، مفاهیم قرآن و نهج البلاغه، اذان و تصحیح قرائت اذکار نماز شرکت داشتند، گفت: برگزیدگانی که در مراحل استانی و کشوری توانستند حائز رتبه های برتر شوند، در این مراسم مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

هادی‌نیا با بیان این‌که ترویج فرهنگ و معارف دینی و قرآنی یکی از اهداف کلی و اصولی ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور است، خاطرنشان کرد: جشنواره مدهامتان با مدیریت اجرایی کانون فرهنگی هنری شمیم ولایت مسجد امام خمینی تبریز برگزار شده است.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی گفت: این مراسم روز چهارشنبه 26 مهر ماه از ساعت 15 در تالار خاقانی خانه فرهنگی تبریز واقع در آبرسان برگزار خواهد شد.

تازه های نشر در نمایشگاه کتاب تبریز ارایه می شود

رجبعلی سالاریان بر اهمیت برگزاری نمایشگاه کتاب استانی تاکید کرد و اظهار داشت: در حوزه توزیع محصولات فرهنگی به خصوص کتاب، نمایشگاه‌های کتاب استانی می‌تواند به عنوان یک یاری‌گر خوب در این حوزه ایفای نقش کند.

وی خاطرنشان کرد: حضور نویسندگان و ناشران بومی هر استان برای حضور در نمایشگاه کتاب استان مورد توجه است که در نمایشگاه کتاب تبریز نیز لحاظ شده است. به منظور ارتقای کمی و کیفی خدمات‌رسانی به سیل مشتاقان نمایشگاه کتاب و برای اطلاع رسانی و پاسخگویی مطلوب به بازدیدکنندگان چند میلیونی نمایشگاه، اهتمام جدی خویش را با استفاده از تمام ابزارهای موثر ارتباطی به کار گرفته‌ایم.

سالاریان حضور حداکثری مردم را منوط به تلاش سه رکن اساسی در برگزاری نمایشگاه دانست و افزود: موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، اداره کل استان و ناشران سه رکن اساسی در برگزاری نمایشگاه هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: یکسری تبلیغات به صورت متمرکز در تهران انجام می‌شود که در سطح کلان و با حمایت‌های موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران است. دیگر رکن تبلیغات توسط عوامل اجرایی استان انجام می‌شود که در شهر تبریز مربوط به نصب بنر و بیلبورد شهری، تبلیغات در صداو سیما، مدارس و مراکزی است که می‌توانند در جهت تبلیغات کمک‌رسان باشند. بخش سوم تبلیغات نیز برعهده ناشران است که با تلاش‌ها و ارتباط‌هایی که در شبکه‌های مجازی دارند، تبلیغات نمایشگاه را در این شبکه‌ها بارگذاری می‌کنند.

نمایشگاه کاریکاتور ترامپیسم برگزار می شود

جواد کریم نژاد، سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: این نمایشگاه به همّت واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری آذربایجان شرقی در سالن مصلی اعظم امام خمینی (ره) تبریز همزمان با همایش گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم آذربایجان شرقی و با حضور خانواده شهید بی سر محسن حججی، در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه 40 کاریکاتور از آثار منتخب هنرمندان ملی و بین المللی شرکت کننده در مسابقه بین المللی کارتون و کاریکاتور ترامپیسم به نمایش در می آید.

وی تصریح کرد: در نمایشگاه کاریکاتور «ترامپیسم» سعی شده است چهره واقعی دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا از موضع جنگ طلبانه، کاسبکارانه، نژادپرستانه و غیر انسانی پرده برداشته شده  و به مخاطبان نشان داده شود.

کریم نژاد تصریح کرد: همزمان فتوکلیپ های ترامپیسم از تلویزیون های شهری پخش خواهد شد. فتوکلیپ ها با همکاری معاونت فرهنگی سپاه عاشورا وسازمان بسیج شهرداری کلانشهر تبریز از تلویزیون های شهری پخش می شود.

به گفته سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی این نمایشگاه روز سه شنبه 25 مهرماه سال جاری درسالن مصلی بزرگ امام خمینی تبریز پذیرای بازدید تمام علاقمندان می باشد.

وی گفت: همچنین نمایشگاه کاریکاتور فوق روز جمعه همزمان با برگزاری آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در محوطه مصلی امام خمینی (ره) تبریز در معرض دید نمازگزاران قرار می گیرد.

مقدمات انتقال مزار شیخ محمد خیابانی به تبریز فراهم شود

غلامحسین مسعودی‌ریحان، عضو شورای شهر تبریز در صحن علنی شورای شهر تبریز اظهار داشت: شایسته نیست که با قهرمانان ملی کشورمان چنین رفتاری بکنیم و مزار مرد بزرگی چون شیخ محمد خیابانی در چنین وضعی قرار داشته باشد. وی با درخواست ورود شورای شهر تبریز به این قضیه، خواستار اهتمام شورای شهر تبریز به مرمت و بازسازی مزار شیخ محمد خیابانی شد.

عضو شورای شهر تبریز توجه به بزرگان و نام‌آوران آذربایجان را پاسخگویی به مطالبات شهروندان و مردم فرهنگ دوست تبریز دانست و گفت: اعتمادی به شبکه‌های اجتماعی نیست و ضمن زیارت قبر شیخ عبدالعظیم از قبر ستارخان و شیخ محمد خیابانی بازدید کردم. به دلیل توسعه بقعه شاه عبدالعظیم کنار بقعه شیخ محمد خیابانی کنده شده است.

عضو شورای شهر تبریز در پایان سخنانش یادآورشد: پیشنهاد می‌کنم برای تکریم این دو بزرگوار یعنی ستارخان و شیخ محمد خیابانی، مکان مزار شیخ محمد خیابانی و ستارخان با اختصاص بودجه‌ای بازسازی شود و بقعه‌ای احداث شود یا اینکه مقدمات انتقال قبر ایشان به تبریز فراهم شود.

مسعودی‌ریحان افزود: این مسأله در تاریخ ایران و آذربایجان مهم است مسؤولان مربوطه باید شأن شخصیت‌هایی مانند ستارخان و یا شیخ محمد خیابانی را حفظ کنند این روحانی شیعه جزو شخصیت‌های برجسته در آزاداندیشی در جهان شرق است./935/پ۲۰۴/ب۱

نظر شما