شناسهٔ خبر: 21965705 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

حذف ناشران انقلاب از شورای برنامه‌ریزی نمایشگاه کتاب تهران!(اخبار ادبی و هنری)

حذف ناشران انقلاب از شورای برنامه‌ریزی سی و یکمین دوره نمایشگاه کتاب تهران، برگ جدیدی از «اختلال در دستگاه‌های فرهنگی» کشور است که باز هم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اتفاق افتاده است.

صاحب‌خبر -


براساس اعلام ناشران مستقل و متعهد کشور به خبرنگار کیهان، تصمیم حذف ناشران انقلابی از شورای برنامه‌ریزی نمایشگاه کتاب تهران با فشار جریان ناشران کتاب‌های شبه روشنفکری به معاونت فرهنگی وزارت ارشاد صورت گرفته است. فشارها و زیاده‌خواهی‌های اقلیت انحصارطلب در نشر کتاب و انفعال معاونت فرهنگی وزارت ارشاد باز هم موجب نادیده گرفتن ناشران انقلابی شد؛ این بار، مهم‌ترین رویداد حوزه نشر و کتاب کشور یعنی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، محل خودکامگی جریان شبه روشنفکری و تسلیم مدیران فرهنگی در برابر این جریان انحصار طلب است. جالب این است که با وجود حذف ناشران انقلابی از این شورا و تحمیل خواسته‌های نامشروع ناشران جریان به اصطلاح روشنفکری، آن‌ها باز هم مدعی آزادی خواهی هستند و خود را مظلوم و تحت ستم معرفی می‌کنند!
البته قرار است مجمع ناشران انقلاب اسلامی در نشستی با مدیران وزارت ارشاد، اعتراض این طیف از ناشران را اعلام کنند. باید دید آیا وزارت ارشاد، این خواسته معقول و منطقی که همه جریان‌های نشر کشور نمایندگانی در شورای برنامه‌ریزی نمایشگاه کتاب داشته باشند را خواهد پذیرفت یا همچنان تحت فشار جریان‌های انحصار طلب و سودجو عمل خواهد کرد؟





نظر شما