شناسهٔ خبر: 21965346 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

گزارش نفربه نفر قرمزهادرسلطان قابوس

یک درصدشانس و 99درصدامید برای پرسپولیس برانکو

صاحب‌خبر -
برانکو ایوانکوویچ تیمش را در فاصله 24 ساعت به جدال سرنوشت‌ساز برای تاریخی‌ترین بازی مهیای یک ماموریت غیرممکن اما امیدوارکننده می‌کند.
 
به گزارشتابناک ورزشی، پرسپولیس داستان جالبی برای حضور در این مرحله از لیگ قهرمانان آسیا پشت سر گذاشته است؛ از کمترین شانس برای صعود از مرحله گروهی تا کامبک‌های فوق العاده‌ای که باعث شده تا آنها نمایندگان قطر و عربستان را به زانو در بیاورند.

با این حال آنها در یکی از بدترین نمایش‌های خود در بازی رفت مرحله نیمه نهایی مقابل الهلال با چهار گل شکست خوردند تا اکنون برای دستیابی به رویای حضور در فینال لیگ قهرمانان با یک ماموریت غیرممکن مواجه شوند.برانکو ایوانکوویچ اما به نظر امیدوارترین عضو این تیم محسوب می‌شود؛ مردی که رکوردهای جالب توجهی را در طول سه فصل اخیر برای این تیم رقم زده و آنها را از یک تیم در انزوا فرو رفته و دلخوش به خاطرات قهرمانی گذشته به تیمی با قامت یک مدعی همیشگی و خطرناک تبدیل کرده است. او امروز هم در نشست خبری پیش از بازی علیرغم کری‌های زننده‌ی خبرنگاران عربستانی خشم خود را فرو خورد تا انگیزه‌ای برای موفقیت در بازی فردا بسازد.

سرمربی کروات سرخپوشان در آخرین تمرین تیمش پیش از جدال بزرگ فردا از بازیکنانش خواست تا با قدرت و انگیزه بالا حضور یابند و هر کس امیدی به بازی ندارد از جمع آنها کنار برود.
گادوین منشا، مهاجم نیجریه‌ای پرسپولیس در سه حضور خود در لیگ قهرمانان با پیراهن این تیم دو گل ثبت کرده است. او به رغم ناآمادگی مشهود طی دیدارهای اخیر اما همچنان امید اول گلزنی این تیم در غیاب مهدی طارمی محسوب می‌شود. او در تمرین امروز البته امیدوارکننده ظاهر شد و با گل‌های جالب توجهش نشان از انگیزه بالا برای بالا بردن تعداد گل‌های این فصل خبر داد. پرسپولیس اگر به دنبال بالا رفتن شانس صعود باشد مطمئنا نیاز مبرم به گلزنی این بازیکن دارد.
 
سیدجلال حسینی به عنوان مدافع میانی و کاپیتان پرسپولیس بازگشته و احمد نوراللهی نیز قادر به همراهی این است. کمال کامیابی نیا نیز برخلاف بازی رفت همچون محمد انصاری قادر به همراهی این تیم است تا برانکو ایوانکوویچ کمترین نگرانی را از این حیث داشته باشد. روی نیمکت هم برانکو بشار رسن و دیگر بازیکنان را در اختیار دارد تا فلسفه خود را در طول بازی به اجرا بگذارد. بازگشت سیدجلال حسینی و محمد انصاری در کنار کمال کامیابی نیا حداقل این امیدواری را ایجاد می‌کند تا برخلاف بازی رفت در خط دفاعی و فاز دفاعی مستحکم‌تر ظاهر شوند.
 
وحید امیری و گادوین منشا، دو بازیکنی که باید بیش از همیشه در نقش گلزن ظاهر شوند. بازی رفت را عمر خربین یک تنه به سود تیم خود درآورد. امیری که تاکنون به تیم‌های غیر اماراتی در لیگ قهرمانان گل نزده قادر خواهد بود جبران بخشی از فاجعه جدال رفت را برعهده گیرد؟
 
مسلمان در صدر جدول پاسورهای لیگ برتر ایران قرار دارد. آمار او در لیگ قهرمانان آسیا هم چندان بد نیست؛ او سه پاس گل در این رقابت‌ها ثبت کرده و 21 موقعیت گل ایجاد کرده است. با ارسال 570 پاس و موفقیت بیش از 80 درصدی در دقت پاس یکی از برترین بازیکنان پرسپولیس بوده و مطمئنا در جدال فردا هم تمام نگاه‌ها به سمت اوست. مهندسی که اینبار باید پلان‌های فوق العاده‌اش را در آسیا و برابر الهلال به بهترین شکل ممکن به اجرا بگذارد.
 
پرسپولیس در بازی فردا میزبان است اما نام استادیوم، آزادی نیست؛ پرسپولیس بعد از انجام آخرین جدال خود در استادیوم آزادی برابر الوحده که منتهی به صعودشان به مرحله یک شانزدهم شد دیگر نتوانست در کنار هوادارانش نمایش خود را به اجرا بگذارد. آنها یک دیدار مقابل لخویا را بدون حضور تماشاگران در آزادی برگزار کردند و بعد از آن مقابل الاهلی در این استادیوم به میدان رفتند. پرسپولیس تا به اینجای رقابت‌ها باید 7 میزبانی در آزادی را برگزار می‌کرد که تنها سه بار این اتفاق برایش رقم خورد. با این حال آخرین حضورشان در سلطان قابوس با برتری قاطع مقابل یک تیم عربستانی و برگزاری جشن صعود همراه بود. شاید اینبار هم سکوهای سلطان قابوس یک خاطره بزرگ برای سرخ‌ها رقم بزند.
  
بشار رسن، هافبک عراقی تازه وارد پرسپولیس تا به اینجا عملکردی بین اللملی از خود در ترکیب این تیم به جا گذاشته و بارها با حضورش در زمین جریان بازی را با تغییر مواجه کرده است. او در بازی فردا هم علیرغم نیمکت نشینی مسلما شانس زیادی برای حضور در جریان بازی خواهد داشت و مسلما امید برای رقم خوردن بخشی از معجزه در ساق‌های او نهفته است. هافبکی با شماره 55 برای رقم زدن پاس گل دوم خود در این رقابت‌ها.
 
کمال کامیابی نیا در آخرین حضور موثر خود در ترکیب پرسپولیس موفق شد حماسه دیدار رفت مقابل الاهلی عربستان را شکل دهد؛ دقیقا در همین پستی که برانکو قرار است بار دیگر به او میدان دهد و کمی جلوتر از محسن ربیع خواه. او که در بازی رفت مقابل الاهلی با حضور در زمین به همراه گادوین منشا و بشار رسن توانست سهمی بزرگ در تساوی کشاندن بازی داشته باشد، اینبار وحید امیری و محسن مسلمان را به عنوان مثلث هجومی شکل خواهند داد.
 برانکو ایوانکوویچ روزهای بعد از شکست مقابل الهلال را در بازی رفت بارها با این جمله که باید امیدوار به تکرار نتیجه بارسلونا و پاری سن ژرمن بود، گذراند. سرمربی کروات سرخپوشان لوییس انریکه خواهد شد و یک معجزه بزرگ در دوران فوتبالی‌اش رقم خواهد خورد؟ شکست چهار گله دیدار رفت ناامید کننده است اما بیایید تا پایان 90 دقیقه بازی برگشت به رقم خوردن و جبران آن امیدوار باشیم.

نظر شما