شناسهٔ خبر: 21964913 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نظارت بر ورود و ترخیص نخستین محموله هوایی دام زنده در البرز

کرج- ایرنا- معاون سلامت دامپزشکی استان البرز گفت که این اداره کل بر ورود و ترخیص نخستین محموله هوایی دام زنده به کشور نظارت و اجازه ترخیص صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حسین طرق روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: ابتدای هفته جاری یک محموله هوایی دام زنده شامل 310 راس دام سنگین (گوساله نژاد شاروله) از فرودگاه پیام تحت نظارت دامپزشکی استان البرز وارد کشور شد.
وی اظهار داشت: در زمان ورود این محموله کارشناسان دامپزشکی استان و اداره دامپزشکی کرج در محل فرودگاه پیام حضور یافته و اجازه ترخیص این دام ها را پس ازمعاینات اولیه و بررسی مدارک و گواهی های سلامت تعداد 310 راس گوساله نژاد شاروله که از مقصد کشور فرانسه وارد کشور شده بود را صادر نمود.
وی گفت: استان البرز یکی از قطب های پرورش دام صنعتی بوده و در حال حاضر بیش از 110 هزار راس دام در این استان به صورت صنعتی پرورش داده می شود و اداره کل دامپزشکی استان نیز در جهت سیاست های دولت تدبیر و امید از این صنعت در جهت افزایش اشتغالزایی و رونق اقتصاد کشور وفق ضوابط سازمان دامپزشکی کشور حمایت کرده است و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.
طرق اضافه کرد: واردات این محموله دامی به کشور نیز با پیگیری یکی از شرکت های وارد کننده جهت پرورش در یکی از مزارع استان انجام شده و تمامی گواهی های سلامت این محموله شامل تست های سل و بروسلوز و ... پس از بررسی و تایید، صادر شد.
وی ابراز امیدواری کرد که تولید کنندگان بتوانند با پرورش نژادهای مناسب تحت نظارت های دامپزشکی در تامین گوشت قرمز کشور نقش پررنگ تری داشته باشند.

**اولین محموله هوایی دام زنده وارد فرودگاه پیام شد
به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی پیام، علی کاملی مدیرکل عملیات فرودگاهی و تجهیزات زمینی شرکت خدمات هوایی پیام نیز گفت: پس از رایزنی ها و پیگیری ها و هماهنگی های انجام شده توسط اداره بازرگانی و هاب پستی اداره کل عملیات فرودگاهی شرکت خدمات هوایی پیام با شرکت سیمرغ، اولین محموله گوساله زنده به میزان 91 تن به سفارش شرکت سیمرغ و توسط شرکت اطلس گلوبال توسط یک فروند هواپیمای بوئینگ747 ساعت 5:45 صبح وارد فرودگاه بین المللی پیام شد.
6156/1535خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده:داریوش غفاری

نظر شما