شناسهٔ خبر: 21964485 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران:

وزیر راه و شهرسازی با طرح متروی قزوین ـ هشتگرد مخالفت کرد

R41364/P1377/S6,63/CT11

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: وزیر راه با مخالفت با طرح مترو قزوین ـ هشتگرد وعده ۲ خطه شدن و سپس ۴ خطه شدن راه‌آهن قزوین ـ تهران را داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، علی محمدزمانی عصر امروز در جمع اصحاب رسانه استان قزوین که در سالن جلسات خانه صنعت، معدن و تجارت استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: طرح مترو قزوین-هشتگرد از بیش از 10 سال گذشته مطرح بوده اما تاکنون به نتیجه نرسیده است.

وی بیان کرد: اجرای طرح مترو قزوین-هشتگرد از چندین مزیت ویژه برخوردار بوده که می‌توان به بهره‌برداری استان‌های شمال و شمال غرب کشور، کاهش ترافیک و اتصال به شبکه فراگیر مترو تهران اشاره کرد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان قزوین تصریح کرد: براساس مطالعات و بررسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان با توجه به ظرفیت استان قزوین که چهارراه بین‌المللی و‌ کریدور شمال-جنوب کشور به شمار می‌آید، احداث مترو در این استان ضروری است.

محمدزمانی خاطرنشان کرد: صرفه‌جویی در مصرف سوخت، جلوگیری از تصادفات، کاهش تردد خودرو، جلوگیری از سکونت‌های ناخواسته در استان قزوین، رونق گردشگری و حفظ محیط زیست چندین مورد از مزیت‌های راه‌اندازی مترو قزوین-هشتگرد محسوب می‌شود.

وی گفت: استان قزوین با توجه به موقعیت جغرافیایی و نزدیکی به پایتخت در زمینه امدادرسانی و هلال احمر جایگاه ویژه‌ای دارد اما متاسفانه فاقد امکانات زیربنایی است و نیازمند بازنگری مسئولان در این زمینه است.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: طرح مترو قزوین-هشتگرد با بررسی‌های صورت گرفته توسط تیم‌های کارشناسی و دانشگاه صنعتی اصفهان در قالب تفاهم‌نامه با شرکت چینی کلید خورد.

محمدزمانی افزود: طرح مترو سال 89 با برآورد اعتبار 200 میلیارد ریال در هیئت دولت تصویب و زمان اجرا 5 سال ذکر شد اما با مخالفت‌ غیرمنطقی وزیر راه از اولویت و دستور کار وزارت راه و شهرسازی حذف شد که این موضوع نیازمند بررسی و علت‌یابی است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: وزیر راه با مخالفت با طرح مترو قزوین-هشتگرد وعده 2 خطه شدن و سپس 4 خطه شدن راه‌آهن قزوین-تهران را داد.

وی بیان کرد: اعتبار مورد نیاز برای این طرح 500 میلیارد تومان برآورد شده و در رونق و شکوفایی استان نقش بسزایی دارد.

محمدزمانی با اشاره به پیگیری‌های نمایندگان مجلس و مسئولان عنوان کرد: نمایندگان مجلس استان قزوین در ادوار گذشته و کنونی و همچنین مسئولان استانی از اجرای این طرح حمایت کردند اما متاسفانه تاکنون بی‌نتیجه مانده است.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران بر توجه رسانه‌های در زمینه پیگیری روند اجرای طرح مترو قزوین-هشتگرد تاکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما