شناسهٔ خبر: 21963740 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

سرویس دهی رایگان به تماشاگران لیگ برتر فوتبال ممنوعیت خرید کالای خارجی در شهرداری مشهد

به گزارش ایرنا روز دوشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد نظریه کمیسیون حمل و نقل شورای شهر در خصوص سرویس دهی رایگان به تماشاگران لیگ برتر فوتبال مورد

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا روز دوشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد نظریه کمیسیون حمل و نقل شورای شهر در خصوص سرویس دهی رایگان به تماشاگران لیگ برتر فوتبال مورد بررسی قرار گرفت.
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر مشهد در این خصوص اظهار کرد: پیرو درخواست باشگاه فرهنگی ورزشی سیاه جامگان مبنی بر سرویس دهی رایگان حداقل 10 دستگاه اتوبوس به تماشاگران مسابقات لیگ برتر و انتقال آنها به ورزشگاه ثامن الائمه در مسیر شاندیز این نظریه مطرح و امروز برای تصویب به صحن علنی ارائه شد.
مجتبی بهاروند افزود: طبق این مصوبه شهرداری موظف است هزینه های مربوطه را از محل ردیف اعتبارات برنامه تربیت همگانی در بودجه سنواتی تامین کند.

*ممنوعیت خرید هر گونه کالای خارجی در شهرداری مشهد
بررسی طرح یک فوریتی لزوم حمایت از تولیدات داخل کشور و بومی استان از دیگر دستور کارهای جلسه علنی امروز بود که بررسی و مصوب شد.
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص این مصوبه گفت: بنا بر این مصوبه خرید هر گونه کالای خارجی اعم از سرمایه ای و مصرفی در شهرداری مشهد، سازمان ها، شرکت ها و موسسات وابسته ممنوع است و در صورت اقدام خلاف این مصوبه با مسئولان مربوط برخورد خواهد شد.
بتول گندمی افزود: همچنین در شرایط قیمت پیشنهادی یکسان کالاهای داخلی اولویت با کالاهای محلی و بومی استان است.
وی ادامه داد: همچنین در صورتی که کالای مشابه داخلی یا محلی و بومی استان با کیفیت مناسب وجود نداشته باشد و یا امکان تهیه آن نباشد، موضوع خرید در کمیته ای متشکل از سه نفر از مدیران ارشد شهرداری به انتخاب شهردار مشهد و با حضور نماینده ای از شورای اسلامی شهر به عنوان ناظر بررسی و در این خصوص تصمیم گیری خواهد شد.
گندمی افزود: کیفیت کالای خارجی مورد نیاز باید در این کمیته تعیین شود و شهرداری، سازمان ها، شرکت ها و موسسات تابعه طبق نظر کمیته مذکور از خرید کالای خارجی با کیفیت نامناسب خودداری کنند.

*تهیه و اعطای 'نشان مشهد' به مفاخر و چهره های برجسته
بررسی طرح ایجاد ساز و کار اعطای نشان مشهد به مفاخر از دیگر دستورکارهای جلسه علنی امروز بود که با رای اعضا مصوب شد.
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای شهر مشهد در این خصوص اظهار کرد: شهرداری مکلف است در مدت چهار ماه نسبت به طراحی و تهیه نشان مشهد و اخذ تاییدیه این نشان از سوی شورا اقدام کند.
احسان اصولی افزود: نشان مشهد به شهروندان، مفاخر و چهره های برجسته و اشخاصی که خدمات شایانی به این کلانشهر در حوزه های مختلف ارائه کرده و می کنند اعطا می شود.

*ایجاد ساختار اجرایی مناسب برای توسعه پایدار منطقه توس
ایجاد ساختار اجرایی مناسب برای توسعه پایدار منطقه توس از دیگر طرح های مورد بررسی در جلسه امروز بود که رئیس کمیسیون ویژه عمران و توسعه توس در این خصوص گفت: برای رسیدگی سریعتر به موضوع توس و احیای آن باید ساختار اجرایی مناسبی برای توسعه پایدار توس ایجاد شود.
مسعود ریاضی با بیان اینکه منطقه توس نقش مهمی در جذب گردشگر دارد، افزود: با روی کارآمدن شورای پنجم موضوع احیای این منطقه تاریخی در دستور کار قرار گرفت.
وی ادامه داد: برای سرعت بخشیدن به این موضوع از سوی کمیسیون، نظریه الزام شهرداری به تدوین ساختار اجرایی مناسب برای سرعت بخشیدن به انجام کلیه فعالیت های منجر به احیای ناحیه منفصل توس حداکثر ظرف مدت یک ماه تدوین شد.
در پایان اعضای شورای شهر به این نظریه رای مثبت دادند و شهرداری مکلف به اجرای این مصوبه شد.
خبرنگار: ندا جواهرفر ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
5132/7505

نظر شما