شناسهٔ خبر: 21963226 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بسته اخبار اقتصادی ایسنا در روز دوشنبه

71523

"شماره پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم مسدود می‌شود"،"ابراز تمایل دو شرکت خارجی برای توسعه لایه‌های نفتی پارس جنوبی"،"بیکاران باسواد را دریابید!"،"دومین مرز فعال بسته شد"،"اینترنت پرسرعت‌تر به خانه‌ کاربران رسید"،"ماجرای نامه دو وزیر صنعت به دو وزیر اقتصاد"،"طلا کوتاه آمد"، و "تسویه بدهی بانک‌ها به جریان افتاد" از مهمترین عناوین اخبار و گزارش‌های امروز اداره اقتصادی ایسنا هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، برخی از مهمترین اخبار اقتصادی امروز - دوشنبه - در ادامه آمده است که با کلیک روی هر تیتر، متن کامل آن در دسترس خواهد بود.

شماره پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم مسدود می‌شود

وزیر ارتباطات با اشاره به وجود مزاحمت پیامک‌های تبلیغاتی گسترده برای شهروندان از مسدود شدن شماره‌های پیام دهنده با گزارش پیامکی شهروندان به سامانه 195 خبر داد.

ریشه منبع درآمد آتی اپراتورهای همراه کجاست؟

دسترسی گسترده به وای فای در خانه و در محل کار و مکان‌های عمومی ترکیب شده است و این امر به معنای این است که حدود ۶۰ درصد از داده‌های همراه در سال ۲۰۱۶ از وای فای استفاده کرده‌اند، نه از داده همراه گوشی‌ها؛ بنابراین با توجه به این که فرصت‌های رشد اپراتورهای تلفن همراه در سه منبع اصلی درآمد آنها کمرنگ شده است، آنها به کدام سمت و سو می‌توانند بروند؟ پاسخ این سوال این است که آنها باید شخصی‌تر شوند.

ابراز تمایل دو شرکت خارجی برای توسعه لایه‌های نفتی پارس جنوبی

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از ابراز تمایل دو شرکت خارجی برای توسعه لایه‌های نفتی پارس جنوبی خبر داد.

بیکاران باسواد را دریابید!

در حالی که بیش از ۴.۵ میلیون فارغ‌التحصیل دانشگاهی بیکار در ایران داریم، خسارتی که از محل تحصیلکردگان بیکار به کشور وارد می‌شود قابل محاسبه نیست. برابر آمارها ۲۰ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکارند و دلیل این امر ضعف مهارت آموزی و فقدان مهارت لازم برای حضور و رقابت در بازار کار است.

اینترنت پرسرعت‌تر به خانه‌ کاربران رسید

اینترنت پرسرعت برای دانلود فیلم و نرم‌افزار، تلفن تصویری، مشاهده برنامه‌های زنده تلویزیونی با کیفیت HD و ۴K، بانکداری الکترونیک، بازی و خرید آنلاین، آموزش و پزشکی از راه دور و اینترنت اشیا از جمله سرویس‌های قابل ارائه به صورت همزمان بر بستر فیبر نوری است.

دومین مرز فعال بسته شد

چند ماه پس از پایان یافتن اختلافات ایران با ترکیه بر سر مرز بازرگان این بار نوبت به دومین مرز فعال کشور و اصلی ترین مرز زمینی ایران رسیده تا برای مدتی نامشخص مسدود شود.

زنگ خطری برای اپل

هنوز بیش از یک ماه از معرفی و رونمایی محصولات اپل نگذشته است که اخبار گوناگونی در خصوص مشکل باتری گوشی جدید آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس منتشر می شود؛ اخیرا یک دستگاه گوشی هوشمند آیفون ۸ در چین دچار ترک خوردگی‌شده و سپس دود از آن بلند شده است.

دلار مبادله‌ای ۳۴۲۰ تومان شد/ اختلاف ۶۰۰ تومانی با بازار آزاد

دلار مبادله‌ای برای امروز ۳۴۲۰ تومان قیمت خورد و به بالاترین سطح قیمت از ابتدای عرضه تاکنون رسید.

ثبات در قیمت اوراق تسهیلات مسکن

قیمت اوراق تسهیلات مسکن در این روزها چندان نوسان قابل توجهی نداشته و در حال حاضر حداکثر قیمت هر برگ از این اوراق کمی بیشتر از ۷۸ هزار تومان است.

ماجرای نامه دو وزیر صنعت به دو وزیر اقتصاد

محمد شریعتمداری در نامه‌ای از کرباسیان درخواست کرد تا صندوق‌های حمایتی این وزارتخانه از فهرست شرکت‌های مشمول واگذاری سال ۱۳۹۶ خارج شوند. این در حالی است که پیش از این نعمت‌زاده نیز در نامه‌ای به طیب‌نیا نامه‌ای با همین مضمون نوشته بود.

طلا کوتاه آمد

طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر رشد ارزش دلار و صعود بازارهای سهام آسیا،با اندکی کاهش قیمت مواجه شد اما همچنان بالای مرز بااهمیت ۱۳۰۰ دلار قرار دارد.

جدیدترین وضعیت تولید خودروهای سنگین

شهریور ماه امسال تولید انواع کامیون در خودروسازان داخلی به طور میانگین ۴.۲ درصد افزایش یافت.

تجدیدپذیرها چتر نجات صنعت برق

روند رشد انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران گرچه به کندی پیش رفته اما اکنون شاهد پیشرفت‌های خوبی در این زمینه هستیم؛ تا جایی که می‌توان این انرژی را چتر نجات صنعت برق دانست.

تسویه بدهی بانک‌ها به جریان افتاد

بعد از تصمیم بانک مرکزی برای تبدیل بدهی بانک‌ها به خط اعتباری ظاهرا این سیاست در دستور کار قرار گرفته و طبق شرایط تعیین شده بخشی از اضافه برداشت بانک‌ها به تدریج تسویه می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما