شناسهٔ خبر: 21962029 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

واکنش هنرمندان به سخنان ترامپ در نمایشگاه کاریکاتور/ تصویر شهید مدافع حرم رونمایی شد

نمایشگاه کاریکاتور با موضوع واکنش هنرمندان به اظهارات سخیف ترامپ با حضور مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شجاعی طباطبایی مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری در حاشیه افتتاح نمایشگاه کاریکاتور با موضوع واکنش هنرمندان به سخنان جعلی ترامپ در خصوص خلیج‌فارس در جمع خبرنگاران گفت: بیشترین توجه کاریکاتورهای عرضه شده در نمایشگاه کاریکاتور سمت و سوی کشورهای عربی است. بخشی از کاریکاتورهای ارائه شده در نمایشگاه قدیمی است.

واکنش هنرمندان کاریکاتور به سخنان ترامپ در نمایشگاه کاریکاتور/ تصویر شهید مدافع حرم رونمایی شد

 وی افزود: هر کدام از هنرمندانی که آثار خود را در نمایشگاه کاریکاتور عرضه کردند از زاویه دید خود سخنان ترامپ را درباره خلیج‌فارس نقد کردند. عجیب است که با وجود آنکه بیش از دو روز از سخنان ترامپ درباره خلیج‌فارس نگذشته است، نسبت به آن واکنش نشان دادند و کاریکاتور در این باره کشیدند.

 مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری درباره کاریکاتوریست‌هایی که آثار خود را در نمایشگاه کاریکاتور عرضه کردند، اظهار کرد: اکثر این افراد از شهرستان هستند. کاریکاتور با یک زبان ساده می‌تواند سخنان ترامپ را درباره خلیج‌فارس به چالش بکشد. این هنر قالب مناسبی است تا کاریکاتوریست‌ها هر موضوعی را به وسیله آن بیان کنند. کاریکاتوریست‌ها با استقبال از این نمایشگاه تعداد زیادی از آثار خود را ارسال کردند.

واکنش هنرمندان کاریکاتور به سخنان ترامپ در نمایشگاه کاریکاتور/ تصویر شهید مدافع حرم رونمایی شد

 شجاعی طباطبایی ادامه داد: دوستان ما در سازمان زیباسازی شهرداری تهران و همچنین شهرستان‌ها تعداد زیادی از کاریکاتورها را در زمینه سخنان ترامپ درخواست کردند.

وی افزود: از بین آثار ارسال شده، تعداد کاریکاتورهای کارتونی محدود است. علاوه بر آن اکثر آثار بدون شرح است که این مسئله، تصویر را غنی‌تر می‌کند. یک بخش عمده‌ای از آثار در فضای مجازی و سایت‌های مختلف قرار می‌گیرد. بعضی از این طرح‌ها که در فضای مجازی قرار گرفتند هزاران بار توئیت شدند.

 همچنین با حضور شجاعی طباطبایی مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری از تصویر شهید محمد احمدی جوان، شهید مدافع حرم رونمایی شد.

واکنش هنرمندان کاریکاتور به سخنان ترامپ در نمایشگاه کاریکاتور/ تصویر شهید مدافع حرم رونمایی شد

نادری صاحب این اثر گفت: شهید محمد احمدی جوان، شهید مدافع حرم بوشهر است که در سال 94 طی عملیات‌هایی که در حلب سوریه انجام شد زخمی می‌شود و سه روز بعد به شهادت می‌رسد. به خاطر حساسیت موضوعی که این ایده در منطقه داشت تصویر شهید محمد احمدی جوان را کشیدم. همچنین به دلیل حجتی که این شهدا به ما نشان دادند، هنرمندان در جبهه فرهنگی در هر حوزه‌ای که هستند، روی این موضوع کار می‌کنند.

واکنش هنرمندان کاریکاتور به سخنان ترامپ در نمایشگاه کاریکاتور/ تصویر شهید مدافع حرم رونمایی شد

 وی افزود: تصویر شهید محمد احمدی جوان کار با زغال است که در ابعاد 100 در 70 کشیده شده است. در کنار تصویر، دو سربند واقعی نصب کردیم تا موضوع تصویر را نشان دهیم. آرامشی که در چهره شهید است دلیل انتخاب این عکس برای به تصویر کشیدن بود.

 نمایشگاه کاریکاتور با موضوع واکنش هنرمندان به سخنان جعلی ترامپ از امروز دوشنبه 24 مهر 96 به مدت 10 روز در حوزه هنری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 

نمایشگاه کاریکاتور در حوزه هنری افتتاح شد

 

 

نظر شما