شناسهٔ خبر: 21961843 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر دارایی اندونزی بر توسعه همکاری بین المللی با ایران تاکید کرد

تهران- ایرنا- وزیر دارایی اندونزی در دیدار وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران همزمان با برگزاری نشست پاییزه صندوق بین المللی پول و بانک جهانی، آمادگی کشور خود را برای توسعه بیشتر همکاری 2 طرف در مجامع بین المللی اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش دوشنبه تارنمای وزارت امور اقتصادی و دارایی، خانم «سری مولیانی» بر ضرورت توسعه همکاری ها تاکید و آمادگی خودرا برای ارتقای سطح روابط اعلام کرد.
مولیانی بار دیگر از همتای ایرانی خود برای شرکت در نشست بعدی صندوق بین المللی پول که در اندونزی برگزار می شود، دعوت کرد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار از آمادگی کشور ما را برای توسعه هرچه بیشتر روابط تجاری و مالی و سرمایه گذاری با اندونزی خبر داد و تقویت ارتباطات بانکی بین طرف های ایرانی و اندونزیایی را عامل مهمی در فراهم سازی بستر این تعاملات دانست.
«مسعود کرباسیان» با تشریح دستاوردهای اقتصادی ایران و تاکید بر راهبرد درونزایی و برونگرایی متکی بر سیاست های اقتصاد مقاومتی، گسترش همکاری و تعامل با کشورهای اسلامی را از اولویت های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.
به گزارش ایرنا، نشست پاییزه صندوق بین المللی پول بیست و یکم تا بیست و سوم مهرماه در شهر واشنگتن آمریکا برگزار شد.
نمایندگان نهادهای پولی و مالی کشورهای گوناگون از این فرصت برای تبادل دیدگاه ها و جلسه های دوجانبه با مقام های سایر کشورها استفاده کردند.
شرکت در نشست رییسان و وزیران کشورهای گروه 24 برای هماهنگی مواضع در امور پولی و مالی بین‌المللی از دیگر برنامه های هیات ایرانی در این سفر بود.
کشورهای گروه 24 شامل ایران، پاکستان، فیلیپین، سریلانکا، سوریه و لبنان از آسیا، برزیل، آرژانتین، مکزیک، ونزوئلا، کلمبیا، پرو، گواتمالا و ترینیداد و توباگو از آمریکای لاتین و آفریقای جنوبی، مصر، الجزایر، نیجریه، کنگو، ساحل عاج و غنا از منطقه آفریقا می‌شود.
نمایندگان چین، عربستان و مغرب نیز به‌عنوان ناظر در این گروه حضور دارند.

برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
اقتصام*2025*1961* تنظیم: لیلا جودی* انتشار: مریم مسعود

انتهای پیام /*

نظر شما