شناسهٔ خبر: 21960561 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

با حضور امام جمعه خوی برگزار شد؛

تجمع طلاب و اساتید حوزه علمیه خوی در اعتراض به یاوه گویی های ترامپ

طلاب و اساتید حوزه علمیه خوی امروز در اعتراض به یاوه گویی های اخیر رییس جمهور آمریکا علیه ایران تجمع و با شعارهای مرگ بر آمریکا و اسرائیل حمایت خود را از نظام جمهوری اسلامی ایران ابراز کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی امروز در تجمع اساتید و طلاب مدارس علمیه خوی که به منظور محکوم کردن یاوه گویی های رییس جمهور آمریکا در سالن اجتماعات حوزه علمیه امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به توطئه های پیچیده چند سال اخیر آمریکا در غرب آسیا اظهار داشت: آمریکا جهت حفظ منافع خود در خاورمیانه و ایجاد کمربند امنیتی برای اسرائیل و به تحلیل بردن قدرت و توان مسلمانان توطئه های متعددی را به اجرا درآورده است.

مسؤول مدارس علمیه خوی اشغال نظامی افغانستان و عراق، تحمیل جنگ بر کشور سوریه، راه اندازی گروه های تکفیری وهابی، حمله نظامی اسرائیل به لبنان و غزه، حمایت از جنایات آل سعود در یمن و بحرین، موج آفرینی علیه نظام جمهوری اسلامی، تحقیر و توهین به مسلمانان در کشورهای غربی و اروپایی، دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی در میان مسلمانان، ایجاد تنش و درگیری سیاسی میان حاکمان کشورهای اسلامی، طراحی طرح آمریکایی و صهیونیستی خاورمیانه جدید و اقلیم کردستان با تقسیم کشور عراق از جمله مهم ترین توطئه های آمریکا در منطقه طی چند سال گذشته است.

وی در واکنش به یاوه گویی های اخیر آمریکا علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و موضوع برجام تصریح کرد: سردمداران حکومت سفاک آمریکا پس از روی کار آمدن ترامپ، جهان را به سوی ناامنی و درگیری پیش می برد.

امام جمعه خوی بروز اختلافات عمیق در میان مردم آمریکا، رشد و توسعه نژادپرستی، بروز اختلاف آمریکا با اتحادیه اروپا، به وجود آمدن چالش با  کشورهای جهان، تشدید قتل عام مسلمانان در غرب آسیا، گسترش خطر بروز جنگ جهانی،گسترش نفرت از آمریکا در سطح جهان، عدم پایبندی آمریکا به قوانین بین المللی، گسترش تروریسم در آمریکا و سطح جهان، معرفی شدن چهره واقعی آمریکا در جهان را از جمله آثار و تبعات ریاست جمهوری ترامپ برشمرد.

حجت الاسلام شکوری گفت: 37 سال است ملت متعهد ایران بر این قبیل یاوه گویی های سردمداران حکومت آمریکا عادت کرده اند و به آنها ارزشی قائل نیستند و تحت زعامت و ولایت ولی امر مسلمین و مقام معظم رهبری به اجرای منویات و برنامه های خود مشغول هستند.

در پایان سخنرانی امام جمعه خوی، طلاب و اساتید مدارس علمیه این شهرستان با شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل یاوه گویی های رییس جمهور آمریکا را محکوم و بر حمایت از نظام جمهوری اسلامی ایران تأکید کردند./936/پ203/ب1

نظر شما