شناسهٔ خبر: 21958304 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

معاون وزیر ارشاد در شهرکرد:

۵۰ میلیون تومان کتاب به کتابخانه‌های روستاها در راستای ترویج فرهنگ مطالعه هدیه می‌شود

R41350/P1486/S6,54/CT11

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرکرد گفت: در هر استانی که نمایشگاه کتاب برپا می‌شود ۵۰ میلیون تومان کتاب خریداری و به کتابخانه‌های روستاها، حاشیه شهرها و مناطق محروم در راستای ترویج فرهنگ مطالعه هدیه می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، سید هادی حسینی ظهر امروز در مراسم افتتاح سیصد و سی و هفتمین نمایشگاه استانی کتاب در شهرکرد اظهار داشت: با برپایی نمایشگاه‌های کتاب استانی نگران کتابفروشی‌های سطح شهر بودیم که زمینه حضور آنها نیز در نمایشگاه فراهم شده که البته باید نقش آنها در نمایشگاه‌ها افزایش یابد.

وی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ مطالعه در روستاها و حاشیه شهرها افزود: در هر استانی که نمایشگاه کتاب برپا می‌شود 50 میلیون تومان کتاب خریداری و به کتابخانه‌های روستاها، حاشیه شهرها و مناطق محروم در راستای ترویج فرهنگ مطالعه هدیه می‌شود.

معاون امور حقوقی و مجلس وزیر ارشاد با اشاره به چرایی برپایی نمایشگاه کتاب در استان‌ها بیان کرد: در گذشته تنها نمایشگاه کتاب در تهران برپا که باید افراد این مسیر طولانی را طی می‌کردند و حتی برخی بضاعت سفر به تهران را نداشتند و از این لطف محروم بودند.

حسینی با بیان اینکه کتاب هدیه پروردگار به بشر است، خاطرنشان کرد: خانواده‌ها باید نسبت به انتخاب کتاب مراقب باشند و بنابر فرمایش شهید مطهری «در ابتدا باید چشمه زلالی به فرد تشنه نشان داده شود»، کتاب خوب مانند چشمه زلال است که به نسل امروز و نسل‌های آینده تقدیم می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما