شناسهٔ خبر: 21957981 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

واکنش‌های اسرائیل به عضویت فلسطین در سازمان‌های بین‌المللی

تا امروز چهار سازمان بین‌المللی درخواست عضویت فلسطین را پذیرفته‌اند و هر بار موفقیت،‌ انگیزه آنان را بیشتر می‌کند. با توجه به اساسنامه‌های نهادهای بین‌المللی گوناگون، احتمالا در آینده‌ای نه چندان دور اخبار دیگری در خصوص ارائه درخواست عضویت فلسطین در یک نهاد دیگر را خواهیم شنید.

صاحب‌خبر -

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، هر وقت یک سازمان بین‌المللی فلسطین را به عنوان عضوی جدید معرفی می‌پذیرد، خشم سرکردگان رژیم صهیونیستی برانگیخته می‌شود. در واقع، ورود فلسطین به عنوان یک واحد سیاسی به این نهادها، به معنی خوردن تیر صهیونیست‌ها به سنگ است. دستگاه دیپلماسی آنان و لابی‌های گسترده‌ای که در کشورهای مختلف به خصوص ایالات متحده دارند، همواره برای خنثی کردن تلاش‌های فلسطینیان جهت شناخته شدن به عنوان یک کشور فعال است.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم تل‌آویو این روزها اوقات خوشی را نمی‌گذراند. به گفته پروفسور محمودی، عضویت هرچه بیشتر فلسطین در سازمان‌های بین‌المللی یکی از اولویت‌های اصلی آنان شده است و برای به دست آوردن آن، با حقوقدان‌های زیادی در ارتباط هستند. پیوستن آنان به کشورهای عضو اینترپل تنها یک قدم دیگر است و شرایط نشان می‌دهد که سازمان‌های بیشتری را برای عضویت در نظر دارند.

تا امروز چهار سازمان بین‌المللی درخواست عضویت فلسطین را پذیرفته‌اند و هر بار موفقیت،‌ انگیزه آنان را بیشتر می‌کند. با توجه به اساسنامه‌های نهادهای بین‌المللی گوناگون، احتمالا در آینده‌ای نه چندان دور اخبار دیگری در خصوص ارائه درخواست عضویت فلسطین در یک نهاد دیگر را خواهیم شنید.

سازمان ملل متحد

http://www.ana.ir/Media/Image/1395/11/11/636213882087711026.jpg

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از تصویب عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد آن را بی‌فایده خواند.

وی در واکنش به سخنان محمود عباس در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: «سخنان عباس سرشار از دروغ و ادعاهای کذب بود که علیه ارتش و شهروندان اسرائیل گفته شد و یقینا کسی که خواستار صلح است، این‌گونه سخن نمی‌گوید. یقینا قطعنامه سازمان ملل چیزی را تغییر نخواهد داد و بدون اینکه امنیت شهروندان اسرائیلی تضمین شود، کشور فلسطین وجود نخواهد داشت.»

دادگاه لاهه (دیوان بین‌المللی کیفری)

http://media.alalam.ir/news/image/855x495//2015/07/30/alalam_635738816262748600_25f_4x3.jpg

دولت نتانیاهو برای مجازات مردم فلسطین در پی درخواست آنها برای عضویت دائم در دادگاه بین‌المللی لاهه، دارایی‌های اختصاص‌یافته به تشکیلات خودگردان فلسطین در رام ا... را مسدود کرد و دولت آمریکا را برای توقف کمک‌های مالی به فلسطین تحت فشار قرار داد.    عضویت فلسطین در ICC‌ این امکان را به آنها می‌دهد که در یک دادگاه کیفری بین‌المللی علیه جنایات رژیم صهیونیستی اقامه دعوی کند. مطرح شدن اتهامات جنایات جنگی علیه تل‌آویو در مجامع بین‌المللی به وجهه رژیم صهیونیستی در افکار عمومی جهان و محافل سیاسی خدشه وارد می‌کند.

یونسکو (UNESCO)

https://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim/Uploaded/Image/1396/07/19/1396071923372977912204494.jpg

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی با انتشار بیانیه‌ای به پذیرش عضویت تشکیلات خودگردان در سازمان یونسکو واکنش نشان داد. در این بیانیه آمده بود: «اسرائیل تصمیم سازمان یونسکو در به تصویب رساندن عضویت دائم فلسطین در یونسکو را محکوم کرده و از این پس همکاری خود را با این سازمان به حال تعلیق درمی‌آورد.» بعد از اینکه ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که از یونسکو به خاطر مواضع ضداسرائیلی‌اش خارج می‌شود، نتانیاهو به وزارت امور خارجه‌اش دستور داد که خروج رژیم صهیونیستی از سازمان فرهنگی یونسکو را اعلام کند.

پلیس بین‌الملل

http://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1392/1/28/1008912_491.jpg

نتانیاهو در واکنش به جدیدترین مورد عضویت فلسطین در یک سازمان بین‌المللی، آن را ضربه‌ای قوی به مذاکرات صلح دانست و تهدید کرد که پیوستن فلسطین به اینترپل، بدون واکنش باقی نخواهد ماند. اسرائیل اعلام کرد که فلسطین یک دولت نیست و صلاحیت لازم برای عضویت در پلیس بین‌الملل را ندارد. رژیم صهیونیستی و ایالات متحده تمام تلاش خود را برای شکست فلسطین در این موضوع به کار بسته بودند.  حتی در سال گذشته میلادی توانستند جلوی تصویب طرح پیوستن فلسطین به سازمان اینترپل را در مجمع عمومی اندونزی بگیرند.

نظر شما