شناسهٔ خبر: 21957824 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قتل به خاطر نیم کیلو تریاک در تهران

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از مرکز اطلاع پلیس آگاهی پایتخت در ساعت 19 و 20 دقیقه 30 آبان سال گذشته، کشف جسد متعلق به مردی حدودا 30 ساله در داخل کانکس نگهبانی متعلق به کارگاه عمرانی در محدوده اتوبان چمران – بعد از پل ملاصدرا به کلانتری 134 شهرک قدس اعلام شد.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمـد و به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
براساس این گزارش با حضور کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در محل جنایت، کارآگاهان با جسد مقتولی روبرو شدند که دست و پایش بسته شده و آثار ضرب و جرح بر روی قسمت های مختلف بدنش کاملا مشخص بود که نشان از آزار و اذیت بدنی وی داشت و با انجام معاینات اولیه مشخص شد که مقتول به علت اصابت جسم سخت به ناحیه سر به قتل رسیده است.
در تحقیقات میدانی مشخص شد که مقتول بنام کیوان ( 29 ساله ) کارتن خوابی بوده که بهمراه سایر معتادان در نزدیکی محل جنایت و در فضای سبز کناره ی بزرگراه زندگی می کنند.

*شناسایی قاتل متواری
در تحقیقات پلیس از معتادان متجاهر آن منطقه مشخص شد که قاتل «قربان» (60 ساله) نام دارد و در یک کارگاه عمرانی کار و زندگی می کند.
تعدادی از معتادان منطقه جنایت در اظهارات خود عنوان داشتند: قربان و کیوان ( مقتول ) هر2 معتاد هستند و قربان از صبح روز جنایت به دنبال کیوان می گشت تا او را پیدا کند و پس از آن دیگر از هر2 خبری نشد تا نهایتا جسد کیوان در داخل کانکس نگهبانی کارگاه پیدا شد؛ به گفته معتادان، قربان مدعی بود که مقتول از داخل کانکس موادمخدر متعلق به وی را سرقت کرده است.
با شناسایی قربان به عنوان عامل جنایت ، تحقیقات برای دستگیری وی در دستور کار گرفت اما متهم پرونده پس از ارتکاب جنایت، با خودرو نیسان شخصی اش از محل متواری شده بود.
براساس این گزارش روز گذشته کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ اطلاع پیدا کردند که شخصی با مشخصات ظاهری قربان اما بنام «علی تیموری» در اردوگاه فشافویه به عنوان یکی از افراد بلامکان نگهداری می شود.
کارآگاهان اداره دهم آگاهی در ساعت 19 شب گذشته با مراجعه به کمپ فشافویه وی را دستگیر و متهم در بازجویی صراحتا به ارتکاب جنایت و قتل کیوان اعتراف کرد.
متهم در اعترافاتش در خصوص انگیزه و نحوه ارتکاب جنایت گفت: کانکس کارگاه محل زندگی من بود و مقتول نیز برای مصرف مشترک موادمخدر به آنجا می آمد؛ صبح روز حادثه زمانی که به کانکس برای مصرف رفتم موادی پیدا نکردم و بقیه معتادان مدعی بودند که کیوان را در نزدیکی کانکس من دیده اند.
وی ادامه داد: کیوان را به به بهانه مصرف موادمخدر به داخل کانکس بردم و با وی درگیر شده و دست و پایش را بستم و او را از سقف کانکس آویزان کردم تا بگوید مواد را کجا پنهان کرده است؛ کیوان منکر برداشتن مواد بود و من نیز با چوب دستی او را می زدم تا نهایتا جان باخت.
متهم افزود: به سرعت از کانکس خارج شده و با خودرو شخصی ام به جنوب کشور رفتم و چند روز پیش، پس از مراجعه به تهران در حالیکه بلامکان بودم به اردوگاه فشافویه منتقل شدم و بعد هم شناسایی و دستگیر شدم.
سرهنگ کارآگاه حمید مکرم معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در مورد این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت ، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس پرونده صادر و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانیIRNATEHRANهمراه شوید.
خبرنگار: مهدی مقدر انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/9343 / 1539

انتهای پیام /*

نظر شما