شناسهٔ خبر: 21956335 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

مازندران میزبان جشنواره ملی عکس شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از برگزاری جشنواره ملی عکس طبیعت و اقلیم مازندران خبر داد.

صاحب‌خبر -

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از برگزاری جشنواره ملی عکس طبیعت و اقلیم مازندران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ،احد جاودانی در نشست خبری به مناسبت برگزاری جشنواره ملی عکس استان بابیان اینکه آداب، سنن و قومیت‌های مختلف موجب شده تا ظرفیت‌های خوبی در این حوزه در مازندران ایجاد شود ،گفت : مازندران از نعمت دریا و جنگل بهره‌مند بوده و حفظ این موهبت‌ها یکی از محورهایی بوده که برای این جشنواره در نطرگرفته شده است.

وی افزود:برخی از آثار در قالب کتاب در اختیار مخاطبان قرارگرفته و بخشی نیز به‌صورت پوستر چاپ‌شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ادامه داد : اماکن تاریخی را از دیگر محورهای جشنواره است چرا که هر کدام از امکان تاریخی منبعی برای یک رویداد و فرهنگ غنی مازندران بوده و هریک کتابی برای بازگویی فرهنگ و تاریخ استان هستند.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی و هنری به خود هنرمندان واگذار می‌شود و ارشاد نظارت می‌کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران  ادامه داد: جشنواره ملی شعر و نمایشگاه کتاب استان نیز از دیگر رخدادهای فرهنگی استان است.

جاودانی زمان برگزاری جشنواره را ۷ تا ۱۴ دی‌ماه اعلام کرد و افزود: آثار جشنواره مورد داوری داوران منتخب کشور قرار می‌گیرد و منتخب جشنواره نیز در مجموعه نمایشگاهی دیدی در ایزدشهر به نمایش گذاشته می‌شود.

وی۳۰ آبان ماه را آخرین‌مهلت ارسال آثار جشنواره ملی عکس بیان کرد و گفت: تاکنون ۳۶۵ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال‌شده است و ۵۵ درصد آثار از خارج از استان است.

جاودانی گفت: عکس باید مربوط به سالهای ۹۲ تا ۹۶ باشد وشرکت‌کنندگان می‌توانند در هر محور جشنواره ۵ اثر ارسال کنند .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خاطر نشان کرد: آثار منتخب در جشنواره رد قالب کتاب منتشر و شرکت‌کنندگان در جشنواره نیز موفق به دریافت گواهی جشنواره می‌شود.

وی درپایان از شرکت‌کنندگان خواست تا آثارشان مربوط به حوزه استان مازندران باشد.

 

 

انتهای پیام

نظر شما