شناسهٔ خبر: 21952890 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

احتمال لغو نشست سران شورای همکاری خلیج‌فارس

منابع دیپلماتیک در شورای همکاری خلیج‌فارس از احتمال لغو نشست سران این شورا در کویت خبر دادند که برای دسامبر برنامه‌ریزی شده بود.

صاحب‌خبر -
صراط: منابع دیپلماتیک در شورای همکاری خلیج‌فارس از احتمال لغو نشست سران این شورا در کویت خبر دادند که برای دسامبر برنامه‌ریزی شده بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از الیوم السابع، عربستان، امارات و بحرین اعلام کرده‌اند، در صورت حضور امیر قطر در نشست سران شورای همکاری خلیج فارس پیش از پاسخ به شروط این کشورها، در این نشست مشارکت نخواهند کرد.

در همین حال دومین سفر دوره‌ای شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر پس از آغاز بحران این کشور آغاز شده است. وی در این سفر به مالزی، سنگاپور و اندونزی سفر خواهد کرد.

در این راستا، بنا به گفته منبع سعودی، شیخ صباح احمد الصباح، امیر کویت امروز (دوشنبه) در سفری رسمی به عربستان می‌رود. وی در این سفر در چارچوب تلاش کویت برای حل بحران قطر با ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان دیدار می‌کند.

این منابع که خواستند نامشان فاش نشود در گفت‌وگو با خبرگزاری آلمان گفتند: مذاکرات بین دو طرف درباره بحران میان قطر و کشورهای محاصره کننده، حل اختلافات موجود برسر میز مذاکره و پیدا کردن راه حلی برای حل ریشه‌ای این بحران، متمرکز خواهد بود.

نظر شما