شناسهٔ خبر: 21950515 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی:

173 ناشر در نمایشگاه بزرگ کتاب حضور یافتند/ توزیع 400 میلیون تومان بن کارت خرید کتاب

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: در نمایشگاه کتاب امسال، 400 میلیون تومان بن کارت و 80 میلیون تومان یارانه برای واجدین شرایط جهت خرید کتاب در نظر گرفته شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد محبی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی درخصوص اتمام کار یازدهمین نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی در گفتگو با خاورستان؛ اظهارکرد: یازدهمین نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی از 17 مهرماه آغاز به کار کرد و پس از پنج روز در 22 مهرماه هم به کار خود پایان داد.

 

وی با اشاره به اینکه  در این نمایشگاه 42 هزار عنوان کتاب عرضه شد افزود: در مجموع ١٧٣ ناشر در نمایشگاه کتاب حضور داشتند که از این تعداد ٩٠ ناشر مستقل، ٤٥ نمایندگی نشر، ٣٠ ناشر متمرکز و هشت ناشر استانی بودند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: در نمایشگاه کتاب امسال از ناشرانی که منابع به روزی داشتند دعوت شد و به ناشرین مطرح کشوری که نمایندگی نشر در خراسان‌جنوبی داشتند اجازه حضور در نمایشگاه ندادیم تا مانع از متضرر شدن ناشران استان شویم.

 

محبی بیان کرد: در نمایشگاه امسال، 400 میلیون تومان بن کارت و 80 میلیون تومان یارانه برای واجدین شرایط جهت خرید کتاب در نظر گرفته شد.

 

وی افزود: همچنین برای خرید کتاب، برای هر نفر ٣٠ درصد تخفیف در نظر گرفته شد که از این میزان ١٠درصد تخفیف از سوی ناشران و ٢٠ درصد تخفیف از سوی وزارت ارشاد بود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری نشست های تخصصی در محل نمایشگاه از جمله نشست تخصصی با دکتر رفیعی از شخصیت های برجسته استان و مولف چندین کتاب درباره استان اظهارکرد: برگزاری ۱۱  برنامه برای کودکان و نوجوانان، نمایش کتاب‌های بنری، آموزش و معرفی کتاب‌های آموزنده و دوست داشتنی، آموزش قصه‌گویی، مداحی با موضوع محرم ویژه کودکان و کارگاه آموزش زیباخوانی شعر و ... هم از جمله برنامه‌های غرفه کودک و نوجوان نمایشگاه در طول برگزاری بود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان‌جنوبی در پایان گفت:دارنده کارت‌های خرید کتاب نمایشگاه تا دو ماه بعد از اتمام نمایشگاه می تواند از طریق عابر بانک های بانک شهر در کل کشور با کسر ٢٠ درصد یارانه ، مبلغ خود را دریافت نمایند و یا از طریق دستگاه های کارتخوان کلیه فروشگاه های سطح کشور با کسر ٢٠ درصد یارانه اقدام به خرید کنند.

 

انتهای پیام/

نظر شما