شناسهٔ خبر: 21947647 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

گزارش مهر از بزم کتاب فرانکفورت؛

پایان نمایشگاه کتاب فرانکفورت با اعلام سه درصد افزایش بازدیدکننده

نمایشگاه کتب فرانکفورت با برگزاری ۴ هزار برنامه فرهنگی در پنج روز و افزایش سه درصدی بازدیدکنندگان این نمایشگاه به کار خود پایان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، شصت و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت روز گذشته با برگزاری فستیوال نوجوانان آلمانی که مطابق هر سال در بخش کودک و نوجوان و محوطه مرکزی نمایشگاه برگزار شد، به کار خود پایان داد.

غرفه جمهوری اسلامی ایرانی نیز در روز گذشته تا ساعت ۵ بعداز ظهر دایر و ناشران به انجام دیدارهای خود با همکارانشان پرداختند.

چندین ساعت پس از پایان کار این نمایشگاه ستاد امور رسانه‌ای این نمایشگاه آمار جالب توجهی از حضور مخاطبان در این نمایشگاه منتشر کرد.

بر اساس این آمار تعداد بازدید کنندگان از این نمایشگاه در روزهای پایان هفته امسال، نسبت به روزهای پایان هفته در سال گذشته با ۶.۵ درصد افزایش روبرو بود و آمار بازدید کنندگان در سایر روزها نسبت به سال گذشته با ۰.۲ درصد کاهش مواجه بوده است.

همچنین بر اساس آمار ارائه شده از سوی ستاد رسانه‌ای نمایشگاه، در این دوره از این رویداد  ۲۸۶,۴۲۵ بازدید کننده در آن حضور یافتند که نسبت به سال گذشته سه درصد رشد داشته است.

این گزارش می‌افزاید: در این دوره از نمایشگاه کتاب فرانکفورت ۷۲۰۰ فعال نشر از ۱۰۲ کشور در غرفه‌های نمایشگاه به ارائه دستاوردهای خود پرداختند.

همچنین ۴ هزار برنامه از سوی مدیران نمایشگاه کتاب فرانکفورت در سال جاری در مدت پنج روز برگزاری آن اجرا شد و ۵۰۰ میز فروش کتاب و میز مذاکره آژانس‌های ادبی در این دوره به فعالیت پرداخت که رکوردی تازه در برگزاری این نمایشگاه به شمار می‌رود.

نظر شما