شناسهٔ خبر: 21945172 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

هفته نهم لیگ دسته اول؛

کار سخت صدرنشین در تبریز/ نارنجی‌پوشان سختکوش مقابل هم

هفته نهم رقابت‌های فوتبال لیگ دسته اول امروز در ۹ شهر برگزار می‌شود که در یکی از حساس‌ترین بازی‌ها دو تیم بادران و برق جدید در شیراز با هم دیدار می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، نهمین هفته از لیگ دسته اول از بعد از ظهر امروز آغاز می‌شود و در این بازی‌ها ملوان در خانه میزبان آلومینیوم اراک است، صبا در تهران با راه آهن دیدار می‌کند، برق جدید شیراز میزبان بادران است، خونه به خونه در خانه با ماشین سازی دیدار می‌کند، شهرداری تبریز میزبان نفت مسجد سلیمان است، مس رفسنجان میهمان اکسین البرز است، نساجی و مس در کرمان با هم دیدار می‌کنند، شهرداری ماهشهر میزبان فجر سپاسی شیراز است و گل گهر در خانه پذیرای ایرانجوان بوشهر است. 

* برق جدید شیراز - بادران
در یکی از حساس ترین بازی‌های این هفته دو تیم بالای جدولی، هم امتیاز و هم رنگ با هم دیدار می‌کنند. برق جدید شیراز و بادران هر کدام با ۱۶ امتیاز از ۸ بازی در رده‌های دوم و چهارم جدول قرار دارند و نزدیکی امتیازات دو تیم این بازی برای هر دو تیم حساس کرده است.

خاصیت بازی‌هایی که یکسر آن برق نوین است کم گل بودن آن است. معمولا بازی‌های این تیم فقط با رد و بدل شدن یک گل به پایان می‌رسد و در اغلب موارد این گل‌ها به سود این تیم به ثمر رسیده است. شاگردان مهابادی با ۳ گل خورده در ۸ بازی بهترین خط دفاعی این مسابقات را دارد. برقی‌ها به همان نسبتی که کم گل می‌خورند کم هم گل می‌زنند. آنها تنها ۶ گل زده‌اند تا خط حمله شان در زمره خط حمله‌های ضعیف باشد.

باددران با ۱۱ گل زده و ۵ گل زده نه بهترین خط دفاعی را دارد و نه بهترین خط حمله را. اما خط حمله و دفاع این تیم عملکرد خوبی داشته است. 

* شهرداری تبریز - نفت مسجد سلیمان
شهرداری در اولین سال حضورش در لیگ دسته اول عملکرد مناسبی نداشته و با ۵ امتیاز در رده پانزدهم جدول قرار دارد. آنها برای آنکه به منطقه خطر نزدیک نشوند باید صدرنشین مسابقات را در خانه خود متوقف کنند. همین انگیزه‌های بالا کار نفت مسجد سلیمان را در این بازی سخت می‌کند.

شاگردان فکری که در پایان هفته هشتم با شایستگی در صدر جدول قرار گرفته‌اند، ناچارند برای حفظ این صدرنشینی از حریف خود امتیاز بگیرند و حتی المقدور میزبان شان را ببرند. فاصله کم امتیاز تیم صدرنشین با سه تیم تعقیب کننده حاشیه امنیت مطمئنی برای نفت مسجد سلیمان باقی نگذاشته است.

* مس کرمان - نساجی قائمشهر
هر دو تیم شرایط خوبی در جدول دارند. به خصوص نساجی که با ۱۶ امتیاز بعد از نفت ۱۷ امتیازی و بادران ۱۶ امتیازی در جایگاه سوم جدول قرار دارد. این بازی را هم می‌توان یک بازی سخت و ۶ امتیازی برای دو تیم تلقی کرد. لغزش و امتیاز از دست دادن هر یک از دو تیم را می‌تواند از کورس صدرنشینی دور کرده و پیروزی در این دیدار حتی می‌تواند تیم برنده را به صدر جدول برساند.

شاگردان احمد نخعی با ۱۲ گل زده در کنار شهرداری ماهشهر و خونه به خونه دارای بهترین خط حمله مسابقات هستند و شاگردان پاشازاده نیز با ۱۰ گل زده شرایط نسبتا مشابهی در این زمینه با آنها دارند.

دو تیم در خط دفاعی با ۶ گل خورده عملکرد مشابهی دارند و از ساختار دفاعی نسبتا مستحکمی برخوردارند. تقابل اندیشه‌های دو مربی در این دیدار حرف اول را می‌زند و باید دو سرمربی جوان تیم کدام می‌توانند به خواسته خود که ۳ امتیاز بازی است دست پیدا کنند.

* خونه به خونه - ماشین سازی
گرچه ماشین سازی در انتهای جدول و خونه به خونه با ۱۲ امتیاز در میانه جدول هستند، اما قطعا حضور جواد نکونام روی نیمکت تیم خونه به خونه می‌تواند همه بازی‌های این تیم را از حساسیت و جذابیت خاصی برخوردار کند. 

نماینده شهر بابل با ۱۲ امتیاز با صدر جدول تنها یک فاصله ۵  امتیازی دارد، اما این ۵ امتیاز باعث شده تا این تیم در رده هشتم جدول قرار گیرد. نکونام خیلی دوست دارد در همین اولین سال حضورش در لیگ یک دست به کار بزرگی زده و با این تیم صعود به لیگ برتر را تجربه کند.

خونه به خونه هم با ۱۲ گل زده یکی از هجومی ترین تیم های لیگ است و خط حمله این تیم هر خط دفاعی را می‌توانند آزار دهند. این تیم در خانه خود بسیار خطرناک است و به نظر می‌رسد ماشین سازی که ۸ امتیاز در رده چهاردهم جدول قرار دارد کار سختی مقابل میزبان پر انگیزه‌اش داشته باشد.

* اکسین - مس رفسنجان
مهاجمان سابق تیم استقلال امروز در قواره سرمربی دو تیم اکسین و مس در لیگ یک با هم دیدار می‌کنند.  شرایط جدولی دو تیم تا حدودی تفاوت می‌کند. اکسین با علی لطیفی شرایط بهتری نسبت به رقیب امروزش دارد. این تیم ۱۳ امتیازی است و فعلا در رده ششم جدول قرار دارد و در صورت پیروزی در این دیدار خانگی می‌تواند شانس رسیدن به مکان‌های بالاتر و حضور در کورس صدرنشینی هم دارد.

شرایط مس رفسنجان با علی سامره با حریف امروزشان قدری متفاوت است. این تیم با ده امتیاز در رده دهم جدول قرار دارد. رفسنجانی‌ها در ۸ بازی گذشته تنها ۴ گل خورده‌اند تا خط دفاعی آنها جزو خط دفاعی‌های خوب لیگ یک باشد. اما خط حمله این تیم به هیچ وجه شرایط مناسبی ندارد و آنها با ۵ گل زده یکی از خطوط ضعیف حمله را در این مسابقات در اختیار دارند. 

برنامه بازی های هفته نهم لیگ دسته اول به شرح زیر است:

دوشنبه ۲۴ مهر 

* ملوان - آلومینیوم اراک / ساعت ۱۴:۳۰

* راه‌آهن - صبای قم / ساعت ۱۵:۰۰

* برق جدید شیراز - بادران تهران / ساعت ۱۵:۰۰

* خونه به خونه - ماشین‌سازی‌تبریز / ساعت ۱۵:۰۰

* شهرداری تبریز - نفت‌ م.سلیمان / ساعت ۱۵:۱۵

* اکسین البرز - مس رفسنجان / ساعت ۱۵:۱۵

* مس کرمان - نساجی مازندران / ساعت ۱۶:۰۰

* شهرداری ماهشهر - فجر سپاسی / ساعت ۱۶:۱۵

گل گهرسیرجان-ایران جوان بوشهر / ساعت ۱۶:۱۵

نظر شما