شناسهٔ خبر: 21944289 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

خط ارتباطی مردم با اطلاعات

صاحب‌خبر -
ثروتمندان از هیچ چیز نمی‌گذرند!
پیشنهاد می‌کنم برای دادن وام ازدواج وضعیت مالی افراد مورد بررسی قرار گیرد من کسانی را می‌شناسم که خودرو شاسی بلند و خانه آنچنانی دارند ولی می‌روند و این وام را می‌گیرند و همین می‌شود که یک زوج جوان از طبقه فقیر یا متوسط باید مدت‌ها صبر کنند تا نوبتشان برسد. بیماران سرطانی و صعب‌العلاج هم که قرار است درمانشان رایگان شود خوب است فقط متوجه افراد معمولی جامعه باشد نه ثروتمندان که از هیچ چیز نمی‌گذرند.
شهروندی از تهران

جلوی ریخت و پاش‌ها را بگیرید
دولت همیشه از افزایش بودجه جاری و کمبود بودجه‌های عمرانی گلایه می‌کند ولی ظاهراً خبر ندارد که در ادارات زیر مجموعه‌اش چه ریخت و پاش‌هایی صورت می‌گیرد. مثلاً در اداره‌‌‌ای که ما به سر می‌بریم کلیه صندلی‌ها را عوض کردند، در حالی که هیچ اشکالی نداشتند، دکوراسیون دفتر رئیس را نوسازی کردند، در حالی که آرایش قبلی دفتر هیچ اشکالی نداشت. آیا دولت نمی‌تواند جلوی این ریخت و پاش‌ها را بگیرد؟
شهروندی از تهران

تلاش استکبار برای افروختن جنگ
برخی از کشورهای استکباری تلاش می‌کنند بین ایران و همسایگانش خصوصاً ایران و عربستان جدال و اختلاف بیندازند و اگر شد آنها را درگیر جنگ کنند. ۲۰ سال پیش آمریکا سعی کرد بین ایران و طالبان جنگ شود که با درایت رئیس جمهور وقت از آن جلوگیری شد. حالا هم مسئولان باید تمام هوش و مساعی خود را به کار بندند تا هیچ جنگی اتفاق نیفتد، جنگ چیز بدی است و سرمایه‌های کشور را نابود می‌کند.
محمدتقی حاجی از اسلام شهر

شرایط سخت وام مسکن
برای دریافت وام مسکن به بانک مسکن مراجعه کرده‌ام، علاوه بر اجبار خرید ۱۰ میلیون تومان اوراق مربوطه و ۵ر۱۷ درصد سودی که باید بپردازم و سند خانه‌ای که که در گرو بانک می‌ماند یک ضامن با نامه کسر حقوق هم می‌خواهند و چون اغلب کارمندان کنونی قراردادی هستند چنین نامه‌ای به آنها نمی‌دهند به مسئولان این بانک بگوئید اگر واقعاً می‌خواهند مشکلی از مردم را برطرف کنند شرط ضامن با این اوصاف را بردارند.
تماس با خط ارتباطی

تشکر از یک بیمارستان
می‌خواستم از بیمارستان فارابی و خصوصاً قسمت آمبولانس‌هایش که در رساندن پدرم به بیمارستان و تهیه مقدمات درمان او کوشش فراوانی کردند تقدیر و تشکر کنم و برای آنها و همه کسانی که به مردم خدمت می‌کنند آرزوی موفقیت و شادکامی ‌کنم.
شهروندی از تهران

توصیه به طراح جدول
جدول‌های روزنامه‌ها اغلب برای سرگرمی ما پیرمردهاست. ظاهراً طراح جدول شما علاقه‌ زیادی به فوتبال و فوتبالیست‌ها دارد و برای همین هم اغلب سؤالات ورزشی راجع به آنها مطرح می‌کند. مثلاً در شماره ۲۳۲۱۱ پرسیده بود که فوتبالیست سال اروپا در سال ۱۹۶۵ که اهل پرتغال بود…! آخر کی می‌داند که این آقاکیست و دانستن نام او به درد کی می‌خورد؟ به هر حال جدول علاوه بر سرگرمی باید جنبه آموزشی مفید هم داشته باشد. دست آقای باغبان درد نکند ولی بگوئید از واژه‌های تکراری کمتر استفاده کند و زیاد به فوتبالیست‌ها نپردازد.
یک خواننده قدیی روزنامه اطلاعات

نظارت مستمر بر نانوایی‌ها
نمی‌دانم نظارت بر کیفیت نان با کیست؟ ولی اگر این وظیفه به عهده اتحادیه نانوایان است، از ایشان می‌خواهم به این وظیفه خود بیشتر برسند. مثلاً اخیراً نانوایی در شهرک قدس به جای شاطر از دو جوان ۱۸، ۲۰ ساله که قبلاً پادوی نانوایی بوده‌اند استفاده می‌کند و نانشان بسیار بی‌کیفیت شده است. آیا نباید بر کیفیت‌ نان‌های هر نانوایی به صورت مستمر نظارت شود؟
پور مختار از ساکنان شهرک قدس

پیشنهادی برای سهام عدالت
به رئیس سازمان خصوصی‌سازی و مسئول سهام عدالت آقای پورحسینی بگوئید ما بازنشستگان توان پرداخت مانده سهام خود را نداریم، لطفاً از سود آن برداشت و اصل سهام را کامل کنند. به این وسیله امید می‌رود که در سال‌های آینده سودی نصیب ما شود.
یک هموطن

تشکر از یک جراح حاذق
به عنوان همراه بیمار موسی رحمانی از جراحی موفقیت آمیز جناب دکتر علی چنگیزی جراح قلب بیمارستان بوعلی شهر قزوین تشکر می‌کنم. لازم است گفته شود، پزشکان عزیز متعهد بدانند مردم، ایثارگری آنها را هرگز فراموش نمی‌کنند، هر چند قدردانی خودشان را نتوانند به طور مستقیم بیان کنند.
سید اکبر رضوی از قزوین

خدمات پستی نیازمند نوسازی
با توجه به گسترش قابل توجه تعداد توریست‌ها و آمد و شد شرکت‌های خارجی به ایران، ضرورت دارد شرکت پست نسبت به افزایش صندوق‌های پستی، نوسازی و به‌روزرسانی سیستم‌های پستی، افزایش تبلیغات و آگاهی عمومی از خدمات پست و ایجاد رابطه تنگاتنگ با کشورهای پیشرفته اقدام عاجل و عملی انجام دهد.
یک هموطن

تشکر از «پیشنهاد سرآشپز»
می‌خواستم از بخش «پیشنهاد سرآشپز» که در ضمیمه خانواده روزهای شنبه روزنامه اطلاعات چاپ می‌شود تشکر و تقدیر کنم. خوراک‌های پیشنهاد شده در این بخش با وجود ابتکاری بودن و تازگی همگی قابل استفاده و مفید هستند و اغلب آنها را طبخ کرده‌ایم.
خواننده روزنامه اطلاعات

پاسخ مسئولان

پاسخ شرکت مترو تهران و حومه:
در خصوص مطلب مندرج در آن روزنامه، مورخ ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ صفحه ۱۳ با عنوان: مشکلات پرسنل مترو در ایستگاه ارم سبز و شهید کلاهدوز٫
به استحضار می‌رساند: پیگیری برای ساخت و تأمین مترو واش در پایانه ایستگاه شهید کلاهدوز در دست اقدام است. براساس سیاست‌های فعلی شرکت، نظافت حین سرویس بخشی از نظافت قطار می‌باشد و برای تأمین شاخص‌های نظافت و پاکیزگی قطار این عملیات در تمام خطوط انجام می‌گیرد.
در خصوص کارگران و زحمتکشان نظافت قطارهای مترو باید گفت در ایستگاه شهید کلاهدوز، ارم سبز و فرودگاه مهرآباد، یک اتاق مستقل به این عزیزان اختصاص یافته و از طرف شرکت پیمانکار، امکاناتی از قبیل یخچال ماکروویو، سماور، فرش ماشینی یا موکت، پنکه، کمد کارگری و … در اختیار این همکاران گرامی قرار گرفته است تا بدون هیچ معذوریتی با افتخار در خدمت مسافران گرانقدر مترو باشند.
این مسافر محترم در بخشی از پیام ارسالی خود به مشکل آنتن‌دهی در مسیر خط ۵ مترو توسط اپراتور همراه اول اشاره داشته‌اند که بلافاصله موضوع به مسئولان مربوطه اعلام شده تا هرچه سریع‌تر نسبت به رفع مشکل اقدام نمایند.

نظر شما