شناسهٔ خبر: 21944262 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

واکنش کاریکاتوریست‌های ایرانی به جعل نام خلیج فارس توسط ترامپ

صاحب‌خبر -
 

هنرمندان کاریکاتوریست ایرانی در واکنش به استفاده ترامپ از نامی مجعول برای خلیج فارس، با خلق آثار کاریکاتور برای ارائه در نمایشگاه کاریکاتور با همین موضوع، اعتراض خود را به رئیس جمهور آمریکا نشان دادند.
به گزارش ایسنا، به نقل از سایت مرکز تجسمی حوزه هنری، نمایشگاه آثار کاریکاتور با موضوع خلیج فارس با ارائه ۵۵ اثر از هنرمندان کاریکاتوریست سراسر کشور امروز در حوزه هنری گشایش می یابد.
سید مسعود شجاعی طباطبایی مدیر مرکز تجسمی حوزه هنری در این‌باره توضیح داد: صحبت‌های ترامپ و استفاده از واژه‌ای مجعول به جای عنوان تاریخی و رسمی خلیج فارس باعث ایجاد انسجام جدی‌تر بین هنرمندان شد.
این خطای ترامپ باعث شد هنرمندان ایرانی فارغ از هر جناح و مبانی سیاسی، علاقه مندی خود به مشارکت در کارهایی که نفرت از ایده‌های ترامپی را نشان می‌دهند به نمایش بگذارند.همچنین آثار این نمایشگاه با همکاری سازمان زیباسازی شهرداری تهران، در بیلبوردها و فضاهای تبلیغات شهری تهران نمایش داده می‌شود.
نمایشگاه کاریکاتور با موضوع واکنش هنرمندان به استفاده ترامپ از نامی مجعول برای خلیج فارس، ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه امروز در حوزه هنری واقع در خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ گشایش می یابد

نظر شما