شناسهٔ خبر: 21943532 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

اخبار ورزش جهان

صاحب‌خبر -


قهرمانی فدرر در مسابقات مسترز شانگهای
راجر فدرر با شکست رافائل نادال در فینال مسابقات مسترز شانگهای به قهرمانی رسید. راجر فدرر، تنیسور شماره دوی جهان توانست در فینال مسابقات مسترز شانگهای، رافائل نادال مرد شماره یک جهان را شکست دهد و به قهرمانی برسد. نتایج دو ست این مسابقه ۴ - ۶ و ۳ - ۶ بود. فدرر دیروز برای پنجمین بار پیاپی مقابل نادال به پیروزی رسید. این بیست و هفتمین قهرمانی فدرر در مسابقات مسترز بود. او با این پیروزی به رنک یک جهان نزدیک‌تر شد.
زاکرونی سرمربی جدید تیم ملی فوتبال امارات
سرمربی ایتالیایی پیشین ژاپن به عنوان سرمربی جدید تیم ملی امارات انتخاب شد. سران فوتبال امارات بعد از ناکامی در راه صعود به جام جهانی، سرمربی خود را برکنار کردند و بعد از چند روز مذاکره توانستند آلبرتو زاکرونی را به عنوان سرمربی جدید این تیم انتخاب کنند.زاکرونی دیروز برای امضای قرارداد با سران فوتبال امارات وارد این کشور شد و قرار است امشب رسما قرارداد خود را با سران فوتبال امارات امضا کند. این مربی ژاپنی همراه تیم ملی ژاپن توانست به عنوان قهرمانی در جام ملت‌های آسیا دست یابد. این مربی قرار است در جام ملت‌های ۲۰۱۹ روی نیمکت تیم ملی امارات بنشیند. قرارداد این مربی تا بعد از جام جهانی ۲۰۱۹ اعتبار خواهد داشت و در صورت موفقیت در این تورنمنت قرارداد این مربی تمدید خواهد شد. سران فوتبال امارات قرار است سالانه 2/5 میلیون دلار به این مربی ایتالیایی پرداخت کنند.
تعهد ژاپنی‌ها برای جلوگیری از مرگ کارگران
شورای ورزشی ژاپن (JSC) متعهد شد که از مرگ‌های دیگر در استادیوم‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو جلوگیری کند. مسئولان ژاپنی وعده دادند که دیگر هیچ کارگری در استادیوم‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو جان خود را از دست ندهد.اوایل ماه اعلام شد که دلیل مرگ کارگر ۲۳ ساله در کارگاه‌های توکیو ۲۰۲۰ ساعت کار طولانی مدت بوده است. این کارگر ۲۰۰ ساعت ‌اضافه کاری در ماه داشت. مدیر ساخت و ساز استادیوم‌های المپیک ۲۰۲۰ در این باره اظهار کرد: طبق گزارش وزارت کار، متأسفانه دلیل مرگ کارگر جوان ‌اضافه‌کاری بیش از حد بوده است. ما تمام تلاش خود را می‌کنیم که ساخت و سازها طبق قوانین صورت گیرد. در ژاپن سالانه صدها نفر به دلیل کار بیش از حد جان خود را از دست می‌دهند. در ماه دسامبر کارمند یکی از شرکت‌های بزرگ تبلیغاتی در ژاپن به دلیل بیش از ۱۰۰ ساعت ‌اضافه کاری در ماه و فشار بیش از حد خودکشی کرد. بعد از این اتفاق دولت برای ‌اضافه کاری سقف ۱۰۰ ساعت گذاشت.
فوتبالیست مشهور کوفته‌فروش شد!
«هاکان شوکور» فوتبالیست مشهور و نماینده سابق مجلس ترکیه در کالیفرنیا آمریکا با باز کردن یک رستوران «کوفته‌چی» شد. شوکور که در سال 2015 با فروش خانه‌اش در استانبول و خالی کردن حساب بانکی خود به آمریکا مهاجرت کرد، در شهر «پالو آلتو» در ایالت کالیفرنیا آمریکا یک رستوران و کافه فروش کوفته تُرک دایر کرده است. شوکور از سوی دولت ترکیه به اتهام ارتباط با باند «فتح‌الله گولن» روحانی متنفذ ترکیه‌ای ساکن آمریکا، تحت تعقیب قرار گرفته و اموال منقول و غیرمنقول او در ترکیه توقیف شده است. دولت ترکیه فتح‌الله گولن را به رهبری کودتای نافرجام سال گذشته این کشور متهم کرده و از دولت آمریکا خواستار استرداد او به ترکیه شده است. شوکور پیش از مهاجرت به آمریکا به عنوان نماینده حزب حاکم عدالت و توسعه از حوزه انتخابیه استانبول به پارلمان راه یافته بود، اما پس از مدتی با برخی اظهارنظرها و موضع‌گیری‌هایش، اختلافات او با رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور و حزب حاکم عدالت و توسعه (AKP) آشکار شد. در صورت بازگشت شوکور به ترکیه او به اتهام ارتباط با کودتاچیان ناکام، دستگیر و محاکمه خواهد شد.
ابقای رئیس فدراسیون جهانی تیروکمان
اوئور اردنر برای یک دوره چهارساله دیگر به عنوان رئیس فدراسیون جهانی تیروکمان انتخاب شد. اردنر ۶۷ ساله اهل ترکیه که پیش از این در سال ۲۰۰۵ به عنوان رئیس فدراسیون تیروکمان انتخاب شده بود، دوباره برای یک دوره چهار ساله به ریاست این فدراسیون رسید. بنابراین مسابقات قهرمانی جهان تیروکمان در مکزیک تحت سرپرستی اردنر برگزار می‌شود. وی استاد چشم پزشکی در دانشگاه حاج‌تپه است. اردنر یکی از پرمشغله‌ترین رئیسان ورزشی جهان است. او سال گذشته به عنوان نایب‌رئیس IOC انتخاب شد. اردنر هم‌چنین در آژانس ضددوپینگ جهانی جزو اعضای کمیته‌ اجرایی است و در IOC در کمیسیون پزشکی نیز عضویت دارد. اردنر بعد از انتخاب شدن دوباره به عنوان رئیس فدراسیون جهانی تیروکمان، گفت‌: من از حمایت‌های شما متشکرم. برای من افتخار است که ریاست فدراسیون جهانی تیروکمان را ادامه‌ دهم. منتظر این هستم که با همکاری دیگر اعضای فدراسیون باعث پیشرفت ورزش تیروکمان شویم.
تاریخ‌سازی سیتی
و پایان ۷۳۱ دقیقه گل نزدن پالاس
در بازی‌های روز شنبه لیگ انگلیس رکوردهای جالبی ثبت شد. رقابت‌های هفته‌ هشتم لیگ انگلیس روز شنبه با چند بازی ادامه‌ یافت که در یکی از بازی‌ها منچسترسیتی در ادامه‌ نتایج خوب خود در این فصل با نتیجه‌ ۷ بر ۲ از سد استوک‌سیتی گذشت. به ‌این‌ ترتیب سیتی صاحب بهترین شروع ممکن از نظر تعداد گل در لیگ برتر در ۱۲۳ سال اخیر شد. منچسترسیتی برای اولین بار از سال ۱۸۹۴ موفق شد در هشت بازی اول خود در لیگ برتر ۲۹ گل به ثمر برساند؛ رکوردی که از قرن ۱۹ تا به الان در اختیار اورتون بود، سرانجام شکست و نصیب شاگردان گواردیولا شد. کریستال پالاس که در هفت بازی قبلی خود در لیگ برتر رنگ برد و گل را ندیده بود، در بازی برابر چلسی مدافع عنوان قهرمانی موفق شد با نتیجه‌ ۲ بر یک به پیروزی برسد تا شاگردان هاجسون به اولین پیروزی خود در این فصل دست یابند و کریستال پالاس نیز بعد از ۷۳۱ ‌دقیقه در لیگ برتر به گل برسد.این تیم رکورد ضعیف‌ترین شروع تاریخ لیگ برتر را با هفت باخت پیاپی در اختیار داشت که در نهایت توانست به پیروزی برسد.
سرمربی فصل قبل بورسیادورتموند
نامزد مربیگری گوانگژو چین
مربی سابق بورسیادورتموند که گزینه مربیگری بایرن مونیخ بود، شاید مسافر جدید لیگ حرفه‌ای چین شود. توماس توخل تا چند روز قبل، جدی‌ترین گزینه برای هدایت تیم پرستاره بایرن بود. بعد از آنکه مسئولان تیم مونیخی‌ حکم اخراج کارلو آنچلوتی را صادر کردند، همه از مربی فصل گذشته بورسیادورتموند به عنوان گزینه جانشینی نزد باواریایی‌ها نام می‌بردن، اما این اتفاق نیفتاد، زیرا مدیران تیم جنوب آلمان به طور موقت یوپ هاینکس را به کار گماردند تا فرصت کافی برای انتخاب داشته باشند. حال مربی چند ماه قبل مشکی و زردپوشان با گزینه کاری جدیدی مواجه شده است. براساس اعلام هفته‌نامه کیکر،‌ مربی ۴۴ ساله گزینه جدی تیم گوانگژو اورگراند چین محسوب می‌شود. مطابق اعلام این نشریه لوئیس فلیپه اسکولاری، مربی معروف برزیلی قصد دارد به همکاری خود با تیم آسیایی خاتمه داده و جا را برای مسئول فنی جدیدی باز کند. در صورتی که چنین اتفاقی بیفتد و توخل شرایط همکاری با تیم چینی را بپذیرد، بعد از فلیکس ماگات، روگر ‌اشمیت و اولی ‌اشتیلیکه، چهارمین مربی آلمانی شاغل در این لیگ خواهد شد.


نظر شما