شناسهٔ خبر: 21938006 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

شکل گیری «رویای اندلس» در رادیو ایران

R1427/P1356/S4,34/CT12

برنامه رادویی «رویای اندلس» به عوامل سقوط اندلس و تلاشهای غرب برای نفوذ در جمهوری اسلامی ایران و فروپاشی آن به سبک اندلس می‌پردازد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، گروه سیاسی رادیو ایران پس از هشت ماه کار تحقیقاتی  با تهیه برنامه رادویی  «رویای اندلس» به عوامل سقوط  اندلس  و تلاشهای امریکا و غرب برای نفوذ در جمهوری اسلامی ایران و فروپاشی آن به سبک اندلس می‌پردازد. 

احمد الهی قلی مدیر گروه سیاسی با اعلام این خبر گفت: در این برنامه سعی می شود مقایسه ای تطبیقی داشته باشد به  عوامل سقوط  اندلس  و تلاشهای امریکا و غرب برای نفوذ در جمهوری اسلامی ایران و فروپاشی آن به سبک اندلس تخریب نهادهای انقلابی اشاعه روحیه اشرافیگری، کاهش جمعیت، اختلاف افکنی میان مسئولین، ترویج فرقه های ساختگی، رخنه در میان نخبگان،  ترویج فساد و بی اخلاقی  ترویج اباحیگری وزیر شاخه های دیگر .......... که مصادیق نفوذ سیاسی  ؛ اقتصادی ؛  فرهنگی ؛ عقیدتی _ ایدئولوژیک - ؛ وحوزه های مختلف سبک زندگی برخی از موضوعات و محورهای مورد بررسی در این برنامه است.
الهی تصریح کرد: طرح اندلوسیزه کردن ایران اسلامی حقیقتی عینی و مشهود است که نخستین گام‌های خود را از استحاله فرهنگی آغاز کرده و در گام بعد وارد عرصه سیاست و دیپلماسی حاکم بر کشور شده است. نشانگان رفتار اتخاذی غرب با جمهوری اسلامی چنان مطابق و مشابه جریان مسلمانان آندولس است که  می توان نمونه های بسیاری را ذکر کرد .

وی ادامه داد: تلاش برای تضعیف قدرت و جایگاه تفکر انقلابی ، منزوی ساختن انقلابیون در کشور،  تلاش برای تحریف و باز‌تعریف آرمان‌های امام راحل، تمایل و ذوق سیاسی به سمت غرب و خصم و اخم برای منتقدان داخلی، تعمیق اشرافی‌گری و شیوع آن، ترویج روحیه تسامح میان پیشتازان تصمیمات سیاسی در کشور  ، ترویج مواد مخدر مشرو بات الکلی و شهوت پرستی  همچنین در خواست  غربی ها  به ویژه وزیر اقتصاد  سابق آلمان که با ادبیاتی تند شرط از سرگیری معاملات با ایران را پذیرش رسمی رژیم‌صهیونیستی و کناره‌گیری ایران از حمایت بشار اسد و حزب‌الله و ... بیان کرده است، نشانه‌های واضح و روشنی دال بر

تلاش غرب برای استحاله و آندولیزه کردن سیاست‌های جهان اسلام و بویژه  ایران اسلامی است که نیاز به تفکر و برنامه‌ریزی کارآمد برای مقابله با آن دارد.

الهی با بیان اینکه  بی‌توجهی به این مسئله می‌تواند همانگونه که در عرصه فرهنگ خساراتی به بار آورد، در میدان سیاست و قدرت نیز ما را متضرر سازد از آنجا که از جمله ضرورت ها و لوازم  پیشرفت کشور، «حفظ خصوصیات انقلابی، حرکت جهادی، حفظ عزت و هویت ملی و اسلامی، و هضم نشدن در هاضمه خطرناک فرهنگی، اقتصادی و سیاسی جهان» است ما باید با نفوذ دشمن مقابله کنیم . 

وی بالا بردن آگاهی و بصیرت ،افزایش کیفی وکمی مراقبت ها،مسدود کردن راه های احتمالی نفوذ،تقویت درونی کشور و برطرف کردن نیازهایی که ممکن است زمینه ساز نفوذ دشمن باشد راه اساسی مقابله با نفوذ دانست و تصریح کرد: با توجه به این که  نفوذ در سطوح مختلفی صورت می گیرد یعنی ازعلمای حوزه علمیه گرفته تا مسئولین سیاسی  و تصمیم سازان و تصمیم گیرندگان نظام ، نخبگان و دانشگاهیان ،  جوانان و نوجوانان  ، بافت سنتی جامعه، زنان و حتی کودکان در معرض  آن قرار می گیرند و نیز تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر لزوم هوشیاری و آگاهی در مقابل توطئه نفوذ دشمن و ضرورت دشمن شناسی برنامه «رویای اندلس»  در گروه سیاسی رادیو ایران طراحی  و پس از حدود هشت ماه کار تحقیقاتی و جمع اوری اسناد و مدارک صوتی و تاریخی  به مرحله تولید و پخش رسید و قرار است ساعت بیست و سی دقیقه  روزهای چهار شنبه پخش شود.

الهی  ادامه داد:  اولین برنامه «رویای اندلسم روز چهارشنبه مورخ 12/7/96 پخش شد که به  بررسی چگونگی شکل گیری واهمیت  تمدن اسلامی اندلس و تاثیرات  آن در اروپا و  جهان اسلام  پرداخت . این برنامه درقالب ترکیبی با استفاده از نمایشی که شکل تاک شودارد ،گزارش،  مستند و تحلیل کارشناسی به موضوع نفوذ  درکشور می پردازد و این مقوله مهم را از زوایای گوناگون مورد تجزیه و تحلیل قرارمی دهد .
«رویای اندلس» چهارشنبه ها ساعت 20:30 از رادیو ایران پخش می شود.

«روایت پرواز از حلب» از رادیو ایران

«کافه هنر» با تهیه کننده مستند شهید  مدافع حرم حسین هریری  ،که فردا در شبکه افق رونمایی می شود ،گفتگو می کند.«کافه هنر» در گفتگو با محسن عقیلی تهیه کننده و کارگردان مستند« پرواز از حلب »،زندگی شهید مدافع حرم حسین هریری را روایت می کند.

گفتگو با  دکتر بدرالدین کتابی استاد دانشگاه ادیب و مترجم برجسته  به پاس خدمات ارزشمند علمی و فرهنگی که انجام داده است ،گزارش علی رشیدی با سید محمد جواد ابطحی  نماینده مجلس  در باره ضرورت و اهمیت فرهنگ کتاب و کتاب خوانی و  صحبتهای شیما شریفی پژوهشگر گروه واژه گزینی فرهنگستان زبان و ادب فارسی راجع به معادل سازی چند واژه ی بیگانه  از دیگر بخش های این برنامه است.

«کافه هنر»امروز با تهیه کنندگی سیده زهرا صالحی و گویندگی حامد نجم الهدی  ساعت 15:50  از آنتن رادیو ایران پخش می شود.

انتهای پیام/

 

نظر شما