شناسهٔ خبر: 21924523 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نشست سالانه کارزار خلع سلاح هسته ای انگلیس صحنه حمله علیه رئیس جمهور امریکا

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ نشست سالانه کارزار خلع سلاح هسته ای در انگلیس تحت تاثیر رویکردهای ترامپ به صحنه واکنش به اظهارات و مخالف با سیاستهای رئیس جمهور امریکا مبدل و اقدام ترامپ ترویسم هسته ای توصیف شد . به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از لندن ، سخنرانان در این نشست که نمایندگانی از کشورهای مختلف جهان از جمله ایالات متحده امریکا در ان حضور داشتند راهبرد رئیس جمهور امریکا را به باد انتقاد گرفتند. دیو وب رئیس کارزار خلع سلاح هسته ای گفت : اگر چه جهان در دوران موسوم به جنگ سرد در معرض جنگ هسته ای قرار داشت اما با تداوم سیاستهای جنگ افروزانه رئیس جمهور امریکا ، هیچگاه مردم جهان تا این اندازه به جنگ هسته ای نزدیک نشده بودند .
کارولاین لوکاس نماینده حزب سبز در مجلس عوام انگلیس در این نشست وجود پنجاه هزار بمب و کلاهک اتمی در جهان را که در 9 کشور جهان است تهدیدی جدی برای صلح و امنیت جهان دانست و رئیس جمهور امریکا را عامل اصلی تداوم این رویکرد در زمان حاضر معرفی کرد .
رهبر حزب سبز انگلیس گفت : ترامپ با شعارها و رفتارهای تحریک امیزش مشغول ماجراجویی نظامی درجنوب و شرق آسیاست و اکنون با یک اشتباه محاسباتی یا رفتار غلط ، جنگی ویرانگر با پیامدهای غیر قابل پیش بینی در خواهد گرفت .
لوکاس افزود : رویکردهای ترامپ نه تنها تهدید هسته ای است بلکه زورگویی ، نژاد پرستی و خشونت را نیز عادی ساخته است.
نماینده و عضو کمیته خدمات دوستان امریکا نیز در این نشست اقدامات و تهدیدات ترامپ را علیه کشورها مصداق بارز تروریسم از نوع هسته ای دانست .
جوزف گرسون گفت : اکنون با پیشتازی امریکا کشورهای دارنده سلاح هسته ای با انگیزه بیشتر به نوسازی و تقویت آن بر آمده اند و این رویه جهان را نا امن تر و خطر ناکتر کرده است .
رئیس المانی سازمان بین المللی صلح ، اروپا را به علت مشارکت مستقیم در چهل جنگ اخیر امریکا شریک جنگ افروزیهای ایالات متحده دانست و بر ضرورت تغییر رفتار اروپا در همگامی با امریکا تاکید کرد .
راینر براون گفت : گسترش ناتو ، نظامی کردن جهان و تقویت ارتش ها ، ناشی از همین رویکرداست و البته برای مهار قدرت اقتصادی چین از راه نظامی .
وی افزود : امریکا و اروپا از لحاظ اقتصادی از چین عقب مانده اند و از طرفی توان اقتصادی لازم برای غلبه بر او را ندارند بنا بر این با نظامی گری در صدد جبران ضعف خودند و برای تامین هزینه های این رویکرد نیز از بودجه اموزش ، بهداشت و رفاه عمومی بودجه نظامی خود را تامین می کنند .
دبیر کل کارزار خلع سلاح هسته ای نیز در این نشست گفت : سیاستهای رئیس جمهور امریکا افزایش بودجه نظامی کشورها ، گسترش تهدیدات هسته ای ، بی توجهی به مشکلات زیست محیطی و افزایش افراط گرایی و نژاد پرستی را سرعت بخشیده وجهان را به محلی خطرناک مبدل کرده است .
کیت هادسون درباره اظهارات اخیر رئیس جمهور امریکا نیز اظهارداشت :ترامپ از روز اولی که بر سر کار آمد با برجام دشمن و در پی تخریب آن بود و همه تلاشش را برای نقض این پیمان به کاربست .

نظر شما