شناسهٔ خبر: 21916475 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

استقبال پرشور از تعزیه‌خوانی در فرانکفورت + عکس

گروه بین‌الملل: اجرای تعزیه در غرفه ایران نمایشگاه کتاب فرانکفورت و مرکز فرهنگی ایرانیان مقیم این شهر با هنرنمایی گروهی اعزامی از قزوین با استقبال گسترده علاقمندان مواجه شد.

صاحب‌خبر -
استقبال پرشور از تعزیه‌خوانی در فرانکفورت + عکسبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آلمان، ششمین و هفتمین برنامه گروه تعزیه قزوین در اروپا که در غرفه رایزنی فرهنگی ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت اجرا شد، استقبال و تشویق مخاطبان و بازدیدکنندگان را در پی داشت.
 
این اجراها با سخنرانی سیف‌الله شکری، پژوهشگر موسیقی آیینی و تعزیه همراه بود و وی در سخنان خود به ریشه‌های موسیقی سنتی در سیصد سال اخیر پرداخت.
 
محور هفتمین تعزیه گروه قزوین در اروپا شبیه‌خوانی داستان مسلمان‌شدن قنبر، یکی از یاران حضرت علی(ع) در سالن غرفه ایران نمایشگاه فرانکفورت بود و در این برنامه سیف‌الله شکری چند موسیقی عرفانی اجرا کرد که با استقبال حاضران مواجه شد.

همچنین گروه تعزیه قزوین در مرکز فرهنگی ایرانیان مقیم فرانکفورت با شکوه و استقبال خاصی با حضور ایرانیان و دوست داران اهل بیت(ع) برنامه اجرا کرد.
 
این برنامه شب گذشته(21 مهرماه) پس از نماز مغرب و عشاء اجرا شد و هنرمندان ایرانی با اجرای شبیه خوانی، گفتگوی حضرت امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل و آوردن امان‌نامه یزید توسط شمر برای حضرت ابوالفضل(ع) را در چادری که به همین مناسبت در مرکز فرهنگی ایرانیان برپا شده بود برای ایرانیان و دوستداران اهل بیت(ع) به اجرا گذاشتند.
 
تحسین و تشویق ممتد با ذکر صلوات حاضرین با چشم‌های اشک‌آلود آنان ویژگی اصلی فضای حاکم در پایان این اجرا بود.
 
در ابتدای این برنامه مخبر، معاون و مدیر امور فرهنگی مرکز فرهنگی ایرانیان ضمن خیر مقدم به میهمانان از سیدعلی موجانی، رایزن فرهنگی ایران در برلین به خاطر تدارک و برنامه‌ریزی و هماهنگی اجرای گروه تعزیه در مرکز فرهنگی ایرانیان قدردانی و تشکر کرد.
 
رایزن فرهنگی کشورمان در آلمان نیز در این مراسم ضمن معرفی گروه تعزیه، مطالبی در خصوص این آیین ایرانی شیعی بیان کرد.
 
 گفتنی است، گروه تعزیه استان قزوین که در اقدامی مشترک و به همت رایزنی فرهنگی ایران و اداره کل همکاری‌های فرهنگی و هنری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به کشورهای آلمان و لهستان عزیمت کرده است، اجراهای بسیار موفقی را در این دو کشور داشته و برنامه‌های آنها با استقبال مخاطبان در شهرهای برلین، هامبورگ، ورشو و نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت مواجه شده است./

نظر شما