شناسهٔ خبر: 21910963 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در ایلام:

سیاست‌های راهبردی رهبری زیربنای فعالیت حوزه انقلابی است

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان با تاکید بر این که سیاست‌های راهبردی رهبری زیربنای فعالیت حوزه انقلابی است، گفت: بصیرت افزایی و تربیت طلاب در راستای آرمان‌های امام راحل و رهبری معظم انقلاب از وظایف خطیر حوزه‌های علمیه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین «محمدنقی لطفی» در جلسه شورای حوزه‌های علمیه استان ایلام، اظهار کرد: آنچه که در رابطه با حوزه‌های علمیه باید گفته شود، این که زیربنای فعالیت حوزه‌ها در سراسر کشور منشور امام‌خمینی(ره) و سیاست‌های راهبردی مقام معظم رهبری است.

رئیس شورای حوزه علمیه استان ایلام با اشاره به این که رسالت اصلی حوزه‌های علمیه تبلیغ، ترویج و نشر معارف اهل بیت(ع) است، افزود: بصیرت افزایی و تربیت طلاب در راستای آرمان‌های امام راحل و رهبری معظم انقلاب از دیگر وظایف خطیر حوزه‌های علمیه است.

امام‌ جمعه ایلام با بیان این که دشمنان نظام همیشه حوزه‌ها را به عنوان هدف راهبردی خود دانسته و در تلاشند بتوانند حوزه را از مبانی دینی امام و رهبری، بدبین و یا توخالی کنند، تصریح کرد: ما باید حوزه را در این راستا مصونیت ببخشیم و با تربیت جوانان انقلابی و متدین در این راستا حرکت کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین لطفی با اشاره به این که استحکام انقلاب اسلامی به خاطر پرچم‌داری روحانیت اصیل و انقلابی است، تصریح کرد: با وجود روحانیت بیدار، دشمنان هیچ گاه نتوانسته کاری کنند و همه نقشه‌های آنها نقش بر آب شده، چرا که روحانیت همواره در صحنه است.

وی با تاکید بر این که دشمن سعی می‌کند از درون در آینده انقلاب یک توقف و ایستایی ایجاد کند، ادامه داد: با عنایات امام راحل(ره) و رهبری، حوزه‌های علمیه توسعه پیدا کرده و اکنون از یک توسعه چشم‌گیر برخوردار است و ما در استان ایلام نیز از این توسعه بی‌بهره نبودیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام اظهار کرد: استان ایلام از استان‌هایی است که از حوزه‌های علمیه بالنده و فعال برخوردار و از یک روند بالایی از پیشرفت برخوردار است.

حجت‌الاسلام و المسلمین لطفی با اشاره به این که مسئولان حوزه‌های علمیه کشور به استان ایلام توجه بیشتری داشته باشند، گفت: حوزه‌های علمیه استان ایلام از حوزه‌های موفق کشور است که با توجه به رشد و بالندگی این استان باید مورد حمایت بیشتر مرکز قرار گیرد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان ایلام با بیان اینکه ما بر اساس وظایفی که داریم باید کار خود را انجام دهیم، تصریح کرد: حوزه علمیه ایلام در سال 1354 از یک ساختمان اجاره‌ای آغاز بکار کرد ولی الان 500 طلبه در حوزه‌های علمیه استان داریم و ما هر چه امکانات را بیشتر کنیم استقبال جوانان برای حضور در حوزه نیز بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما