شناسهٔ خبر: 21901502 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

طاهری: ما طارمی را فریب ندادیم

مطبوعات

اتهامی که به پرسپولیس وارد شده فریب دادن بازیکن است که حادث نبوده است و اصلا چنین چیزی صحت ندارد. همه شاهد این موضوع بوده‌اند که بازیکن در باشگاه حاضر شد و با او توافق کردیم. بنابراین مستندات این قرارداد وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، روزنامه اعتماد نوشت:‌ «آتش زیر خاکستر بهترین تعبیر درباره وضعیت مدیریتی باشگاه پرسپولیس است. زمزمه‌هایی درباره تغییرات احتمالی مطرح شده است. برخی گفته‌اند همه‌ چیز به بعد از بازی پرسپولیس و الهلال موکول شده است و بعضی دیگر خبر داده‌اند تغییرات در سطوح پایین باشگاه است. وضعیت استقلال البته بهتر از قرمزپوشان پایتخت نیست.

علی‌اکبر طاهری البته استراتژی سکوت را در پیش گرفته است. کمتر حرف می‌زند، کمتر مصاحبه می‌کند و سعی می‌کند اخبار را از زبان دیگران منتقل کند. پیروزی پرسپولیس مقابل استقلال خوزستان، اندکی از بار روانی علیه او و باشگاه را کم کرده است.

تیم فوتبال ‌پرسپولیس در آخرین دیدار خود در لیگ پیش از انجام بازی برگشت با الهلال، برابر استقلال خوزستان سه بر یک به پیروزی رسید تا علاوه بر رسیدن به رتبه دوم جدول با روحیه خوب خودش را برای دیدار حساس برابر الهلال عربستان آماده کند. البته باخت چهار بر صفر در دیدار رفت برابر این تیم عربستانی کار را برای جبران بسیار سخت کرده است اما انگیزه میان بازیکنان و البته اتکا به دانش فنی سرمربی کروات، امیدهای صعود را تا حد کمی زنده نگه داشته است.

محرومیت مهدی طارمی و البته باشگاه پرسپولیس از دو پنجره نقل‌وانتقالات، باعث ایجاد حواشی زیادی شد تا جایی‌ که بسیاری معتقدند عملکرد بد باشگاه پرسپولیس باعث شد این باشگاه با رای محرومیت از سوی فیفا مواجه شود. در این میان مدیرعامل سرخپوشان تهرانی بر این باور است باشگاه هیچ کم‌کاری در پرونده مهاجم تیمش نداشته است.

استراتژی طاهری فرار از اتهامات است. برای بررسی بیشتر موضوع و همین‌ طور شرایط باشگاه پرسپولیس پیش از دیدار برابر الهلال با علی‌اکبر طاهری گفت‌وگویی ترتیب دادیم که می‌خوانید.

خیلی‌ها به روند مدیریتی پرسپولیس اعتراض دارند. حاشیه‌های اخیر برای تیم غیر قابل‌ باور است. مگر می‌شود باشگاه از ماجرای طارمی و پولی که باید برای فسخ داده می‌شد با خبر نباشد؟ قبول کنید اشتباه شما بود که باشگاه دچار محرومیت شد.

با توجه به این که ما به رای صادره از سوی فیفا اعتراض کردیم و پرونده قرار است در دادگاه CAS بررسی شود، نمی‌توانم از جزییات پرونده و اقدامات باشگاه صحبت کنم اما مطمئن باشید باشگاه هیچ کم‌کاری انجام نداده است و از همان روز‌های اول پیگیر ماجرا بود.

این که فرار رو به‌ جلوست. به‌ هر حال پاسخ شما می‌تواند روشن باشد و همان استدلال می‌تواند برای محاکم قضایی باشد. چیزی برای پنهان کردن وجود ندارد. هواداران نگران پرونده‌اند و حق دارند که از اقدامات باشگاه مطلع باشند.

شاید لازم باشد مطلب را بیشتر توضیح دهیم تا روشن شود اما باید طبقه‌بندی مطالب را هم لحاظ کنیم. وکیل‌های باشگاه در حال پیگیری پرونده هستند و آن را جلو می‌برند. بخشی از ماجرا را خدمت رسانه‌ها و هواداران می‌گویم. دو مطلب در اینجا مطرح است؛ یکی باشگاه و دومی بازیکن. همچنین دو نوع عکس‌العمل به حکم صادر شده وجود دارد اولی اعتراض ما به حکم است و دومی تعلیق حکم. این هم برای باشگاه وجود دارد و هم بازیکن. طبیعتا ما وکیل خودمان را انتخاب کردیم که روی اسناد و مدارک کار می‌کنند. بخشی از مدارک ترجمه و ارسال شده و بخشی از آن هم در حال بررسی است.

‌ پس رسما به رای صادره اعتراض کردید. آیا تقاضای تعلیق حکم را هم دادید؟

منظر اعتراض ما با منظر بازیکن فرق دارد. اتهامی که به ما وارد شده فریب دادن بازیکن است که حادث نبوده است و اصلا چنین چیزی صحت ندارد. همه شاهد این موضوع بوده‌اند که بازیکن در باشگاه حاضر شد و با او توافق کردیم. بنابراین مستندات این قرارداد وجود دارد. حال این که چطور این مطلب را آنجا جا انداخته‌اند، نقطه ضعف است و ما از این نقاط ضعف در دادگاه CAS استفاده می‌کنیم. فدراسیون هم بر اساس این مدارک اعلام کرده محرومیت پرسپولیس کمتر می‌شود. با این حال ما دنبال تعلیق حکم باشگاه و بازیکن هستیم تا طارمی بتواند در بازی داخلی و لیگ قهرمانان به میدان برود.

نکته بسیار مهم این است در رای صادره جریمه سه میلیارد و هفتصد ملیونی در نظر گرفته شده است. این جریمه را چه کسی قرار است پرداخت کند؟

حکم به بازیکن اطلاق شده و اگر پرداخت نشود به عنوان طلب باشگاه از بازیکن محسوب خواهد شد اما الان نباید روی این بحث‌ها کار کرد و باید بیشتر به دنبال این باشیم که فضا را مدیریت کنیم. همه سعی و تلاش‌مان این است که هوادار دلشاد شود. همه عوامل دست به دست هم دادند و دو سال پیش نایب‌قهرمان و پارسال قهرمان شدیم. امسال هم این انتظار وجود دارد و همه باید کمک کنیم. اتفاقات هم برای فوتبال است و محرومیت و مصدومیت به وجود می‌آید اما باید آن را مدیریت کرد تا هواداران همچنان پشت‌مان باشند و حمایت کنند.

در خبرها آمده بود باشگاه به دنبال تمدید قرارداد برانکو است آما گویا این مربی به خاطر مشکلات مالی موجود و همین‌طور محرومیت باشگاه از نقل و انتقالات حاضر به تمدید قرارداد نیست.

این که برانکو تمدید می‌کند یا نه را نمی‌دانم. دو سال پیش هم قبل از اتمام فصل این بحث را داشتیم. نه‌ تنها مربی بلکه با بازیکن هم دایم جلسه گذاشته و درباره نقاط ضعف و قوت‌ها صحبت می‌کنیم. طبیعتا قرارداد او امسال تمام می‌شود. صحبت‌هایی را هم با یکدیگر داشته‌ایم و توافقاتی حاصل شده است. در گذشته نیز به دست آوردن توافق نهایی زمان برد و اگر یادتان باشد بعد از اردوی عمان فرآیند یک تا دو ماهه سپری شد.

اگر فرض کنیم باشگاه رسما از دو پنجره نقل‌وانتقالات محروم باشد، چه برنامه‌ای برای این موضوع دارید؟

بیکار ننشسته‌ایم و برایش برنامه‌ریزی داریم. امیدواریم بتوانیم ابتدا تعلیق را بگیریم و آن را به زمان اعلام رای نهایی در CAS موکول کنیم. فرآیند کار این طور است که ابتدا اعتراض می‌کنیم و سپس پنل تشکیل می‌شود. بعد از آن باید مدارک ارسال شود و باید از ادعاها دفاع کرد. اگر حکم تعلیق شود طارمی می‌تواند به میدان برود. این طور که وکیل به ما گفته شدنی است.

یکی دیگر از حواشی‌ای که طی چند روز گذشته مطرح شد، بحث خوشگذرانی بازیکنان‌ در دوبی و البته پرداخت پاداش میلیونی به برخی کارمندان باشگاه بود. به راستی با چه دلیلی چنین پاداشی پرداخت شده است؟

هیچ کدام از بازیکنان ما به خوشگذرانی نرفتند. اگر هم مساله‌ای بوده شاید بعد از بازی به خوشگذرانی رفته باشند. درباره پاداش هم این‌ طور که می‌گویند نیست. برخی به دنبال ایجاد حاشیه هستند و به هر بهانه‌ای مساله‌ای درست می‌کنند. باشگاه پرسپولیس اگر پاداشی به کارمندانش پرداخت کرده باشد، اسنادش هم باید در باشگاه باشد که وجود ندارد.

انتهای پیام

نظر شما