شناسهٔ خبر: 21898940 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار کرمانشاه مردم استان را برای مشارکت در استقبال از زائران اربعین دعوت کرد

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه، عاشورا را فرهنگی مردمی دانست و بر حضور فعال و مشارکت جدی مردم استان در استقبال و بدرقه زائران مراسم اربعین حسینی (ع) تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز جمعه در جلسه ستاد اربعین استان کرمانشاه در سرسرای تدبیر استانداری با اشاره به اعزام 500 هزار زائر از مرز خسروی به کربلای معلا از فرمانداران و مسئولان دستگاه های اجرایی استان خواست زمینه مشارکت مردم در برگزاری این آئین معنوی را فراهم کنند.
وی مشارکت خودجوش مردمی از زائران مراسم اربعین را در غنای بخشیدن به فعالیت های این حوزه موثر دانست و گفت: خودجوش بودن این مشارکت می تواند تبدیل به برندی از فرهنگ مردم استان می شود و با تحقق این مهم می توانیم سال آینده ظرفیت اعزام زائر از مرز خسروی را 2برابر کنیم.
وی بر ارائه خدمات مطلوب و با کیفیت به زائران نیز تاکید کرد و از دستگاه های اجرایی خواست از هم اکنون به فکر اسکان، تغذیه و خدمات بهداشتی و رفاهی آنها باشند تا در آن زمان به مشکل برخورد نکنیم.
رئیس ستاد اربعین استان کرمانشاه، این رویداد مهم را در توسعه استان نیز موثر دانست و افزود: علاوه بر خیر و برکات معنوی، این آئین می تواند به توسعه و سازندگی کرمانشاه کمک بسزایی کند.
بازوند، مراسم اربعین را فرصت مناسبی برای فعالیت های توسعه و تقویت زیرساخت های استان دانست و از مدیران خواست نسبت به تعهدات دستگاه ها با جدیت وارد میدان شوند.
وی با بیان اینکه 500 هزار زائر استان های شمال غرب کشور و زائران خارجی از مرز خسروی به کربلای معلی سفر کنند، افزود: فراهم کردن زمینه های استقبال و بدرقه این تعداد زائر نیاز به تلاش جمعی همه دستگاه های اجرایی استان دارد.
وی با تاکید بر اینکه در راستای توسعه استان کرمانشاه هیچکس نباید تماشاچی باشد، گفت: در راستای توسعه و سازندگی استان همه از استاندار تا کارمندان ادارات و مردم باید تلاش و کمک کنند.
وی در ادامه همچنین از مسئولان دستگاه های اجرایی استان خواست با تشکیل اتاق های فکر در ادارات خودشان مشکلات داخلی را حل کنند و از استانداری انتظار رفع مشکلات آنها را نداشته باشند.
وی به تجربه های دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: رفع مشکلات درون هر دستگاهی باید به فرهنگ تبدیل شود و این موضوع در راستای توسعه استان راهگشا است.
استاندار کرمانشاه در ادامه از مدیران دستگاه های اجرایی خواست آمادگی کامل و تمام برای برگزاری مراسم اربعین را داشته باشند و فرض را به این بگریم که استان های معین هم به ما کمک نکردند و از این رو با جدیت امکانات لازم را باید فراهم سازیم.
در این جلسه مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه نیز گفت: براساس تدابیر اندیشیده شده، عوارض خروج از کشور برای زائران اربعین حذف شده و مدیر امور شعب بانک ملی استان کرمانشاه نیز از زائران خواست در استان های خود اقدام به تهیه ارز مورد نیاز در سفر به کربلا کنند.
در این جلسه مدیران دستگاه های اجرای نیازها و امکانات خود را برای استقرار در مرز خسروی و بین راهی را اعلام کردند و تاکید نمودند که با تمام توان در زمینه ارائه خدمات مورد نیاز تلاش می کنیم.
مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست که این مرز رسمی تا بغداد پایتخت کشور عراق 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمین 203 و تا سامرا 326 کیلومتر فاصله دارد.
قصرشیرین با 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
مرز خسروی در 20 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.
3033/8066خبرنگار:فرزاد نویدی **انتشار دهنده:علی مولوی

انتهای پیام /*

نظر شما