شناسهٔ خبر: 21898833 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

در هفته نهم اتفاق افتاد

برد پرسپولیس و سپاهان‌؛ توقف استقلال در آزادی

صاحب‌خبر -
 

تیم فوتبال استقلال که علیرضا منصوریان را در هفته هشتم رقابت های لیگ برتر از دست داد، در نخستین دیدار خود با سرمربی جدید برابر فولاد به تساوی دست پیدا کرد.
به گزارش مهر، در ادامه رقابت های هفته نهم لیگ برتر دیروز تیم فوتبال استقلال در ورزشگاه آزادی تهران میزبان فولاد خوزستان بود که این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید.‌وینفرد شفر که چند روزی است هدایت آبی های تهران را برعهده گرفته در نخستین بازی رسمی خود با این تیم نتوانست تاثیر زیادی در روند بازی استقلال داشته باشد و این تیم با کمترین موقعیت خطرناک بازی برابر فولاد را به پایان برد.
دیدار دو تیم فولاد و استقلال در نیمه نخست بسیار سرد و کسل کننده دنبال شد و دو تیم نتوانستند دروازه یکدیگر را تهدید کنند. در نیمه دوم هم البته بازی سردرگم و بی برنامه دو تیم ادامه داشت و تا دقایق پایانی با تساوی بدون گل در جریان بود.‌در دقایق پایانی استقلال که برنامه خاصی برای رسیدن به دروازه فولاد نداشت بازی مستقیم را در دستور کارش قرار داد اما فولادی ها با خونسردی و پاس های کوتاه به دنبال گرفتن یک امتیاز بودند.
ترکیب استقلال: سید حسین حسینی، وریا غفوری، روزبه چشمی، سیدمجید حسینی، میلاد زکی پور، فرشید باقری، امید ابراهیمی (سرور جپاروف، ۸۸)، داریوش شجاعیان، حسن بیت سعید (امید نورافکن، ۷۲)، فرشید اسماعیلی و سجاد شهباززاده (علی قربانی، ۶۵).
پرسپولیس ۳ – استقلال خوزستان ۱
همچنین تیم فوتبال پرسپولیس در دومین دیدار از هفته نهم لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه غدیر اهواز به مصاف استقلال خوزستان رفت و در نهایت موفق شد با نتیجه ۳ بر یک به پیروزی برسد.
در این دیدار علی علیپور (۱۶ و ۱۸) و شجاع خلیل زاده (۲۴) برای پرسپولیس گلزنی کردند و رضا کرملاچعب هم تک گل استقلال خوزستان را در دقیقه ۳۴ به ثمر رساند.
پرسپولیس با این برد، ۱۷ امتیازی شد و به خاطر تفاضل گل بهتر، در رده دوم و بالاتر از پیکان ایستاد.
پرسپولیس که در این بازی به ملی پوشانش استراحت داده بود، روز سه شنبه در دیدار برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا در مسقط به مصاف الهلال عربستان می رود.
پدیده ۲- ذوب‌آهن ۲
دوتیم پدیده و ذوب‌آهن در ورزشگاه ثامن مشهد به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با نتیجه ۲ بر ۲ به پایان رسید و پدیده نتوانست خود را به صدر جدول نزدیک کند.
گل‌های پدیده را عبدالله حسینی در دقیقه ۴۵ و محمد قاضی در دقیه ۶۵ به ثمر رساندند و گل‌های ذوب‌آهن را استنلی کی‌روش در دقیقه ۹ و محمد رضا حسینی در دقیقه ۲۲ وارد دروازه حریف کردند. در دقیقه ۸۵ بازی، محمد قاضی یک ضربه پنالتی را برای پدیده از دست داد.پد‌یده با این تساوی ۱۶ امتیازی شد و در رده چهارم باقی ماند و ذوب‌آهن هم با ۱۲ امتیاز موقتا به رده ششم صعود کرد.
سپاهان ۲- سیاه جامگان صفر
تیم فوتبال سپاهان در دیداری خانگی با دو گل تیم سیاه جامگان را شکست داد تا زلاتکو کرانچار سرمربی کروات و زردپوشان اصفهانی از بحران خارج شوند.حسین پاپی ورضا میرزایی ۲ گل سپاهان را به ثمر رساندند .سپاهان با این پیروزی، ۱۰ امتیازی شد.
سایپا ۱ – سپیدرود رشت ۱
تیم فوتبال سایپا در دیداری خانگی و در حالی که تا دقیقه ۹۰ از حریف خود پیش بود، برابر سپیدرود رشت با تساوی یک بر یک متوقف شد.تیم های فوتبال سایپا و سپیدرود رشت در ورزشگاه پاس قوامین رو در روی یکدیگر قرار گرفتند.‌سایپا ‌در این بازی دقیقه ۲۷ توسط «محمد عباس زاده» و‌«محمد نزهتی» دردقیقه ۹۲برای تیم مهمان گلزنی کرد و بازی را به تساوی کشاند.‌سایپا با این تساوی از ۹ دیدار خود صاحب ۱۳امتیاز شد و تا قبل از پایان دیدارهای هفته نهم به رده ششم جدول رده بندی صعود کرد. سپیدرود هم که تا پیش از این دیدار ۸ امتیازی بود، ۹ امتیازی شد و بالاتر از نفت تهران در رده دهم جدول قرار گرفت.
گسترش فولاد صفر – پیکان۱
تیم فوتبال پیکان هم در تهران میزبان گسترش فولاد تبریز بود و توانست در این بازی با یک گل به پیروزی برسد.سیدمهران موسوی در دقیقه ۷۵ تک گل پیکان را به ثمر رساند.‌این پنجمین برد متوالی پیکان بود تا شاگردان جلالی ۱۷ امتیازی شوند وبا تفاضل نسبت به پرسپولیس، به رده سوم جدول صعود کنند.
تراکتورسازی یک – پارس جنوبی یک
دیدار تیم های تراکتورسازی تبریز و پارس جنوبی جم هم با تساوی یک بر یک به اتمام رسید تا تیم صدرنشین پارس جنوبی همچنان بدون شکست باقی بماند.
تیم شگفتی ساز و صدرنشین پارس جنوبی جم در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز به میهمانی تراکتورسازی تبریز رفت که این جدال حساس با تساوی یک بر یک به اتمام رسید.‌«عارف آغاسی» مدافع تراکتورسازی به اشتباه دروازه تیم خودی را گشود و در دقیقه ۵۹ با ضربه تماشایی «محمد ایرانپوریان» مدافع گلزن خود کار را به تساوی یک بر یک کشاند.
صنعت نفت آبادان یک – نفت تهران صفر
آخرین دیدار از هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر بین دو تیم نفت تهران و صنعت نفت آبادان برگزار شد که در این بازی شاگردان کمالوند به لطف تک گلی که توسط جاسم کرار در دقیقه ۶۲ بازی به ثمر رساندند بر حریف خود غلبه کردند.‌صنعت نفت به لطف این ۳ امتیاز ۱۰ امتیازی شده و به رده نهم جدول صعود نماید.نفت تهران هم با همان ۹ امتیاز در جایگاه دوازدهم قرار گرفت.

نظر شما