شناسهٔ خبر: 21890370 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

طرح تحریم موشکهای بالستیک ایران

کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در نشستی به ریاست اد رویس، متن قانون «موشک‌های بالستیک ایران و اجرای تحریم‌های بین‌المللی» را تصویب کرد.

صاحب‌خبر -
طرح تحریم موشکهای بالستیک ایران
 
به گزارش پارسینه،پایگاه اینترنتی مجلس نمایندگان آمریکا گزارش داد: طرح موسوم به HR۱۶۹۸ (قانون موشک‌های بالستیک ایران و اجرای تحریم‌های بین‌المللی) با هدف افزایش تحریم‌ها علیه ایران در ارتباط با برنامه موشکی بالستیک این کشور است.
 
این طرح توسط اد رویس،رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا به این کمیته ارائه شده است. این طرح با عنوان«قانون موشک‌های بالستیک ایران و اجرای تحریم‌های بین‌المللی» افراد و موسسات مرتبط با برنامه موشکی ایران را هدف قرار می دهد.

اد رویس در بیانیه‌ای گفته است: طرح مهم امروز (دولت را ) موظف می کند که تحقیق جامعی جهت شناسایی و تعیین شرکت ها، بانک هاو افراد خارج یا داخل ایران که به برنامه موشکی و تسلیحات متعارف ایران کمک می کنند، انجام دهد و علیه آنها تحریم اعمال کند.

اد رویس در این بیانیه همچنین تصریح کرده : تردیدی نیست که ایالات متحده می بایست اقدامات جدی برای محدود کردن تلاش های ایران در زمینه موشک‌های بالیستیک انجام دهد.

الیوت انگل، عضو کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان نیز در جریان نشست این کمیته تصریح کرده است که از گسترش تحریم های علیه برنامه موشکی ایران حمایت می کند.

الیوت انگل با این حال به موضوع اقدام احتمالی رییس جمهوری آمریکا در خصوص عدم تایید پایبندی ایران به به توافق هسته ای پرداخته و گفته است: دیروز عصراز طریق رسانه ها متوجه شدیم که ژنرال هربرت مک مستر، مشاور امنیت ملی کاخ سفید و رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه با نمایندگان جمهوریخواه کنگره در خصوص طرح دولت در قبال ایران گفت وگو کرده اند.

وی درادامه گفته است: تمایل دارم بدانم چرا تحریمهائی که در ماه اوت (مردادماه) کنگره تصویب کرد و با امضای رئیس جمهوری به قانون تبدیل شد تاکنون اجرا نشده است. حرف های زیادی از سوی کاخ سفید شنیده می شود، ولی تنها اقدامی که انجام می شود، عدم تایید پاینبدی ایران به توافق هسته ای است.

الیوت انگل تصریح کرده است: من با اد رویس موافقم که می بایست تحریم هایی که تاکنون اعمال کرده ایم را با قدرت اجرا کنیم.

اشاره این نماینده کنگره آمریکا به تصویب طرح تحریم های ایران و روسیه در سوم مردادماه سال جاری در مجلس نمایندگان است.

برد شرمن نماینده دموکرات ایالت کالیفرنیا در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، در جلسه بررسی متن قانون افزایش تحریم‌های ایران به سبب برنامه موشکی این کشور، گفت: ما به سختگیرانه‌ترین تحریم‌ها با بهترین توضیحات نیاز داریم تا پیامی را به ایران و متحدان‌مان در اتحادیه اروپا مخابره کنیم. طرح افزایش تحریم‌های ایران با حمایت گسترده دو حزب آمریکا همراه است.

لوئیس فرنکل نماینده دموکرات ایالت فلوریدا نیز در این نشست گفت: عدم تایید برجام، بحرانی است که به دست خودمان ایجاد می‌شود. این توافق نیازمند بررسی بیشتر و نه کنار گذاشتن است. تام گرت نماینده جمهوری‌خواه ایالت جورجیا نیز مدعی شد: ایران به برجام پایبند نبوده است. این توافق به مثابه یک شکست و ایران یک تهدید بزرگ در آینده است.

نظر شما